2023-04-17, 09:24
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Klär du dig typ så här?
https://i0.wp.com/www.theunstitchd.c...fit=637%2C1345

Ja de är ju en väldigt ungdomlig stil. Många från 15-20 klär sig så här.

Är du över 25 skulle många tycka du klär dig lite konstigt. Är du över 30 är de jävligt udda.

Men du kan ju strunta i vad andra tycker.

Vill du ha lite tips på klä dig äldre så köp ett par chinos, quarter zip tröja, skjortor etc.
Nej inte riktigt, ska se om jag hittar nån bild att länka. Mer baggy kläder osv…
Citera
2023-04-17, 09:27
Medlem
Ignorera bara, svenskar älskar att gnälla och klaga på saker som sticker ut. Det går inte att vinna.
Citera
2023-04-17, 10:12
Medlem
HarryManbacks avatar
Sak samma, du klär dig i dom kläder du gillar.

Om inte jobbet kräver en viss stil. Vissa har ju kostym som krav.

Jobbar inom IT och kör på sneakers, jeans, bandtröjor och hoodie. Aldrig hört någon kommentar, vi får klä oss som vi vill.

Låter skitnödigt att hålla på och bry sig om hur andra klär sig. Om det inte är ett krav eller en formell tillställning. Ja, eller ett kundmöte med högre kaliber, då drar man på sig en skjorta. Men om det är en vanlig dag på kontoret kan man ju köra sin stil. Ja, förutsatt att man inte kommer med en skitig t-shirt som man inte tvättat på 3 dagar.
Citera
2023-04-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Hahaha, kan stämma! Peakade runt 95, hade mittbena och hela köret då haha.

För övrigt inga skumma manér osv nej!

Haha, du är ju skön också. Tror inte det ser konstigt ut eller att det är anmärkningsvärt hos dina kollegor. Var väl säkert bara en kommentar ur sitt sammanhang kanske? Och att det kan beskrivas som ungdomligt är väl inget negativt i sig.

Jag reflekterar sällan över hur andra klär sig mer än ur beskrivande syfte eller om det är något som uppenbarligen sticker ut eller är extremt udda.
Citera
2023-04-17, 10:17
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Hur kan vuxna män gå runt i skinny jeans?
Tycker ni att man är "edgy" och "cool" då?
Inte ens kvinnor klär sig så längre.
Citera
2023-04-17, 10:38
Medlem
LKKINGENs avatar
Är det inte lite "gay" att en vuxen man vill prata generell klädstil?
En sak är att rådfråga inför en begravning eller dylikt men att ha en konversation om kläder är väl ändå lite väl androgynt för att det skall ses som hälsosamt?
Citera
2023-04-17, 10:42
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Hur kan vuxna män gå runt i skinny jeans?
Tycker ni att man är "edgy" och "cool" då?
Inte ens kvinnor klär sig så längre.
Hahaha, jag gör inte det! Dock många som gör, såg nån på stan som hade det den andra dagen haha.
Citera
2023-04-17, 10:43
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Är det inte lite "gay" att en vuxen man vill prata generell klädstil?
En sak är att rådfråga inför en begravning eller dylikt men att ha en konversation om kläder är väl ändå lite väl androgynt för att det skall ses som hälsosamt?
Haha ja jo kanske, det kom upp på tal iom att jag köpt nya pjucks och en kollega sade det XD
Citera
2023-04-17, 11:26
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Haha, du är ju skön också. Tror inte det ser konstigt ut eller att det är anmärkningsvärt hos dina kollegor. Var väl säkert bara en kommentar ur sitt sammanhang kanske? Och att det kan beskrivas som ungdomligt är väl inget negativt i sig.

Jag reflekterar sällan över hur andra klär sig mer än ur beskrivande syfte eller om det är något som uppenbarligen sticker ut eller är extremt udda.
Ja nej inte jag ihäller, det kom på konversation under lunchen i fredags om kom och tänka på det nu i helgen
Citera
2023-04-17, 11:32
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Tjabba, har alltid haft en ganska så "edgy" klädstil, i min ungdom var jag punkare, och har sedan dess haft en mer "avslappnad stil", såsom yllekofta, relativt tajta jeans, converse osv...

Har senaste halvåret bytt klädstil dock, och har några gånger hört att jag klär mig som en ungdom:
Baggy jeans
Ziphoodie halvknäppt
Silverhalsbandskedja
Tigerögsarmband
Air Jordan sneakers
Linnebyxor på sommaren
Solglasögon från Chimi på sommaren
Monclerjacka (kopia) för ett tag sedan

Är detta lite väl ungdomligt? Vill helst inte åldras om ni fattar haha, vill stanna fräsch och som en frisk fläkt.
Var jobbar du nånstans? Det är lite skillnad om du jobbar på en förskola eller om du serverar på en trestjärnig restaurang.
Citera
2023-04-17, 11:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Klär du dig typ så här?
https://i0.wp.com/www.theunstitchd.c...fit=637%2C1345

Ja de är ju en väldigt ungdomlig stil. Många från 15-20 klär sig så här.

Är du över 25 skulle många tycka du klär dig lite konstigt. Är du över 30 är de jävligt udda.

Men du kan ju strunta i vad andra tycker.

Vill du ha lite tips på klä dig äldre så köp ett par chinos, quarter zip tröja, skjortor etc.

Är det där alternativet så ska han strunta i vad andra tycker.
Citera
2023-04-17, 11:59
Medlem
Lofns avatar
Dina kollegor verkar oerhört fåniga och oförskämda.

Så länge man täcker så mycket av kroppen att de allra flesta känner sig bekväma samt ej stötande motiv/text fattar jag inte varför någon bryr sig.

Om du däremot träffar kund mycket kan jag förstå att arbetsgivaren vill att du ska ge ett seriöst intryck och inte komma klädd som clown eller i SS uniform. Men det gör du ju inte. Så strunta i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in