2023-04-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Är det sant som media skriver att han (sannolikt) haft möjligheten att kommunicera digitalt med AV KRIMINALVÅRDEN tillhandahållna datorer. Och att han PÅ FÖRHAND fått reda på när besöket skulle ske !?!?

Detta tillsammans med TRE (!) år på UNGDOMSHEM för mordet, och det är väl 2/3-dels "rabatt" på detta också antar jag....så två år totalt.

Alltså, jag vet inte om jag hade någon större tilltro till systemet innan, helt säkert är att det INTE ÖKAT efter detta i alla fall !

(med den passusen att jag ändå inte riktigt tror det är sant, så jävla korkade och naiva KAN inte krimvården vara...väl ?)

Det är inte Kriminalvården som driver SIS-hem.
På sluten ungdomsvård är det inte villkorlig frigivning efter två tredjedelar.
Citera
2023-04-15, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Preacher.
Blir det något utlämningsavtal om Sverige får komma med i Nato?

Haha, bra och intressant fråga!

Men NATO gäller väl enbart militära aktiviteter, kling&klang skulle antagligen tappa bort han på flygplatsen ändå…
Citera
2023-04-15, 04:16
Medlem
Skriv om lagen
SIS hem tills han fyller 18 sen fängelse. Enkelt och fruktat.
Citera
2023-04-15, 06:19
Medlem
Detta är avsiktligt. Killen sköt fel person, polisen hade förväntat sig fler mord iår för att uppfylla kvoten och de har full koll på den undre världen sedan 3-4 år tillbaka då Sverige blev Kina V.2 med all övervakning. De vet att våldsspiralen hade skjutit i höjden om den här skitungen hade skjutit rätt person, därför fick han bara LVU (trots att 17-åringar i detta landet fått fängelse för mildare brott tidigare). Detta fritagande var bara en tidsfråga och det går inte att beskylla stackars kriminalvårdare för detta som inte ens har befogenhet till att torka sin egna röv efter ett toabesök. När ska svensken vakna upp och inse vad som händer? Ni stönar och stånkar över fel saker på forum, facebook etc.
Citera
2023-04-15, 06:33
Medlem
Expressen har en låst artikel med rubriken ”Så planerades rymningen”. Behövdes det någon planering alls?

Var det inte bara för mördaren att messa eller maila att jag kommer till en adress vid klockan 10. Åtföljs av några obeväpnade vårdare. Kom och hämta mig då.
Citera
2023-04-15, 06:49
Medlem
Mullrets avatar
[quote=Surkart1|84154089]Skriv om lagen
SIS hem tills han fyller 18 sen fängelse. Enkelt och fruktat.[/QUOTE

Precis. Så kan han avtjäna full tid i fängelset, typ 18 år efter SIS tiden.

Behövs fler fängelser, blir dyrt, men billigare för samhället.
Citera
2023-04-15, 06:58
Medlem
Nästa gång han skjuter någon är han 18 år. Då kanske han får dömas till fängelse. Svårare att frita honom därifrån. Men det beror lite på hur hög rang han har.
Citera
2023-04-15, 07:42
Medlem
diseuses avatar
.
Senast redigerad av diseuse 2023-04-15 kl. 07:53. Anledning: sidospår
Citera
2023-04-15, 07:57
Medlem
Smartskallarna som fritog honom har tydligen kastat ut sina masker med DNA på från flyktbilen..
(Tyvärr är artikeln på DN.se låst)
https://www.svt.se/text-tv/112
Citera
2023-04-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Smartskallarna som fritog honom har tydligen kastat ut sina masker med DNA på från flyktbilen..
(Tyvärr är artikeln på DN.se låst)
https://www.svt.se/text-tv/112

Smart polisen har fått fram att det är dna från två st i hans närmaste krets.
Citera
2023-04-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Bandidos, har inte dom kapaciteten att ta honom?

Hahaha väx upp.

Han är fortfarande under 18
Han skall köra fler mord, därför de har plockat ut han.
Han sitter redan och har inget att förlora.
Nu skall han bli en ”äkta” 100 gubbe.
Inte någon som bara råkade skjuta fel person av misstag.
Citera
2023-04-15, 09:11
Medlem
g-in-a-gis avatar
Har våra kära politiker kommenterat något om detta? Ypperligt tillfälle att faktiskt göra något åt detta eviga daltande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in