2024-08-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Om du anser att det var något som var fel och postar om det här i forumet så har du såklart med saken att göra. Det förstår man såklart såvidare man inte är onykter.

Din kritik handlar troligen om något helt annat.
Att du är arg för att det finns sk "vattniks" i tråden, inte sant?

Det var inte jag som drog upp den tråden. Så vad dillar du om? Jag blir irriterad när ännu en efterbliven vatnik kommit in i tråden ja, lär er svenska så kanske ni slipper posta sådana här idiotiska inlägg som är så förvirrande att man undrar om det är någon form av gruppboende ni jobbar ifrån.
Citera
2024-08-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det var inte jag som drog upp den tråden. Så vad dillar du om? Jag blir irriterad när ännu en efterbliven vatnik kommit in i tråden ja, lär er svenska så kanske ni slipper posta sådana här idiotiska inlägg som är så förvirrande att man undrar om det är någon form av gruppboende ni jobbar ifrån.

Du är så jävla pantad så det är helt komiskt.
Varför drar du upp saker och länkar till saker om du inte själv förstår vad du pysslar med, mongo?

Menea hänvisade till en tråd och sen så postade jag vad farbror barbro hade kommit fram till i den tråden.

Ryggradsreflektion från en svagbegåvad som dig är att kalla mig för vatnik trots att du inte har något som helst stöd i det kring mitt postande. Kolla vad jag tycker om Trump tex innan du svamlar som den lågbegåvade person du är (nej jag har inte postat mycket om Putin).

Men jag har all rätt att ifrågasätta dig när du beter som en imbecill.

Min mormor hade ett väldigt bra ordspråk: "Det är inte lätt att vara dum"
Citera
2024-08-16, 21:25
Medlem
Citat:
Du är så jävla pantad så det är helt komiskt.
Varför drar du upp saker och länkar till saker om du inte själv förstår vad du pysslar med, mongo?

Menea hänvisade till en tråd och sen så postade jag vad farbror barbro hade kommit fram till i den tråden.

Ryggradsreflektion från en svagbegåvad som dig är att kalla mig för vatnik trots att du inte har något som helst stöd i det kring mitt postande. Kolla vad jag tycker om Trump tex innan du svamlar som den lågbegåvade person du är (nej jag har inte postat mycket om Putin).

Men jag har all rätt att ifrågasätta dig när du beter som en imbecill.

Min mormor hade ett väldigt bra ordspråk: "Det är inte lätt att vara dum"

Vad i helvete har (FB) Ukrainakriget - Yttrandefrihet på låtsas? med någonting jag skrev att göra?

Jag förklarade som sagt varför den tråden var desinformation och trams här (FB) Ukrainakriget - Yttrandefrihet på låtsas?. Och du börjar gagga om att, ja, vem fan vet vad. Och jag har fan inga problem med modereringen i den tråden alls. Jag anser bara att det var fel att dra tillbaka varningen, vad vill du jag ska göra? Börja skrika om att de ska återinföra den?

Du borde kanske läsa igenom saker innan du hoppar in mitt i en diskussion och börja agera som en vild babian som fått vittring på en banan.
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-16 kl. 21:29.
Citera
2024-08-16, 21:36
Medlem
Citat:
Vad i helvete har (FB) Ukrainakriget - Yttrandefrihet på låtsas? med någonting jag skrev att göra?

Jag förklarade som sagt varför den tråden var desinformation och trams här (FB) Ukrainakriget - Yttrandefrihet på låtsas?. Och du börjar gagga om att, ja, vem fan vet vad. Och jag har fan inga problem med modereringen i den tråden alls. Jag anser bara att det var fel att dra tillbaka varningen, vad vill du jag ska göra? Börja skrika om att de ska återinföra den?

Du borde kanske läsa igenom saker innan du hoppar in mitt i en diskussion och börja agera som en vild babian som fått vittring på en banan.

Anmäl inlägget i den tråden då. För det är ju inte anmält.

