• 1
  • 2
2023-04-17, 08:39
Medlem
Fabianzzos avatar
Tjabba, har alltid haft en ganska så "edgy" klädstil, i min ungdom var jag punkare, och har sedan dess haft en mer "avslappnad stil", såsom yllekofta, relativt tajta jeans, converse osv...

Har senaste halvåret bytt klädstil dock, och har några gånger hört att jag klär mig som en ungdom:
Baggy jeans
Ziphoodie halvknäppt
Silverhalsbandskedja
Tigerögsarmband
Air Jordan sneakers
Linnebyxor på sommaren
Solglasögon från Chimi på sommaren
Monclerjacka (kopia) för ett tag sedan

Är detta lite väl ungdomligt? Vill helst inte åldras om ni fattar haha, vill stanna fräsch och som en frisk fläkt.
Citera
2023-04-17, 08:41
Medlem
Bildbevis
Citera
2023-04-17, 08:44
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Bildbevis
Hur skickar man bild då?
Citera
2023-04-17, 08:47
Medlem
Hur gammal är du?

Sen om du klär dig ungdomligt eller inte är inte hela världen, bara du trivs med det. Verkar väl vara de andra på jobbet som är osäkra på sig själva och måste klä sig anständigt och påpeka om dig.

Det enda jag kan tycka är lite smaklöst är väl om man har stora blaffiga tryck på kläderna fastän man är gammal. Det är ju rätt så fult på vem än det sitter. Men kommer en 40-50 plussare med en tröja med ett stort tryck "BOSS" över, det ser bara löjligt ut.
Citera
2023-04-17, 08:50
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hur gammal är du?

Sen om du klär dig ungdomligt eller inte är inte hela världen, bara du trivs med det. Verkar väl vara de andra på jobbet som är osäkra på sig själva och måste klä sig anständigt och påpeka om dig.

Det enda jag kan tycka är lite smaklöst är väl om man har stora blaffiga tryck på kläderna fastän man är gammal. Det är ju rätt så fult på vem än det sitter. Men kommer en 40-50 plussare med en tröja med ett stort tryck "BOSS" över, det ser bara löjligt ut.
Är 45 år ungefär, och jag håller med om det du säger!
Citera
2023-04-17, 08:51
Avstängd
Baggyjeans och solglasögon gör dig till en bögig tönt gubbe som försöker leka ungdom, väx upp.
Citera
2023-04-17, 08:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Tjabba, har alltid haft en ganska så "edgy" klädstil, i min ungdom var jag punkare...
Hur gammal är du? Bor du i en mindre stad med inavlade mongon som måste anmärka på din klädstil?
Själv är jag 45 och klär mig likadant som för 25 år sedan, rätt likt stilen du har bytt till.
Citera
2023-04-17, 09:04
Medlem
Vissa av dina klädval (och det faktum att du börjar ditt inlägg med att skriva "Tjabba") är tecken på att du lever kvar på 90-talet. Men detta är inget negativt, snarare tvärtom. Har du däremot motbjudande manér på köpet, såsom slappa handslag eller en tendens att släpa ena foten i golvet när du går (en s.k. "avspänd" gångstil) så kan jag till viss del förstå att dina kollegor tycker att ditt beteende är olämpligt.
Citera
2023-04-17, 09:07
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Hur gammal är du? Bor du i en mindre stad med inavlade mongon som måste anmärka på din klädstil?
Själv är jag 45 och klär mig likadant som för 25 år sedan, rätt likt stilen du har bytt till.
Aha jag fattar, bor i Malmö
Citera
2023-04-17, 09:20
Medlem
Cameltotems avatar
Klär du dig typ så här?
https://i0.wp.com/www.theunstitchd.c...fit=637%2C1345

Ja de är ju en väldigt ungdomlig stil. Många från 15-20 klär sig så här.

Är du över 25 skulle många tycka du klär dig lite konstigt. Är du över 30 är de jävligt udda.

Men du kan ju strunta i vad andra tycker.

Vill du ha lite tips på klä dig äldre så köp ett par chinos, quarter zip tröja, skjortor etc.
Citera
2023-04-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Tjabba, har alltid haft en ganska så "edgy" klädstil, i min ungdom var jag punkare, och har sedan dess haft en mer "avslappnad stil", såsom yllekofta, relativt tajta jeans, converse osv...

Har senaste halvåret bytt klädstil dock, och har några gånger hört att jag klär mig som en ungdom:
Baggy jeans
Ziphoodie halvknäppt
Silverhalsbandskedja
Tigerögsarmband
Air Jordan sneakers
Linnebyxor på sommaren
Solglasögon från Chimi på sommaren
Monclerjacka (kopia) för ett tag sedan

Är detta lite väl ungdomligt? Vill helst inte åldras om ni fattar haha, vill stanna fräsch och som en frisk fläkt.

Hat samma klädstil skit fett. Dina kollegor kan ta sig i röven bara för att du har stil.
Citera
2023-04-17, 09:23
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComposMentis
Vissa av dina klädval (och det faktum att du börjar ditt inlägg med att skriva "Tjabba") är tecken på att du lever kvar på 90-talet. Men detta är inget negativt, snarare tvärtom. Har du däremot motbjudande manér på köpet, såsom slappa handslag eller en tendens att släpa ena foten i golvet när du går (en s.k. "avspänd" gångstil) så kan jag till viss del förstå att dina kollegor tycker att ditt beteende är olämpligt.
Hahaha, kan stämma! Peakade runt 95, hade mittbena och hela köret då haha.

För övrigt inga skumma manér osv nej!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in