2023-04-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Enligt vissa kristna i USA ja. De nämner ofta detta med att "alla religioner är tillåtna" etc. Sen närmare konspirations-liknande teorier att frimurare dyrkar en annan gud etc.

Det är ingen konspirationsteori, räcker med att läsa "Morals and Dogma" av Albert Pike så får du det från hästens egna mun men som sagt det är off topic.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-04-14 kl. 10:56.
Citera
2023-04-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Det är ingen konspirationsteori, räcker med att läsa "Morals and Dogma" av Albert Pike så får du det från hästens egna mun men som sagt det är off topic.

Vissa citat från boken verkar kanske inte helt i linje med kristen tro... Jag har dock hört de flesta frimurare inte ens läser boken eller att det är nödvändigt. Det är ju en bok med kraftiga esoterisk vinkel men det hävdades den inte nödvändigtvis representerar frimureri.
Citera
2023-04-14, 11:06
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Det är ju som "left hand path" inom hinduismen där de bryter tabun för att genom detta "nå upplysning". De som utövar det ses dock som väldigt skrämmande även i Indien och de flesta hinduer håller sig långt borta ifrån.
Självklart är det skrämmande för både den som avvisar sin Gud och dom utomstående som bevittnar det.
Frimurare anses vara satanister pga den väg dom vandrar och dom extrema ritualer dom använder för att få folk att ta stegen som behövs för att komma vidare i sin utveckling och förståelse av evangeliet och andra saker.
Citera
2023-04-14, 11:08
Medlem
Citat:
Vissa citat från boken verkar kanske inte helt i linje med kristen tro... Jag har dock hört de flesta frimurare inte ens läser boken eller att det är nödvändigt. Det är ju en bok med kraftiga esoterisk vinkel men det hävdades den inte nödvändigtvis representerar frimureri.

A.Pike var det högsta hönset i USA och ingen "nobody", finns inget kristet med frimurare och "dem" (toppen) hatar riktiga kristna.
Citera
2023-04-14, 11:08
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Vänster, höger? De styrs av samma hand så sånt är bara för idioter, ett av våra stora problem på jorden är "höger vänster" skiten som delar upp befolkningen, alla bråkar med varandra istället för att bråka med eliten som styr båda sidorna. Jag förstår varför eliten ser ner på oss och kallar oss får/boskapsdjur.

Det är ju bara att se till att man tillhör eliten så är det lugnt.
Citera
2023-04-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Det är ju bara att se till att man tillhör eliten så är det lugnt.

Om man är psykopat/sociopat så visst, skulle aldrig sälja ut mitt land/familj för att få tillhöra eliten, jag vill kunna sova på natten.
Citera
2023-04-14, 11:16
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Att frimurarna existerar, och att vem som helst, inklusive politiker, kan vara frimurare, är fakta.

Men det är inte vad tråden handlar om.
Frågan är om man är en foliehatt om man anser att frimurarna är "för många" och "farliga".

Garanterat foliehatt! Dessutom är väl damen sur över att endast män får vara med och det är nog snarare där skon klämmer. Själv är jag frimurare sen drygt 20 år tillbaka, och jag tar mig för pannan varje gång slaskpressen presenterar sina årliga scoop om Svenska Frimurare Orden.
Citera
2023-04-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skillnaden är att frimurarna är en exklusiv klubb där inte vem som helst får gå med.
Stämmer inte alls längre då jag vet flera som är medlemmar och berättat. Allt annat från är hittepå 😂
Citera
2023-04-14, 11:18
Medlem
jimmychrists avatar
Den ansvarige utgivaren i stadens stora tidning också medlem. Det blir bara bättre och bättre.

Vuxna män som leker hemliga klubben. Det är ju störtlöjligt.
Citera
2023-04-14, 11:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarost
Stämmer inte alls längre då jag vet flera som är medlemmar och berättat. Allt annat från är hittepå 😂
Jo, det har blivit mer och mer uppenbart att den disciplinära världen jag växte upp i, inte finns längre.
Citera
2023-04-14, 11:20
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Den ansvarige utgivaren i stadens stora tidning också medlem. Det blir bara bättre och bättre.

Vuxna män som leker hemliga klubben. Det är ju störtlöjligt.

Jo det kan man ju tycka, men icke, denna mikrokosmos-ankdamm avspeglar bara hur det ser ut på makrokosmos-nivå, it's turtles all the way down! (and up)
Citera
2023-04-14, 11:25
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Enligt vissa kristna i USA ja. De nämner ofta detta med att "alla religioner är tillåtna" etc. Sen närmare konspirations-liknande teorier att frimurare dyrkar en annan gud etc.

Du kan lyssna på Roger Aase och de andra om detta med att alla måste överge sin gud och ta emot frimurarnas gud istället, annars stoppas man från att stiga i frimurargraderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Sociala nätverk och vänskapskorruption är inte i paritet med hur exempevis dessa före detta frimurare beskriver deras för allmänheten dolda verksamhet. Dessa hemliga och totalitärt styrda organisationer finns definitivt anledning att ha farhågor kring.

"Roger Aase var medlem i Frimurare Ordens nionde grad. År 2007 hoppade han under uppseendeväckande former av och avslöjade samtidigt de hemliga ritualer inom frimurarlogen som ledde till att medlemskapet kom i konflikt med hans samvete. Kenneth Adolfsson (före detta frimurare) Bert Lundgren (före detta Odd Fellow) och Roger Aase berättar hur de lämnade de hemliga ordnarna då de upptäckte att religionsblandningen, de ockulta ritualerna och de starka ederna stod i konflikt med deras kristna tro". https://www.youtube.com/watch?v=CZUPYLcBhu8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in