Citat:
Ursprungligen postat av
tingsryd2.8
Det tycker jag låter som ett väldigt konstigt sätt att utföra ett beställningsmord på.
Jag tror tjejen är nyckeln till att det här har hänt. Och att motivet handlar om sexuella övergrepp. Det ligger nära till hands. Funderar på om tjejen åkt med offret själv till brottsplatsen och att de andra väntat in dom där? Och att 18åring har kört dom dit
Det är en möjlig teori om motivet är hämnd, och inte rent beställningsuppdrag som någon skrev i tråden.
Samtidigt haltar en sak- om B*gs nu utsatts för ett övergrepp av BO- hur skulle hon kunna arrangera taxifärden? Jag menar att hon skulle ringa direkt till BO och säga "by the way, kan du köra mig till ett ödsligt område med din polares taxi?" känns ju lite märkligt och inte så sannolikt.
Frågan är väl om hon ens var med under färden. Kanske nån av småbrorsorna (eller alla) beställde och åkte med taxin till naturreservatet. För att sen möta tjejen och storebrorsan på plats och utföra dådet.
Samtidigt är det också lite märkligt- skulle en taxikilles polare ta en körning av 3 unga killar, troligen kvällstid, till ett ödsligt naturreservat? Killarna ser ju inte precis ut som fågelskådare.
Kan det vara så att BO på något sätt ombads komma till BP med löfte om nåt- tex droghandel, göra upp om nån affär eller löfte om sex? För att sedan överraskas av hela gänget? Det skulle iaf vara en möjlig teori och orsak till att han lånade polarens taxi. Dvs han gjorde inte en körning utan lånade den privat för att ta sig till platsen.