2023-04-24, 17:20
Medlem
Sociopater kan både vara och se trevliga ut. Ända tills de visar sin mörka sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Precis. Ställer mig frågande till att den eventuella makan till brottsoffret ens har fått sådana uppgifter från polisen.

Läskigt fall inte desto mindre. Den där ”Bugs” verkar ju redigt störd. Tyckte pojkarna såg reko ut på Instagram (men skenet kan ju bedra) så frågan är vad de hade för vinning av att medverka till någons död.
Citera
2023-04-24, 17:22
Medlem
Polisen alltså. Rymt till Turkiet. Skulle det funnits nån särskild anledning att tro det?? Fy fan att de inte kunde ha kollat upp den sista beställningen han fått och gett sig ut och letat ordentligt efter han.
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den som skrev om vad frun hört, skrev också att den kunden/flickan hade kommenterat förarens
svenska..
så uppfattade jag det.
Hemskt- frun anmälde mannen försvunnen samma dygn, men polisen pejlade inte och sökte aldrig efter bilen o föraren, de drog slutsatsen att taxiföraren rymt till Turkiet.
Kanske levde mannen fjättrad i en snara i flera timmar
och när han försökte ta sig loss så drogs snaran åt.
Hemskt att inte polisen sökte efter honom och bilen genast,
det fanns ju uppgifter om flickan o vart hon beställt resan..
polisen hade också snabbt kunnat spåra flickan genom hennes mobilnummer..
Den här händelsen kanske gör att polisen i framtiden ser om sina rutiner, och inte avfärdar ett försvinnande som frivilligt.
Senast redigerad av noden 2023-04-24 kl. 17:26.
Citera
2023-04-24, 17:22
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entangleement
Den senaste anhållna är en tjej under 18 år.
Ligisten med gängkriminella olater som hotade runt lite med vittnet utan att förstå att det är övergrepp i rättsak enl, Åkl?
Som om det inte var precis det som hoten avsåg - att täppa till truten på vittnet i rätten.
Släpps snart om det är en flicka vilka är offer för det mesta redan när dom möter världen.
Senast redigerad av Taggad 2023-04-24 kl. 17:29.
Citera
2023-04-24, 17:36
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Den som skrev om vad frun hört, skrev också att den kunden/flickan hade kommenterat förarens
svenska..
så uppfattade jag det.
Hemskt- frun anmälde mannen försvunnen samma dygn, men polisen pejlade inte och sökte aldrig efter bilen o föraren, de drog slutsatsen att taxiföraren rymt till Turkiet.
Kanske levde mannen fjättrad i en snara i flera timmar
och när han försökte ta sig loss så drogs snaran åt.
Hemskt att inte polisen sökte efter honom och bilen genast,
det fanns ju uppgifter om flickan o vart hon beställt resan..
polisen hade också snabbt kunnat spåra flickan genom hennes mobilnummer..
Den här händelsen kanske gör att polisen i framtiden ser om sina rutiner, och inte avfärdar ett försvinnande som frivilligt.
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Polisen alltså. Rymt till Turkiet. Skulle det funnits nån särskild anledning att tro det?? Fy fan att de inte kunde ha kollat upp den sista beställningen han fått och gett sig ut och letat ordentligt efter han.
Jag vill nog påstå att det inte kommer påverka polisens rutiner det minsta.
Cirka 25 000 personer anmäls försvunna varje år i Sverige. De flesta kommer snabbt tillrätta men cirka 400 personer bedöms vara i livsfara och blir föremål för efterforskning enligt Lagen om skydd mot olyckor, varav 25 procent hittas i dåligt skick och 11 procent hittas döda.
https://liu.se/artikel/carer-projekt...vunna-personer
Citera
2023-04-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jag vill nog påstå att det inte kommer påverka polisens rutiner det minsta.
Cirka 25 000 personer anmäls försvunna varje år i Sverige. De flesta kommer snabbt tillrätta men cirka 400 personer bedöms vara i livsfara och blir föremål för efterforskning enligt Lagen om skydd mot olyckor, varav 25 procent hittas i dåligt skick och 11 procent hittas döda.
https://liu.se/artikel/carer-projekt...vunna-personer
jag tror att brott ligger bakom många fler försvinnande
tex åldringar som försvinner i sin hemstad i ett centrum, det är inte omöjligt att två unga lurar med sig personen o rånar o ser till att kropp försvinner.
Behöver inte heller vara gamla som utsätts för oupptäckta brott.
Sköra sårbara personer är lätta att hitta för sådana med svarta avsikter.
Citera
2023-04-24, 17:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
En psykopattjej som manipulerar ett gäng killar till att döda en man sedan hängs han upp för att det ska likna ett självmord.

Där kom det. Första psykopat-diagnosen i denna tråd. Snart kommer även "narcissist" dyka upp, sanna mina ord.

I övrigt låter resonemanget om "se ut som självmord" det mest logiska.
Citera
2023-04-24, 17:53
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Precis. Ställer mig frågande till att den eventuella makan till brottsoffret ens har fått sådana uppgifter från polisen.

Läskigt fall inte desto mindre. Den där ”Bugs” verkar ju redigt störd. Tyckte pojkarna såg reko ut på Instagram (men skenet kan ju bedra) så frågan är vad de hade för vinning av att medverka till någons död.

Handlar nog om fitta....pojkar i den åldern har löjliga testosteronvärden. Kuken vill ha sitt och den vill ha det oavsett konsekvenserna. Det lilla ludret har bjudit ut fitta mot någon form av tjänst.
Citera
2023-04-24, 18:09
Medlem
Ja det är ju en logisk följd av att BO hittats hängd ute i skogen. Men du kanske tycker tillvägagångssättet istället visar tecken på väl utvecklad empati?
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Där kom det. Första psykopat-diagnosen i denna tråd. Snart kommer även "narcissist" dyka upp, sanna mina ord.

I övrigt låter resonemanget om "se ut som självmord" det mest logiska.
Citera
2023-04-24, 18:11
Medlem
Ja även sådana fall som betraktats som olyckor/ självmord kan säkert många gånger vara begångna brott istället.
Citat:
jag tror att brott ligger bakom många fler försvinnande
tex åldringar som försvinner i sin hemstad i ett centrum, det är inte omöjligt att två unga lurar med sig personen o rånar o ser till att kropp försvinner.
Behöver inte heller vara gamla som utsätts för oupptäckta brott.
Sköra sårbara personer är lätta att hitta för sådana med svarta avsikter.
Senast redigerad av noden 2023-04-24 kl. 18:13.
Citera
2023-04-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Killarna är nog svenskar med latinskt påbrå. Tjejen verkar av bilderna vara svårt störd.

Vart finna bilder på dem då ?
Citera
2023-04-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989
Vart finna bilder på dem då ?

Några sidor bak i tråden.
Citera
2023-04-24, 18:46
Medlem
Vad jag läste behövde ingen av mgm tolk. Vart får ni att det är en turk? Bara för att det valts som advokat? De står på lista och att just den advokat som väljs må vara turk betyder ju inte att det är en turk som ska försvaras…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in