2023-04-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ge oss friheten till och leva..
Du har väl friheten att göra vad du vill med ditt liv och hur du vill leva.

Men du förväntar dig väl inte att alla ska kunna leva likadant?
Det är som att förvänta sig att sin lägenhet är lika städad som någon som städar lägenheten fastän man inte städar sin egen.

Folk som jobbar och utbildar sig får mer möjligheter.
De kan åka till fjällen, du får mer ledig tid men får nöja dig med parken bakom huset som exempel.
Citera
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Flashback har blivit äckligt höger borgligt de sista 10 åren kan jag sammanfatta det med.

Som sagt. Det finns så många som har så sorgliga liv i sin ensamhet att det enda de har är jobbet.

Titta bara som folket i Sverige röstade. De lade rösten på borgarna som vill vi skall jobba till 75 år. Hur många kommer orka det. Hur många vill det? Titta på Paris och vad som händer där när Macron ville höja pensionsåldern.
Ehhh, jag ser ju hellre att fler folk jobbar för gemensam kassa än att några få ska jobba ihjäl sig för att sossarnas importerade befolkning ska få leva gratis, våldta och mörda. Ditt dumma jävla sossesvin. Men den logiken är självklart för svår för din bruna sossehjärna att ta in, att om fler folk hjälps åt så kan vi alla tillslut få det bättre.

Vad är det med sosseäckel som dig som tror att människor är villiga att slita ihjäl sig själva för att ett vänstervridet stolpskott som dig ska få njuta livet ut utan att röra ett finger.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-04-20 kl. 13:58.
Citera
Medlem
Lev på bidrag då och maxa det du kan få ut ifrån försäkringskassan osv. Själv gör jag det och säljer droger för att dryga ut kassan. Inte i tillräckligt stor skala för att jag någonsin kommer kunna åka fast, men tillräckligt för att aldrig känna att jag har ont om pengar. Går plus Max 4,5k i månaden på den biten utan någon som helst ansträngning.

Hasch borde ändå vara lagligt så känn ingen moralisk press över det och satsar du på något liknande så kommer du känna dig fri från alla krav om karriär och jantelagsbullshit.

Helt fri att göra vad fan du vill. Lura staten att du är psykiskt störd också så du inte behöver gå på praktik eller liknande. Jag har skyllt på psykoser och att jag hör röster och har kraftig ångest osv.

Har inga krav på mig från soc pga det. Alla statens resurser går ändå till invandring och HBTQ och inte till någonting gott. Som vissa redan skrivit i tråden: känn stolthet i att lura den korrupta sossestaten på pengar. Det finns inget gemensamt gott att knega för längre.

Men boomers kommer aldrig fatta den här biten.
Citera
2023-04-20, 13:55
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Som topic lyder så har jag tröttnat på att jobba, har egentligen aldrig velat jobba heller. Har alltid mått skit av att jobba och inte sett någon mening med att sitta av 8 timmar bara för att tjäna några tusen extra över socialbidraget. Jag har länge velat lämna det så kallade "The Matrix" och leva på ett annorlunda sett. Vill känna mig levande varje dag inte bara jobba måndag-fredag för att senare gå ut och festa och vakna bakis nästa dag vilket många verkar vara tillfreds med. Jag har noterat att samhället vill forma en bild av att man är värdelös om man inte jobbar och att människor ska känna dåligt samvete för att man inte bidrar till storebror. Så jag tror egentligen många jobbar för att man inte ska bli dömd eller klassad som värdelös. Egentligen är detta bara en påhittad idé och tanke som många accepterat pga människans kollektiva nedtryckta självkänsla.

Vad tycker ni på Flashback? Njuter ni och ser fram emot att gå till jobbet? Eller är det bortkastad energi och livskraft som går till spillo?

Jo, jag inte bara tjänar väldigt bra, utan jag tycker faktiskt att det är väldigt roligt med mitt jobb. Har utvecklats enormt med det, och skulle inte velat vara utan den erfarenheten.

Det känns roligt att inte bara tjäna pengar, men även känna att man arbetar med något meningsfullt och intressant. Är ytterst tacksam för detta.

Skulle inte vilja bli en socialbidragstagare. Förutom att förlora en massa pengar (drar in 6-siffrigt i månaden), så skulle jag tycka det var att tappa en stor skillnad att arbeta med spännande arbetsuppgifter. Kan väl säga att även om det finns skit på alla arbetsplatser och arbeten, så älskar jag verkligen mitt jobb.

