Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Står på deras hemsida att det ska vara fortsatt samma pris men dom kanske ändrar sig, vem vet

https://help.hbomax.com/SE/Answer/Detail/000002200
"Max samlar allt innehåll som du älskar från HBO Max tillsammans med favoriter från Discovery som Discovery, TLC och mer – allt för samma fantastiska pris."
Vad det "fantastiska" priset blir för oss i Sverige vet vi ju inte än. Och även om det skulle bli så att ordinarie pris blir samma säger det inget om huruvida rabatten blir kvar.
Citera
2023-04-13, 13:43
Medlem
svampdamps avatar
Förstår mig inte på varför ni ens betalar oavsett om ni fick livstidsdealen eller inte. Jag kör TorrentLeech hemma, kostar mig inget.

Jag skulle däremot blir irriterad om jag blev lovad ett pris livet ut sen knappa året senare ändras det.
Citera
2023-04-13, 14:04
Medlem
laddkingens avatar
hur förstör vi ett inarbetat välkänt varumärke som existerat i tiotal år på bästa sätt ?

herregud vad fan håller dom på med
Citera
2023-04-13, 14:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Så mycket med livet ut. Om man går efter USA kommer priset alltså vara 110 kr/mån för tjänsten med REKLAM! 170 utan reklam. Sett till dollarkursen.

Detta efter 45 spänn för HBO Max. Som skulle gälla just det livet ut.

Dock tog det lite längre tid än man trodde innan de skulle ändrat detta erbjudande på något finurligt sätt. Nu blir det alltså som att tjänsten upphör men antar att de kommer erbjuda också likt i USA en deal om halva priset i sex månader eller något om man tecknar sig för den nya tjänsten.
Citera
2023-04-13, 14:17
https://www.maxsshop.se/

Jag gillar det nya namnet. Det påminner mig av någon anledning om ett jobb jag hade med massa tuttfiade blondiner. Men jag är ju allmänt internetskadad också.

Carry on.
Citera
2023-04-13, 14:21
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Förstår mig inte på varför ni ens betalar oavsett om ni fick livstidsdealen eller inte. Jag kör TorrentLeech hemma, kostar mig inget.

Jag skulle däremot blir irriterad om jag blev lovad ett pris livet ut sen knappa året senare ändras det.

Bekvämligheten med att kunna streama direkt via Chromecast existerar ju inte med nedladdade filmer
Citera
2023-04-13, 14:24
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
Bekvämligheten med att kunna streama direkt via Chromecast existerar ju inte med nedladdade filmer

Plex, Jellyfin etc. Finns en uppsjö av lösningar. Men lika bekvämt blir det aldrig.
Citera
2023-04-13, 14:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det är inte säkert att de kommer ta bort erbjudandet. Möjligt ja, men att ha en trogen bas som snackar om serier med vänner kollegor är värt en del, och betydligt mera värt än folk som är sura och väljer en annan tjänst av ren irritation.

Tror nog de faktiskt tjänat på det. Väldigt många tror jag har haft kvar HBO just för det varit 45 kr och avslutar man blir man av med den dealen. Så förmodligen fler som haft tjänsten och därmed mer totalt i intäkter än om det varit runt 100 kr för alla.
Citera
2023-04-13, 14:41
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous

Såå... är det nu som HBO kommer hävda att vi som som skaffade HBO MAX för 50% på livstid, kommer få betala fullpris eftersom HBO MAX försvinner?
Vi som har 50% rabatt kommer fortfarande ha 50% rabatt. Men HBO har aldrig sagt att de inte kommer höja priset. Förstår inte hur folk inte kan förstå skillnaden. Om "MAX" kommer kosta 200kr i mån så kommer vi med rabatten betala 100kr i månaden och därmed höjs alltså vårt pris. De har aldrig sagt att det kommer vara samma pris hela tiden, de har sagt att det kommer vara 50% rabatt hela tiden, stor skillnad.
Citera
2023-04-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror nog de faktiskt tjänat på det. Väldigt många tror jag har haft kvar HBO just för det varit 45 kr och avslutar man blir man av med den dealen. Så förmodligen fler som haft tjänsten och därmed mer totalt i intäkter än om det varit runt 100 kr för alla.

Vi har nästan inte kollat på HBO Max. Några serier och några fler filmer. Har haft kvar det bara på grund av det låga priset och att det ändå är värt det om vi kollar ibland, jämfört vad andra tjänster kostar. Hade det varit dyrare hade vi avslutat HBO Max direkt. Så javisst har de tjänat på oss bara för att priset är lågt, det är mer förtjänst än 0 kr.
Det är så man lurar oss att stanna kvar för mediokert innehåll och dålig plattform.
Citera
2023-04-13, 15:29
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Plex, Jellyfin etc. Finns en uppsjö av lösningar. Men lika bekvämt blir det aldrig.

VLC kan ju streama media direkt till Chromecast utan konstigheter, bara trycka playback -> renderer -> din chromecast. I princip lika bekvämt.
Citera
2023-04-13, 15:29
Medlem
Bandituzs avatar
Höjer det priset och klipper 50% dealen så säger jag upp mitt abonnemang. Discovery+ är bara fullt av trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in