Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Tack! Föredömligt moderatorbeteende!
Jag modererar inte krigsforumet, utan här är det moderatorerna
#vf och
#farbror_barbro som raderat inläggen jag tog som exempel.
De har ju också vid upprepade tillfällen här i metaforumet anklagats för att driva någon sorts pro-ukrainsk agenda i sin moderering, och därför tycker jag det är intressant att
samtliga raderade pro-ukrainska inlägg jag tog fram på måfå (jag publicerade inte alla) har raderats just av dem.
Saker och ting är inte alltid som de tycks se ut, och jag tycker man skall vara lite försiktig med att anklaga moderatorer för att driva ena eller andra agenda...
Sedan kan jag förstå att man kanske upplever att debatten lutar åt det pro-ukrainska hållet, men tror att det har en hel del att göra med hur opinionen i Sverige ser ut. Svensken är nog rent av mer positiv till ett fortsatt krig än vad ukrainaren är, så inte så konstigt att debatten lutar åt det hållet då.
Med det sagt så tror jag att man ändå skulle kunna gå lite hårdare åt den pro-ukrainska sidan. Själv undviker jag att skriva i krigsforumet, eftersom jag upplever miljön där som svårt toxisk, och att man får glåpord kastade efter sig om man försöker nyansera debatten det minsta lilla.
För egen del tycker jag att det viktigaste är att få slut på kriget, att inte låta det eskalera till ett storkrig, och jag skiter dessutom fullständigt i exakt var gränsen mellan Ukraina och Ryssland går. Uttrycker man sådana åsikter får man genast en svärm av ukrainaflaggviftare efter sig som utnämner en till "vatnik" och gör sitt bästa för att jaga iväg en från forumdelen.
Så upplever i alla fall jag det.