Jag tjänar som sagt hyfsat på mitt arbete, men det är verkligen äkta kärlek till mitt jobb som jag har som inte har med den ekonomiska ersättningen att göra. Är i stort väldigt passionerad och brinner för mitt arbete. Det skapar även en oerhörd positiv energi gör mig privat.

Det skapar en oerhört energi för en som människa om man har ett arbete som man är passionerad för och en arbetsgivare som låter en få utlopp för den passionen.

Kan bara hoppas att du byter jobb och själv finner något i livet som du tycker är meningsfullt att arbeta med, och som du brinner för.
Citera
2023-04-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giraffistarn
Lev på bidrag då och maxa det du kan få ut ifrån försäkringskassan osv. Själv gör jag det och säljer droger för att dryga ut kassan. Inte i tillräckligt stor skala för att jag någonsin kommer kunna åka fast, men tillräckligt för att aldrig känna att jag har ont om pengar. Går plus Max 4,5k i månaden på den biten utan någon som helst ansträngning.

Hasch borde ändå vara lagligt så känn ingen moralisk press över det och satsar du på något liknande så kommer du känna dig fri från alla krav om karriär och jantelagsbullshit.

Helt fri att göra vad fan du vill. Lura staten att du är psykiskt störd också så du inte behöver gå på praktik eller liknande. Jag har skyllt på psykoser och att jag hör röster och har kraftig ångest osv.

Har inga krav på mig från soc pga det. Alla statens resurser går ändå till invandring och HBTQ och inte till någonting gott. Som vissa redan skrivit i tråden: känn stolthet i att lura den korrupta sossestaten på pengar. Det finns inget gemensamt gott att knega för längre.

Undra vad din morsa tänker om det...
Citera
2023-04-20, 14:02
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Ehhh, jag ser ju hellre att fler folk jobbar för gemensam kassa än att några få ska jobba ihjäl sig för att sossarnas importerade befolkning ska få leva gratis, våldta och mörda. Ditt dumma jävla sossesvin.

Fast du jobbar inte för en gemensam kassa. Du jobbar för att göra superrika ännu rikare. Varför tror du vi jobbar lika mycket i dag som för 50 år sedan trots att vi är 10 gånger mer effektiva?
Citera
2023-04-20, 14:04
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Inte alla, naturligtvis. Majoriteten måste knega för att samhället ska gå runt. Men det finns naturligtvis marginaler så att några kan gå på bidrag eller bara driva runt och ha det bra. De flesta kommer inte att välja en arbetsbefriad tillvaro eftersom de styrs av konventioner, traditioner, andras åsikter, drömmar om framtiden osv. Därför kommer majoriteten att jobba och skapa ovan nämnda marginaler för oss andra som hellre lever i nuet än hoppas på morgondagen.

Vi ska inte håna de saktmodiga för det är deras uppoffring som gör att vi andra kan sitta uppe och spela dator mitt i natten mitt i veckan utan en tanke på att någon klocka ringer om några timmar.

Tror inte att majoriteten behöver jobba.

Tror vi är nere på att det endast är 1/3 av befolkningen som drar in pengar, som sedan kan fördelas ut till de andra delarna av befolkningen (som är de i majoritet). Med all invandring som sker så minskar även denna delen stadigt i Sverige med tiden. Allt fler blir tärande, och allt färre blir närande.

Detta är bla. en av orsakerna till den låga BNP-tillväxten i Sverige. Från att gått från toppen i Europa så har vi gått till vara ha bland den lägsta ekonomiska tillväxten i Europa. Är även en orsak till att vår valuta SEK har tappar i värde.

Så sammanfattningsvis så kan man säga att ni som är tärande på samhället redan är i majoritet, och vi som är närande av samhället redan är i klar minoritet sedan länge.
Citera
2023-04-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Varför tror folk att man sitter hemma hela dagen bara för att man är arbetslös? Och på vilket sätt utvecklas man som människa av att springa i sitt hamsterhjul 8 timmar om dagen?

När jag arbetar blir jag som en zombie, upp tidigt på morgonen, efter jobbet är man helt förstörd och har ingen energi till att göra något mer än alla måsten som städa, diska och tvätta. Samma skit varje dag för att på helgen försöka supa bort misären.

