Jag tänker på alla som är mellan 18 och 65 i Sverige just nu. Kan det finnas någon som inte har en enda krona varken digitalt eller i fysisk form sas? Alltså dom får ha lite tillgångar eller saker som dom kan sälja (lätt eller svårt att sälja är inte viktigt) men dom har iaf inga pengar alls. Inte en enda krona. Finns det såna tro? Hur många isf?
Senast redigerad av Mondher 2023-04-20 kl. 16:31.
Är nog väldigt många, särskilt om man räknar med alla med höga lån och skulder. Hur som helst lever de i realiteten på lånade pengar, vilken hjärngymnastik de än gör.
Det finns ju jävligt många som lever för dagen och konsekvensen blir ofta havregrynsgröt sista veckan innan lön, eller det som nu råkar ligga i frysen.
Inget konstigt alls.
Hur klarar du dig resten av månaden? Varför endast 75 kronor? Har du ingen buffert?
Det är för lätt att låna pengar folk bör inte spendara pengar på onödiga saker för pengar de inte har.
Jag har utmätning hos kronofogden och fick dessutom göra ett akut tandläkarebesök som kostade mina sista sparpengar. Så 75 kr till den 26e. Har redan mathandlat osv för månaden så det är inget jag behöver handla nu fören jag får nya pengar, men givetvis klarar jag inte en till akut kostnad.
jag e pank. har fått låna till mat för andra månaden på raken nu
jag hade oxå velat haft barnbidrag flerbarnstillägg, bostadsbidrag, socialbidrag mm som den där somaliska tältkärringen fria tider skrev om för nåt år sen, som hade typ 33.000 bara i bidrag.
just ja......glömde, jag kan ju inte få sånt. jag e inte hudfärgshandikappad! jag har runt 11.500-13.500 på mitt fittapigt dåligt betalda jobb!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!