Du borde tvätta munnen med tvål innan du påstår att någon är något bara för att den skriver något du inte gillar, mongo.

Vad det gäller varningen och att den drog tillbaks.

Du kan väl sluta gråta som en liten trumpistisk barnunge?
Det är mitt tips till dig.
Citera
2024-08-16, 22:05
Medlem
Citat:
Anmäl inlägget i den tråden då. För det är ju inte anmält.

Du borde tvätta munnen med tvål innan du påstår att någon är något bara för att den skriver något du inte gillar, mongo.

Vad det gäller varningen och att den drog tillbaks.

Du kan väl sluta gråta som en liten trumpistisk barnunge?
Det är mitt tips till dig.

Men varför skulle jag? Det var inte jag som tog upp den tråden eller den varningen, jag förklarade för Menea varför Youngling tramsade/körde med desinformation efter att Menea använde den tråden som ett exempel. Jag har noll och inget med varningen eller tråden att göra. Jag har vad jag vet inte ens skrivit i den.
Citera
2024-08-16, 22:17
Medlem
Citat:
Men varför skulle jag? Det var inte jag som tog upp den tråden eller den varningen, jag förklarade för Menea varför Youngling tramsade/körde med desinformation efter att Menea använde den tråden som ett exempel. Jag har noll och inget med varningen eller tråden att göra. Jag har vad jag vet inte ens skrivit i den.

Ändå så kommenterar du i den här tråden kring saker som hänt tråden och sen svamlar du om att det inte gäller tråden.

Och så vräker du ur dig att folk är "vatniks" bara för att du "tror" att de har en annan åsikt kring saker och ting än dig. Nä du. En ursäkt från dig förväntar jag mig inte då du uppenbarligen är alltför inrökt kring dina åsikter om saker och ting.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Det är kring denna tråden jag kommenterat.
Hur blåst orkar du vara?
Tror du kan vräka ur dig saker och sen påstå att du inte kommenterar en viss sak?

Så du hävdar fortfarande att det var fel att man tog bort varningar i en tråd som du aldrig läst?
Citera
2024-08-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ändå så kommenterar du i den här tråden kring saker som hänt tråden och sen svamlar du om att det inte gäller tråden.

Och så vräker du ur dig att folk är "vatniks" bara för att du "tror" att de har en annan åsikt kring saker och ting än dig. Nä du. En ursäkt från dig förväntar jag mig inte då du uppenbarligen är alltför inrökt kring dina åsikter om saker och ting.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Det är kring denna tråden jag kommenterat.
Hur blåst orkar du vara?
Tror du kan vräka ur dig saker och sen påstå att du inte kommenterar en viss sak?

Så du hävdar fortfarande att det var fel att man tog bort varningar i en tråd som du aldrig läst?

Du är inte läskunnig eller hur?
Den här diskussionen som pågår är infogad i den här tråden, det var en egen tråd från början (FB) Ukrainakriget - Yttrandefrihet på låtsas?. Vad den där länken har med något att göra vetefan. Nu har du länkat två helt olika trådar och hävdar att det gäller den tråden. Vilken tråd är det du menar egentligen?

Det är sådant här som borde generera en avstänging (det du sysslar med) eftersom det är så jävla efterblivet att det finns inte.

Vadå aldrig läst? Vet du ens vad fan du själv snackar om?
Citera
2024-08-17, 15:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Behövs inte anonymiseras. Jag ger vid behov tillstånd till modsen att visa de meddelanden jag skrivit som sedermera blivit både borttagna och fått varningar för. Tänker inte själv kopiera in dem då det kan finnas risk för nya varningar.
Varför skulle just dina varnade inlägg behöva tas upp som exempel?
Jag utgår ifrån att du var fullt medveten om risken att bli varnad för dem redan innan du tryckte på posta-knappen.
Citera
2024-08-17, 15:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Varför skulle just dina varnade inlägg behöva tas upp som exempel?
Jag utgår ifrån att du var fullt medveten om risken att bli varnad för dem redan innan du tryckte på posta-knappen.

