Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Varför tror folk att man sitter hemma hela dagen bara för att man är arbetslös? Och på vilket sätt utvecklas man som människa av att springa i sitt hamsterhjul 8 timmar om dagen?
När jag arbetar blir jag som en zombie, upp tidigt på morgonen, efter jobbet är man helt förstörd och har ingen energi till att göra något mer än alla måsten som städa, diska och tvätta. Samma skit varje dag för att på helgen försöka supa bort misären.
Jag kan dock hålla med dig att det kan bli ett hamsterhjul, om man jobbar med något som är enformigt.
Dock finns det massvis med jobb som du jobbar med olika saker, du kan dessutom styra din egna dag, vara på olika platser varje dag, du äter frukost och lunch när du vill, du kan jobba in fredagar, eller jobba varannan vecka osv. Oavsett vad, så kommer du hitta en mening med allt för ett jobb är ofta mer än ett jobb. Du träffar människor, en del av dessa kanske du tycker är dumma i huvudet, men de kan du hålla dig borta ifrån eller jobba med så lite som möjligt.
Varför du inte har någon energi med något annat kan bero på andra saker. Att du just är olycklig, dvs du hittar ingen energi att göra något annat. Du kan ha obalans i hormonerna för att du just är olycklig eller bristen på frisk luft. Jag jobbar både utomhus och inomhus och dagarna jag jobbat mestadels utomhus och omgiven av bra människor så finner man energi att göra annat om kvällarna.
Däremot så känner jag igen mig i dina tankar. Jag började med att gå till mig själv. Jag hade hormonbrist som gjorde att jag enbart jobbade, hade ingen energi till att göra något annat.
Sedan fick jag testosteron och ville göra allt jag missat under 8 års tid. I ditt fal behöver det inte vara så, men du kan vara på väg dit. Börja tävla mot dig själv och ge inte upp.