2023-04-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Många kommentarer om flickans utseende så jag tänkte påminna om att hon har/ har haft ett självskade beteende samt drogmissbruk.
I mångas ögon är det skitfult med ansiktsutsmyckning och allt vad det är men i hennes värld (och eventuellt hennes umgängeskrets) är det inte fult eller konstigt.
Min personliga åsikt är att det inte är speciellt upplyftande för utseendet...

Hennes psykiska ohälsa borde äremot tagits på allvar!

Väldigt lite som framkommit om grabbarna.
Varför ointresse att rota mer om dom?

Det har ju blivit mer inne med kvinnliga mördare
Citera
2023-04-26, 18:49
Medlem
Conams avatar
Sådärja! Ytterligare en inblandad och då kan nog ingen knipa, ser fram emot att få reda på vad som hände.
Citera
2023-04-26, 20:38
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entangleement
15-åringen som hotade vittnen nu häktad enligt Unt. Hon är från Uppsala.
Intressersant. Låter som polisen hittat en ny person i fallet.
Hur många fler är egentligen involverade?
Och viktigaste frågan av dem alla, vem hotades?
Tänker rent spontant på att i inledande skede satt 5 personer häktade, varav en släpptes.
Är det möjligtvis vittnet till allt?
Citera
2023-04-26, 20:45
Medlem
Jag hittar inte inlägget/häktningsförhandlingarna.. de 4 som sitter häktade sedan tidigare, är alla på sannolika skäl häktade för mord? Lite svårt att bilda sig en uppfattning när det verkar som att Sveriges inselklubb har bestämt dig för att delta i denna tråd 🙈. Det är ovidkommande hur det 15!! Åriga barnet ser ut.. oavsett mördare eller ej.. 15 åringar testar gränser..utseendemässigt..!🤷🏻‍♀️ vem bryr sig? Det som är relevant här är vad i hela helvete har hänt här? Det är det konstigaste fallet jag har satt mig in i? Vad i hela friden har hänt här? Någon i teamet måste ju varit drivande. Kan tjejen som nyss häktats vara den röda tråden? Uppsala? Killarnas är väl därifrån!
Citera
2023-04-26, 20:54
Medlem
entangleements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Intressersant. Låter som polisen hittat en ny person i fallet.
Hur många fler är egentligen involverade?
Och viktigaste frågan av dem alla, vem hotades?
Tänker rent spontant på att i inledande skede satt 5 personer häktade, varav en släpptes.
Är det möjligtvis vittnet till allt?
Står det nån info om vad den 5:e var misstänkt för och varför personen släpptes?
Citera
2023-04-26, 20:58
Medlem
entangleements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Jag hittar inte inlägget/häktningsförhandlingarna.. de 4 som sitter häktade sedan tidigare, är alla på sannolika skäl häktade för mord? Lite svårt att bilda sig en uppfattning när det verkar som att Sveriges inselklubb har bestämt dig för att delta i denna tråd 🙈. Det är ovidkommande hur det 15!! Åriga barnet ser ut.. oavsett mördare eller ej.. 15 åringar testar gränser..utseendemässigt..!🤷🏻‍♀️ vem bryr sig? Det som är relevant här är vad i hela helvete har hänt här? Det är det konstigaste fallet jag har satt mig in i? Vad i hela friden har hänt här? Någon i teamet måste ju varit drivande. Kan tjejen som nyss häktats vara den röda tråden? Uppsala? Killarnas är väl därifrån!
Ja, sannolika skäl.
Citera
2023-04-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
I häktningsframställan så står ju en femte misstänkt med, men under sekretess.

Person under 15år som oxå medverkat?

Att det var en femte person misstänkt skrev jag redan om i söndags.

Men fick noll gensvar.

NU vaknade folk till liv. 🙄
Citera
2023-04-26, 23:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Att det var en femte person misstänkt skrev jag redan om i söndags.

Men fick noll gensvar.

NU vaknade folk till liv. 🙄

Det är totalt sex personer som varit frihetsberövade. Den som, utöver den centrala kvartetten, initialt var frihetsberövad är inte samma person som nu begärts häktad för övergrepp i rättssak.

Citat:
I häktningsframställan så står ju en femte misstänkt med, men under sekretess.

Personen som begärts häktad är alltså inte den person du refererar till.
Senast redigerad av Troian 2023-04-26 kl. 23:48.
Citera
2023-04-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Många kommentarer om flickans utseende så jag tänkte påminna om att hon har/ har haft ett självskade beteende samt drogmissbruk.
I mångas ögon är det skitfult med ansiktsutsmyckning och allt vad det är men i hennes värld (och eventuellt hennes umgängeskrets) är det inte fult eller konstigt.
Min personliga åsikt är att det inte är speciellt upplyftande för utseendet...

Hennes psykiska ohälsa borde äremot tagits på allvar!

Väldigt lite som framkommit om grabbarna.
Varför ointresse att rota mer om dom?
Därför att det är någon av kvinnligt kön och vi lever i en kvinnofientlig värld där hon är perfekt måltavla för människors aggressiva demonisering. Att hon utgör en särskilt låg procent av det dödliga våldet med inblandning via kön är mindre intressant. Utseendet gör att de än mer kan avhumanisera henne och göra henne till ett monster.

Som någon sa så innebär tonåren en del experimenterande och allt som hittas på är inte för att bli attraktiva utan kan handla om en dragning till någon stil de ser som rebellisk. Men en sådan flicka är lättare att tycka illa om än en insmickrande och manipulativ ögontjänare som spelar liten och söt. För det yttre har knappast resulterat i brottet även om den här flickan tycks lida av psykisk ohälsa.

Det passar alltid människor när någon ser ut som en individ avskild från deras egna identitets grupptillhörighet eftersom det är lättare att avhumanisera och se personen som ett monster. Barn och unga som inte är söta (pojkar som flickor) bemöts sämre än andra jämnåriga särskilt om de befinner sig mer under medel och hon har en stil där hon inte är särskilt genomsnittlig. Hon är perfekt i rollen som den onda av kvinnokön.
Citera
2023-04-27, 04:06
Vilket system använde chauffören för att ta emot körningar? Han hade ju tydligen en registrerad beställning till mordplatsen
Citera
2023-04-27, 07:08
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymp
Jag skrev ju ovan. Mannen är muslim turk familjefar. Folk läser inte i tråden.bara spekulationer

Hur gammal var han? Det har inte framkommit tidigare. Och var han bosatt i Stockholm? Är det ovanligt att han tar körningar utanför stan? (Om du vet). Det har talats om att bilen skulle kunna vara en Uber, vet du om mannen var anställd av ett taxibolag eller knäckte han extra?

Jag beklagar verkligen förlusten, så meningslöst!
Citera
2023-04-27, 07:42
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Nja se på Tove lind och Tim ingen vet vilka dom är längre han är brandman hon mäklare

Vilka var dom? Vilka mordfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in