Citat:
Ursprungligen postat av
MrKollYes2
Så är det. Inser att jag i OP även gjort ett skrivfel. Antalet specade timmar är alldeles för högt för vad som utförts. Detta vet jag eftersom timmarna rapporterats så att säga.
Skulle påstå att antalet är nära det dubbla mot vad som utförts.
Jag hade kunnat betala in en del av vad jag anser är rimligt, men just nu hsr jag svårt att ta in det. Jag tänker att hälften av de specade timmarna plus 25% av klumpsumman av materialet känns som ett hån mot killen, men tillsvidare känns det bara trist.
Totalen är nästan 100% högre än det som offererades.
Okej!
Det är som sagt lite knepigt när man måste fylla i luckorna själv.
Oavsett vad så måste en del av fakturan varit korrekt, materialet och visst antal timmar, betala det som känns rimligt och bestrid resten, sen får du förvänta dig påhälsning av västar eller en kallelse till tingsrätten.
100% hit eller dit, frågan är totalsumman och hur mkt pengar det handlar det, börjar du bråkas och jävlas kommer det om du har tur bara landa i tingsrätten.
Summan du bråkar kan jag bara gissa vad den är, men jag hade inte velat riskera rättsliga konflikter eller påhälsning av MC-västar, det är ett tidskrävande helvete som det är väldigt svårt att backa ur.
Du bör, om du har någon moral i kroppen, ersätta materielkostnaderna och vissa timmar, annars är detta sådant som kan fälla en fåmansfirma, en desperat hantverkare med obetalda leverantörsfakturor är farligt!