Det var som exempel åt den jag svarade på när hen ansåg att pro-ukrainska poster inte raderas eller fås varningar för.
Gick genom de relevanta inläggen innan postande, och bedömde dem inte som OffT eller trams. Annars hade jag inte postat dem.
Det som jag anser falla innanför OffT/Trams brukar jag skriva, men sedan radera utan att posta. Då har jag iaf fått texten ur huvudet.
Citera
2024-08-17, 15:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Det var som exempel åt den jag svarade på när hen ansåg att pro-ukrainska poster inte raderas eller fås varningar för.
Gick genom de relevanta inläggen innan postande, och bedömde dem inte som OffT eller trams. Annars hade jag inte postat dem.
Det som jag anser falla innanför OffT/Trams brukar jag skriva, men sedan radera utan att posta. Då har jag iaf fått texten ur huvudet.
Jo, jag förstår att syftet skulle vara att visa på att även ukrainafantaster får inlägg raderade, även med varningar ibland.
Dock tror jag att jag ganska enkelt kan hitta bättre exempel än just dina inlägg. Skall titta på det lite senare och lyfta några exempel här i tråden.
Citera
2024-08-17, 16:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ett konstruktivt förslag kunde ju vara att (anynymiserat) visa ett par andra inlägg som ni soptunnat från pro-ukrainsk sida för att det också är rent trams på samma sätt. De är också vanliga, speciellt tidigare i kriget, kanske även i ekonomi-trådarna.

Citat:

Här följer några exempel på pro-ukrainkt trams som raderats. Det var inte så svårt att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ukrainavän
Det är just nu det pågår och det kommer inte pågå särskilt länge till. Ryssland har snart slut på resurser. Därför är ryska folkets inställning irrelevant. Fast om de vänder sin ilska mot Kreml kan det avslutas ännu snabbare.
Citat:
ryZZland attackerar Ukraina
ryZZland avfyrar raketer inifrån ryZZland
ryZZland har lager för vapen och fordon på ryZZka sidan

Varför skulle inte Ukraina få slå till mot detta?
Hur kan du "filosofiskt" inte förstå?
En person som blir misshandlad, har inte rätt att freda sig?
Citat:
Ryssland lider av en stor arbetsbrist i deras fabriker. De kan inte mobilisera mer människor utan att dessa blir lidande. Det är punkt ett.

Sedan ska det tilläggas att det ryska folket och staten har någon form av hatkärlek relation mellan dem. Så länge staten gör att deras inkomster ökar, vilket den gjort de senaste tjugo åren så bryr sig inte människor. Skulle de tvingas till lägre lön och att arbeta längre så kommer denna kärlek att försvinna. Så blir jobbet för Rosgvardiya tuffare och de är nog många av dem och krigar i Ukraina. Det kommer inte att fungera.
Citat:
Vad i helvete är en skvadron soldater?

Snälla, uttala dig inte om saker du inte har en aning om. Du kan möjligtvis läsa ryssmedia men allt som kommer därifrån är lögner så vilken nytta känner du att du tillför tråden kan man undra.
Citat:

Så om du kommer med en kommentar och jag frågar hur det skulle se ut så ska jag berätta.

Men visst, jag berättar för dig.

Ryssland är uttömt på resurser. De har inte och har aldrig haft resurser att radera Ukraina utan kärnvapen. De kan inte eskalera mer. De betalar redan en årslön för att få soldater att åka till Ukraina för att riskera livet.

Hur mycket vapen och årslöner Ryssland kan förlora vet ingen men det ser inte bra ut.

Väl bekomme.
Senast redigerad av Mr.Woods 2024-08-17 kl. 16:15.
Citera
2024-08-17, 16:54
Medlem
psychicsailors avatar

Tack! Föredömligt moderatorbeteende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in