2023-04-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Polisen vill inte uppge kön - är de inte oftast en kvinna då?

Kvinna dödad av mäns våld. Ja.
Citera
2023-04-14, 13:45
Medlem
snooper123s avatar
Har han blivit häktad ännu?
Man får väll hålla någon gripen i 96 timmar så senast måndag blir det ju då...
Citera
2023-04-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vem är BO? Vad heter MGM?

Vet ngn ngt?
Citera
2023-04-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeOfLou
Jag tycker det är intressant att komma in på dessa forum och läsa teorier.
Speciellt eftersom att man går höra så mycket olika från olika håll.
Jag hörde på ryktesväg att det handlade om en hallick som sneade på en "anställd".
Så ct tvungen springa in här och kolla vad ni tror.
Jag tycker det är otroligt respektlöst att prata så om kvinnan som är avliden utan att det finns grunder.

Hoppas hon vilar i frid nu. Och att detta övervåld mot kvinnor får ett stopp.

Exakt. Stoppa våldet mot kvinnor som är vanligt våld varje dag som leder till Femicid..

Vet ngn vem det är?
Citera
2023-04-14, 14:26
Medlem
Är det för att de ska kontakta anhöriga som det är så tyst?
Kanske utanför SVERIGE?
Citera
2023-04-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det för att de ska kontakta anhöriga som det är så tyst?
Kanske utanför SVERIGE?

Kan även vara därför det inte finns någon info här än om BO/MGM. Mest sannolikt att det är utländsk bakgrund i sådana fall.
Citera
2023-04-14, 14:48
Medlem
Ja, jag är i alla fall imponerad av hur enormt duktiga polisen är på att hitta de små detaljerna som ingen annan tänker på?

"Enligt Aftonbladets uppgifter knivhöggs en kvinna i går till döds av SIN MAKE, i ett parkeringshus i Malmö.

Mannen, som är i 35-årsåldern, har anhållits misstänkt för mord.

– Det har funnits NÅGON FORM AV RELATION mellan dem, säger Calle Persson, presstalesperson hos polisen i Malmö."
Citera
2023-04-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Ja, jag är i alla fall imponerad av hur enormt duktiga polisen är på att hitta de små detaljerna som ingen annan tänker på?

"Enligt Aftonbladets uppgifter knivhöggs en kvinna i går till döds av SIN MAKE, i ett parkeringshus i Malmö.

Mannen, som är i 35-årsåldern, har anhållits misstänkt för mord.

– Det har funnits NÅGON FORM AV RELATION mellan dem, säger Calle Persson, presstalesperson hos polisen i Malmö."

Exakt. Det är det vanliga. Kvinnor lever GÖMDA pga av mäns våld. Dvs känner många kvinnor i Malmö som flytt Malmö eller undviker gå ut eller liknande pga av deras pojkvänner som är kontrollerande och sedan misshandlar, utnyttjar de, våldtar för att tillslut döda de. FEMICID kallas det.

Istället för Genocid..händer Femicid i Sverige. Mord på kvinnor.

Självklart försökte männen tysta ned detta. Självklart försöker männen få till det att kvinnor har livlig fantasi eller hittar på. Självklart försökte männen säga det motsatta. Varför istället de inte lyssnar på kvinnor och går ut och demonstrerar som kvinnor gör. Detta våldet mot kvinnor har pågått i tusentals år. Har ni nyss vaknat? Kvinnor lever med detta. Vissa är öppna och talar om det...vissa är tysta.
Senast redigerad av blackeyedgirl 2023-04-14 kl. 15:09.
Citera
2023-04-14, 15:19
Medlem
Arkiaters avatar
Varför skriver de nästan alltid "person" hittad skjuten/ död i media, då det är män det rör sig om?
Citera
2023-04-14, 15:30
Medlem
vem är kvinnan någon som vet
Senast redigerad av ryskspion77 2023-04-14 kl. 15:35.
Citera
2023-04-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Varför skriver de nästan alltid "person" hittad skjuten/ död i media, då det är män det rör sig om?

Det är en kvinna som blivit mördad i detta fallet. Tycker det ofta är lite mer hysch hysch när det är kvinnor som mördas i allmänhet

Har en bekant i Malmö i samma ålder som inte svarar så blir lite bekymrad, ganska osannolikt att det är hon (ännu mer om det handlar om prostitution
Citera
2023-04-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är en kvinna som blivit mördad i detta fallet. Tycker det ofta är lite mer hysch hysch när det är kvinnor som mördas i allmänhet

Har en bekant i Malmö i samma ålder som inte svarar så blir lite bekymrad, ganska osannolikt att det är hon (ännu mer om det handlar om prostitution
Det var väl maken som mördat ? Om jag fattade rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in