Citat:
Ursprungligen postat av
deproijouprauve
Igen, det är ingen analys att skrika "det beror på"; det är en självklarhet. Som jag skrev i min ursprungliga tråd så ska lägenheten totalrenoveras till en normal dräglig standard: mellanpris på material. Normal standard.
Entreprenörerna, till skillnad från er, kunde höfta prisexempel per kvm2 för "normal standard. Dom svamlade inte "alltså, det kan vara 5k eller 50k kvm - det beror verkligen på!!", som ni gjort i tråden.
Fast man diskuterar inte frågan på det sättet. Om man inte är utveklingsstörd eller ett barn. Det är som att fråga "vad kostar en semester" jag är ledig 2 veckor och vill vara bortrest hela tiden.
Det där med "dräglig standard" och "mellanpris på material" dök upp först nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
deproijouprauve
Är 30 000 per m2 för att renovera en 60m2 lägenhet till normal standard - "lågt räknat"? 1 800 000kr? Berätta gärna hur du resonerar här.
Han pratar om hur mycket dom kommer blåsa dig på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Jag tror att TS kommer få en ordentlig chock när fakturorna börjar trilla in på det löpande jobbet.
Kan vi gissa på att det eg slutar vid 30K/kv? (Det är fortfarande lågt räknat).
Jag hade nog gjort vardagsrummet själv, en enkel ytrenovering.
Sen lejt bort köket och badrum mot fastpris, men valt billiga alternativ som golvmatta istället för klinkers tex.
Det här kommer nog gå jätte bra, ts har exakt rätt attityd och kunskapsnivå för att det här ska bli en riktig succé ihop med firmans möjlighet att justera priset under resans gång.