Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Tror inte de efterfrågar frimurarkännare, utan det berodde nog på annat att jag blev tillfrågad. Hade jag tackat ja till erbjudandet hade jag naturligtvis lärt mig hur man är en bra frimurare inifrån. Var ganska förvånad över att få frågan över huvud taget faktiskt, jag hade ju inte anmält intresse så att säga, så jag utgår ifrån att jag blev tillfrågad med anledning av de positioner jag sitter på...
Ja, det är väl kutym inom all korruption. Man köper människor som erbjuder möjligheter.
Vare sig det är frimurarslödder eller frikyrkoslödder, vilka ofta är synonyma, är väl gången ofta den här:
Sven vill anlägga och sälja tio villatomter på sin mark. Han ansöker varje år i 10 år hos frimurarkommunen och får avslag med hänvisning till att detaljplanering saknas i området. Han ger upp och säljer ovetande marken till en [frimurare]bulvan, som säljer svindyrt till kommunen, som upprättar en detaljplan och säljer vidare tomterna.
Broder frimurare arbetar på näringsverksamhetshusanordningsbolagsintresseorgan isationsfrämjarmyndigheten. Hans broder frimurare startar ett byggföretag, som konkurrerar ut allt och alla i kommunen. Senare väcks kritik mot myndighetens bidrag på 15 miljoner som ej redovisats. Bidragen är dock hemligstämplade. Gissa vem som fick bidragen.
Broder frimurare behöver en ny uppfart och lossningsplats till sitt företag. Sånt visar sig ingå i kommunens detaljplan, så det blir gratis.
Broder frimurare måste ge anbud enlig offentlighetsprincipen, broder frimurare lägger sig 50% under närmaste konkurrent. Broder frimurare vinner därför upphandlingen men idkar extrakostnader, som slutar med att slutpriset ligger 400% över upphandlingspris, och alla dessa kostnader gummistämplas av broder frimurare på kommunkontoret.
Osv.
Skulle tro att när alla arslen är slickade i Sverige, så är vi mest korrupta i hela Europa. Pengarna sprutar ner i fickorna på slöddret. Där blir det aldrig lågkonjunktur.
Det är bara att lyssna på flera åsnor rättfärdiga vänskapskorruptionen i tidigare inlägg: "alla gör det, så frimurarna gör det med". Själva korruptionens kärna - och de jävla äcklen har 100% rätt.
Stort jävla kudos till dig om du tackade nej.