2023-12-17, 12:10
Medlem
Hur kan hon inte fått hårdare straff?
Hon var ju den som eldade på allt från start
Citera
2023-12-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hur kan hon inte fått hårdare straff?
Hon var ju den som eldade på allt från start

Beror väl på åldern och att hon är tjej säkert.
Citera
2023-12-21, 03:12
Medlem
Kan någon lägga upp fup igen?
Citera
2023-12-30, 16:32
Medlem
Uppsala TR B 2770-23
https://fup.link/tr/uppsala/b-2770-23

Citat:
Ursprungligen postat av LabbeU
Kan någon lägga upp fup igen?
Citera
2023-12-31, 04:30
Medlem
Stort tack

Citat:
Ursprungligen postat av kcabpuf
Uppsala TR B 2770-23
https://fup.link/tr/uppsala/b-2770-23

Citera
2024-01-06, 23:45
Medlem
Muslimfittas avatar
Tolkar det på namnen att den mördade våldtäktsmannen är en kurd eller iranier från Iran. Kan någon bekräfta?
Citera
2024-01-07, 00:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Tolkar det på namnen att den mördade våldtäktsmannen är en kurd eller iranier från Iran. Kan någon bekräfta?

gör det nått eller ska du hata mer?
Citera
2024-01-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta

Kan du skriva vart jag kan hitta bevis på att han var våldtäktsman?
Har inte läst FUP än men vad jag kunnat läsa mig till hittills är det väl bara tjejen som påstår att han var det.
Synd att dom mördade honom så det aldrig blev utrett huruvida det var/inte var våldtäkt eller hennes egna val.
Citera
2024-01-07, 14:13
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Kan du skriva vart jag kan hitta bevis på att han var våldtäktsman?
Har inte läst FUP än men vad jag kunnat läsa mig till hittills är det väl bara tjejen som påstår att han var det.
Synd att dom mördade honom så det aldrig blev utrett huruvida det var/inte var våldtäkt eller hennes egna val.

Har han legat med henne är det egentligen per definition våldtäkt då hon är ett barn. Dessutom ett barn med diagnoser i kubik. Det spelar ingen roll om ”hon ville”, det är ett övergrepp ändå då man inte få ligga med barn.
Citera
2024-01-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Har han legat med henne är det egentligen per definition våldtäkt då hon är ett barn. Dessutom ett barn med diagnoser i kubik. Det spelar ingen roll om ”hon ville”, det är ett övergrepp ändå då man inte få ligga med barn.

Hon var väl 15?
Enligt lag får hon ha sex när hon är 15 år.
Sen om det är lämpligt eller inte går helt klart att diskutera!
Finns det bevis för att det skett innan hon var 15 är det helt klart en våldtäkt av barn.

Sen att det tyvärr är många som har svårt att vänta tills dom är 15 är tragiskt.

Jag ska ta mig tid att läsa FUP vid tillfälle så kanske bilden klarnar.
Citera
2024-01-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vi har som bekant ett system för vård av människor som under inflytande av psykisk sjukdom begår brott. Det kallas rättspsykiatrisk vård.

Vad exakt är det för ”vård” övriga brottslingar behöver menar du?

Det heter Kriminalvård. Myndigheten arbetar för att göra samhället säkrare, tryggare och att minska återfall i brott. Vården i deras fall ligger i att minska risken för återfall hos den dömde.

Flertalet fängelsedömda har ett missbruk av droger i botten. Som ofta går att koppla till deras brottslighet. Andra kan ha ADHD eller andra problem. Dessa går att vårda.

https://www.kriminalvarden.se/forskn...akta/aterfall/

Sverige är också ett av de få länder i världen där man även dömer klart mentalsjuka och förståndshandikappade till fängelse. Det är i mina ögon extremt dåligt då KV uppenbart saknar lagar, resurser och kunskap att ta hand om dessa personer

Nu har jag inte läst mycket om det här fallet. Det enda jag kan säga att flickan är störd på många sätt.
Citera
2024-01-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hon var väl 15?
Enligt lag får hon ha sex när hon är 15 år.
Sen om det är lämpligt eller inte går helt klart att diskutera!
Finns det bevis för att det skett innan hon var 15 är det helt klart en våldtäkt av barn.

Sen att det tyvärr är många som har svårt att vänta tills dom är 15 är tragiskt.

Jag ska ta mig tid att läsa FUP vid tillfälle så kanske bilden klarnar.

Inte läst allt men bara det faktum att taxi-turken köper ut sprit till den unga flickan och har haft någon slags relation med henne säger ju en del om honom vill jag påstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in