2023-04-21, 00:31
Medlem
Deveshs avatar
Jag gav upp jobbet två år sedan, när jag var 36. Jäkligt skönt faktiskt, och tiden går snabbt fast än man inte jobbar.

Saknar gemenskapen på arbetsplatsen, och det sociala. Nu har jag istället bättre kontakt med mina vänner och familj istället.

Kommer aldrig jobba igen. Får inget stöd av staten, men lever väldigt enkelt liv.
Citera
2023-04-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kan du berätta vilket land du syftar på där alla har det så bra, är väldigt nyfiken på detta

Nu som du förstår menar jag inte Irak, Syrien, Libanon och sådana länder där problem finns. Menar mer olje-rika länder som Qatar, Förenade arabemiraten, Oman och Saudiarabien. Mycket korruption ja, men har man ett bra jobb så har jag hört att det kan vara rätt chill för en
Citera
2023-04-21, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Wow, kollade din historik, du är verkligen nidbilden för hur folk tänker sig SD väljare. Rasist (snedögda reservkineser som kommer från iran som inte vill ha dem)och lat (lever på bidrag för vill inte jobba som lastbilschaffis längre).

Kul att se, en del tror att SD blivit vettiga gällande ekonomisk politik, men det har de inte, de vill ha 90% ersättning i A-kassan och mycket bidrag. Partiet för rasistiska sossar.

Folk som du, TS och den somaliske 7-barnspappan är alla del av samma problem, folk som förväntar sig kunna leva på andras bekostnad.

Nu är det ju dock en ganska markant skillnad här. Något en kebabrumpeslickare likt dig inte verkar ha koll på.

Jag har arbetat, sedan 18 års ålder, heltid fram tills 2021 ungefär. Har blivit ganska mycket skatteintäkter på dom åren. Noll bidrag dom åren. Har bara gett till staten.

Mina föräldrar, deras föräldrar, och farföräldrar osv har arbetat hela sina liv, och gjort rätt för sig.

Kebabkineserna du känner sån sympati för, har aldrig dragit in en skattad krona till staten. Inte heller deras föräldrar, eller farföräldrar.

Jag har förtjänat min ersättning, det har inte dom.

Numera är jag noga med att förklara för myndigheter att jag är en muslimsk homosexuell transkvinna med neuropsykiatriska funktionshinder och judiska rötter. Har brädat hela diskrimineringslistan, och gått ifrån att vara en "ond vit man" till ett stackars skyddsobjekt som det ska daltas med. Nu har jag helt plötsligt fler rättigheter, än skyldigheter.

Det här samhället är så patetiskt, att jag med glädje tömmer ut varenda krona jag kan.

Jag spelar bara spelet, det är löjligt lätt när man lärt sig reglerna.
Citera
2023-04-21, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seth.Rogen
Nu är det ju dock en ganska markant skillnad här. Något en kebabrumpeslickare likt dig inte verkar ha koll på.

Jag har arbetat, sedan 18 års ålder, heltid fram tills 2021 ungefär. Har blivit ganska mycket skatteintäkter på dom åren. Noll bidrag dom åren. Har bara gett till staten.

Mina föräldrar, deras föräldrar, och farföräldrar osv har arbetat hela sina liv, och gjort rätt för sig.

Kebabkineserna du känner sån sympati för, har aldrig dragit in en skattad krona till staten. Inte heller deras föräldrar, eller farföräldrar.

Jag har förtjänat min ersättning, det har inte dom.

Numera är jag noga med att förklara för myndigheter att jag är en muslimsk homosexuell transkvinna med neuropsykiatriska funktionshinder och judiska rötter. Har brädat hela diskrimineringslistan, och gått ifrån att vara en "ond vit man" till ett stackars skyddsobjekt som det ska daltas med. Nu har jag helt plötsligt fler rättigheter, än skyldigheter.

Det här samhället är så patetiskt, att jag med glädje tömmer ut varenda krona jag kan.

Jag spelar bara spelet, det är löjligt lätt när man lärt sig reglerna.

Ok, så du ska få credd för vad din släkt gjort tidigare? Känns som rätt mycket MENA klan-tänk? Du fuskar dig till bidrag för du är lat. Du får lika mycket förakt från mig som en somalisk 7barns-far i Tjärna ängar.
Citera
2023-04-21, 00:44
Medlem
Deveshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seth.Rogen
Vad har du för inkomst då?

