Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Är det sant som media skriver att han (sannolikt) haft möjligheten att kommunicera digitalt med AV KRIMINALVÅRDEN tillhandahållna datorer. Och att han PÅ FÖRHAND fått reda på när besöket skulle ske !?!?
Detta tillsammans med TRE (!) år på UNGDOMSHEM för mordet, och det är väl 2/3-dels "rabatt" på detta också antar jag....så två år totalt.
Alltså, jag vet inte om jag hade någon större tilltro till systemet innan, helt säkert är att det INTE ÖKAT efter detta i alla fall !
(med den passusen att jag ändå inte riktigt tror det är sant, så jävla korkade och naiva KAN inte krimvården vara...väl ?)
Försöker hitta något inlägg om korruptionen inom kriminalvården i tråden, Det är precis här som i det mesta myndigheter petar i, det händer otroligt gängrelaterade dåd utan förklaring, "som vanligt så ser ingen det komma.... !" alla med sunt förnuft begriper väl att kriminella nätverk i den här storleken, som kan sitta säkert i Turkiet och topp styra, och givetvis har personer med mer eller mindre anknytning inom myndigheter i Sverige, som har infiltrerat i årtionden i säkerhets klassade händelser, antingen ingår eller nära anknytning alternativt med hållhakar som gynnar de kriminella nätverken. kan vara information, titta bort när droger hamnar på anstalter och SIS hem, det rör sig troligt om hundratals infiltratörer som finns inom polis, kriminalvård, häkten, försäkringskassan, skattemyndigheten, tullverket mfl. som hamnat i en beroende ställning de inte kan komma ur.
( Kurd, Armenier mfl. kan ingå i samma grupper )