Jag kan dock hålla med dig att det kan bli ett hamsterhjul, om man jobbar med något som är enformigt.
Dock finns det massvis med jobb som du jobbar med olika saker, du kan dessutom styra din egna dag, vara på olika platser varje dag, du äter frukost och lunch när du vill, du kan jobba in fredagar, eller jobba varannan vecka osv. Oavsett vad, så kommer du hitta en mening med allt för ett jobb är ofta mer än ett jobb. Du träffar människor, en del av dessa kanske du tycker är dumma i huvudet, men de kan du hålla dig borta ifrån eller jobba med så lite som möjligt.

Varför du inte har någon energi med något annat kan bero på andra saker. Att du just är olycklig, dvs du hittar ingen energi att göra något annat. Du kan ha obalans i hormonerna för att du just är olycklig eller bristen på frisk luft. Jag jobbar både utomhus och inomhus och dagarna jag jobbat mestadels utomhus och omgiven av bra människor så finner man energi att göra annat om kvällarna.

Däremot så känner jag igen mig i dina tankar. Jag började med att gå till mig själv. Jag hade hormonbrist som gjorde att jag enbart jobbade, hade ingen energi till att göra något annat.
Sedan fick jag testosteron och ville göra allt jag missat under 8 års tid. I ditt fal behöver det inte vara så, men du kan vara på väg dit. Börja tävla mot dig själv och ge inte upp.
Citera
2023-04-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giraffistarn

Låter som en massa självömkan.
Buhu det är värt att vara en förlorare för att folk viftar med någon flagga och invandrare som jag måste dela med för att jag inte blivit vuxen.
Du är ju samma belastning som någon labil transperson eller invandrare, vad gör dig bättre än dom?

Kom inte nu med jag skyddar dessa, jag undrar varför jag inte skulle se ner på dig som dom.
Nu är ju samma skit.
Citera
2023-04-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Vem eller vilka äger dessa maskiner eller dessa teknologier? Kan vi spola fram till inlägget där det du beskriver inte leder till en absurd dystopi för jag kan inte se det

On topic

Ts i din trådstart saknar jag långdraget konsekvenstänk och en redovisning av alternativkostnad. Kort sagt.
Staten, företagen, privatpersonen. Den enda skillnaden från dagens samhälle jag kan se är att ingen som inte ville behöver jobba. Men det kanske är just det som du ser som dystopiskt, att alla människor automatiskt får bekväma liv. Du kanske sitter fast med den bisarra principen om att arbete för uppehälle har ett egenvärde.
Citera
2023-04-20, 14:17
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fast du jobbar inte för en gemensam kassa. Du jobbar för att göra superrika ännu rikare. Varför tror du vi jobbar lika mycket i dag som för 50 år sedan trots att vi är 10 gånger mer effektiva?
Nejdå, har redan flytt till Norge. Här har vi fungerande socialdemokrati.

Men som svar på din fråga, så absolut. I Sverige jobbar man för att sossarna ska ha råd att erbjuda halva Mellanöstern ett gratis liv I Sverige så att dessa individer i sin tur skall rösta på sossejävlarna så att sossepolitikerna ska kunna behålla makten och leva som äckelgrisarna i boken "The animal farm".
I Sverige jobbar pöbeln för att magda och resten av hennes ematilösa kvartett ska få leva loppan och äta hummer varje dag.
Fy fan
Citera
2023-04-20, 14:20
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Förtidspension (eller vad du vill kalla det) är 10 000 riksdaler + bostadstillägg. Bostadstillägg täcker hyra upp till 6500 kr vilket man kan bo bra för om man bor på en småort.

Lever man på soc bör man gå vidare till förtidspension eller jobb.

Förtidspension är hett eftertraktat, därför man stängt dörren dit för 99% av arbetsslöa (oftast kvinnor)

Har man inte stämpelkort på industri/bygg? Och blåställ hela dagen?
Skönare och ligga naken i sängen hela dagen, spel, musik och läsa playboytidningar.

Vad är det för dyra leksaker du köper btw?

Som du skriver så får man inte förtidspensionera sig hur som helst längre. TS lever antagligen på soc med existensminimum på 4-5000 kr.

Jag vet inte hur många som behöver ha blåställ och stämpelkort, men jag vet att svenska bygg- och industriarbetare dricker jävligt mycket kaffe om dagarna. Och som sagt tjänar 5 gånger mer än TS.

Jag kan köpa bilar, datorer, och dyra klockor som jag sen kan sälja av om jag väljer att vara arbetslös en längre tid och bara resa runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in