• 1
  • 2
2023-11-01, 10:10
Medlem
Konceptet ”äta sig mätt” är så jävla dumt, det är ju helt subjektivt och individuellt, att nått litet ärkefetto till unge inte får svulla sig julbords-mätt är ju ganska väsenskilt från ”barnen får en rågrut med mini-lätta och en ostskiva, vatten till det”

Nej för vissa är det inte rimligt att få äta sig mätt varje måltid, jag gör det bara en gång i veckan för min hunger är fakked up, skulle jag äta mig ”mätt” jämt hade jag vägt 300kg. Efter dom flesta måltider känner jag att mer hade varit najs men måste aktivt hindra mig för att jag vet att jag näringsmässigt ätit nog.
Inte konstigt att ungarna ser mer ut som teletubbies nuförtiden.
Curlingföräldrar utan basal kunskap i näringslära som neurotiskt såklart måste se till att lille guldklimpen alltid får äta sig ”mätt”. Usch
Citera
2023-11-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”- Jag började förstå när min son inte hade bytt blöjor på hela dagen. När jag kom och hämtade honom var han full med stenar, sand och var alldeles blöt, berättar hon för Expressen.”

Varför sätter man en 13 månaders bebis på förskola från första början? Fyfan vad tragiskt. Mår illa. Stackars, stackars barn.

13mån är inte bebis och det är väl rätt standard att börja på förskola i den åldern
Citera
2023-11-09, 12:32
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera
2025-06-15, 06:13
Medlem
Tellusgruppen har en Porsche registrerad på sitt förskoleföretag. Lyxbilen kostar 1,3 miljoner som ny

https://www.etc.se/inrikes/kritisera...erskolebolaget
Citera
2025-06-21, 12:28
Medlem
Förskolan har väl inga skyldigheter enligt lag att bjuda på mat likt åk 1-9 samt gymnasiet?
Som om jag skulle gnälla på att Chalmers eller KTH inte ens gav mig mat, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in