Sparat ca halva min lön i 18 år och satt det i typ indexfonder. Lever bra på under 10k i månaden nu.
Citera
2023-04-21, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Ok, så du ska få credd för vad din släkt gjort tidigare? Känns som rätt mycket MENA klan-tänk? Du fuskar dig till bidrag för du är lat. Du får lika mycket förakt från mig som en somalisk 7barns-far i Tjärna ängar.

Nej, jag ska ha "credd" för dom åren jag arbetat och betalat skatt till det här tramssamhället.

Hur har jag fuskat mig till bidrag? Jag har uppfyllt villkoren för a-kassa med råge. Varit medlem i 12 års tid, betalat avgift varenda månad, och arbetat upp till villkoren. När a-kassan är slut efter 300 dagar, får man samma ersättning fast från Försäkringskassan. Så beskriv i detalj, hur jag har fuskat här?

Sen vad du föraktar, och inte föraktar...skiter jag ganska fullständigt i om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-04-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
För juden som äger AI-maskinerna kommer få vinsten av produktionen och har inget intresse av att dela med sig av den till några luffare som sitter hemma och spelar tv-spel.
Fast då är det ju tur att vi lever i en demokrati i vilken majoriteten bestämmer hur resurserna ska fördelas.
Citera
2023-04-21, 02:42
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Staten, företagen, privatpersonen. Den enda skillnaden från dagens samhälle jag kan se är att ingen som inte ville behöver jobba. Men det kanske är just det som du ser som dystopiskt, att alla människor automatiskt får bekväma liv. Du kanske sitter fast med den bisarra principen om att arbete för uppehälle har ett egenvärde.

Nja, det är inte där skolan klämmer för mig, det är mer äganderätten jag fastnat på.

Om vi extrapolerar från där vi är idag, att ai och maskiner stadigt tar över produktiviteten tills det sista arbetet försvunnit från en människa (arbetet gick ut på att fika och kolla att AI gjorde rätt och händer år 2040). Var i denna utveckling kommer dom som ej är anknutna till en handfull storbolag(exempelvis Microsoft) som äger teknologin och maskinerna att gynna säg exempelvis långtidsarbetslösa Sune? Statens primära inkomst är moms och skatter relaterade till arbetstagare och är effektivt utfattig och utdömd i detta scenario om staten inte utför åtgärder för att ej hamna där så som någon automationsskatt, ai-avgift osv.
Citera
2023-04-21, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Fast då är det ju tur att vi lever i en demokrati i vilken majoriteten bestämmer hur resurserna ska fördelas.

Nej det gör vi inte vi lever i en bluffdemokrati som låtsas vara demokrati. Befolkningen i Svergie blir lurade att rösta på marionetter till den ekonomiska makten (Wallenberg, Bonner etc.) som sedan gör helt andra grejer än de har påstått. Medel och underklassen i Sverige får det sämre för varje år som går men de bryr sig inte så länge de har underhållning och mat att stoppa i magen.
Citera
2023-04-21, 04:33
Medlem
Förekommer bl.a. en del kontorsyrken med helt meningslösa arbetsuppgifter där folk endast finns till utan att egentligen tillföra någon nytta alls. Att klä sig in i en roll och att bara finnas till utan egentlig mening är bara det en påfrestning.
Senast redigerad av Tarazan123 2023-04-21 kl. 04:47.
Citera
2023-04-21, 04:38
Bannlyst
Att jobba är en helt naturlig sak, vi jobbar för lite till och med. Det är ju liksom key to succés. Man kommer ut i sociala sammanhang, träffar nya människor. Umgås, får ideer med mera. Förstår inte dig riktigt TS
Citera
2023-04-21, 11:01
Medlem
HarryHurtigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Va? Majoriteten har väl aldrig jobbat i Sverige? Fjärde kvartalet 2022 så fanns det 5 171 000 sysselsatta i Sverige, enligt SCB. Detta i relation till en befolkning på 10,5 miljoner personer innebär att nästan hälften jobbar. Ingen majoritet, utan snarare en minoritet, om än väldigt nära halva befolkningen.

Nu tänkte du nog inte så långt. Alla under 18 och över 65 arbetar inte. En enkel googling visar att nästan alla med rätt ålder arbetar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in