• 2
  • 3
2023-04-13, 19:08
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Jag bor p Gran Canaria. Det r nog skilnad p priserna p fastlandet och p Canaria.
Det r skattelttnader p Kanariearna, vet inte om det r frmst tobak och alkohol. Jag blir tyvrr tvungen att ka tillbaka till negerhelvetet Sverige och arbeta ihop ngra slantar. Dessa spanska pisslner begrnsar livskvalitn.
Citera
2023-04-13, 19:26
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Det r skattelttnader p Kanariearna, vet inte om det r frmst tobak och alkohol. Jag blir tyvrr tvungen att ka tillbaka till negerhelvetet Sverige och arbeta ihop ngra slantar. Dessa spanska pisslner begrnsar livskvalitn.

Ja, det r lgre skatt och moms hr n fastlandet.
Skatt ca. 7% och Igic - moms drygt 5%.

Trkigt att du behver ka till Sverige. Jag var I Sverige vid jul och med en gng s lngtade jag tillbaka hit.

I dag har vi ca 28 grader, ja nu p kvllen.
Fr drygt en veca sedan hade vi Calima och var uppe i 42 grader, men det varade bara i 4 dagar.
Carina r ha vindar med sand i luften frn Africa.
Mindre kul r det. Men tnker man p Sverige med snstorm och annat skit s str man ltt ut med 42 grader.
Citera
2023-04-13, 19:27
Medlem
zombie-nations avatar
Vet folk som lskar lnderna. Dock orolig fr Spaniens klimat och att Italien har en aktiv vulkan som kommer delgga en storstad.

Varfr har Spanien s sunkigt rykte nr Portugal har ett s bra?
Citera
2023-04-13, 20:03
Medlem
Spanien:
Ett normalr reser cirka 2 miljoner svenskar till Spanien och omkring 100 000 svenskar bor i landet mer eller mindre permanent. Antalet bosatta spanjorer i Sverige har kat de senaste ren till omkring 5 0006 000.
Spanien har drygt 47M inv.

Italien:
Enligt Statistiska centralbyrn fanns det 2021 i Sverige sammanlagt cirka 14 800 personer fdda i Italien. 2019 bodde det i Sverige sammanlagt 26 467 personer som antingen sjlva var fdda i Italien eller hade minst en frlder som var det.
Ca 15 000 svenskar r bosatta i Italien och mnga fler semestrar dr.
Italien har 61M invnare

Det sger allt.
Svenskar fredrar Spanien och Italien bde fr semester och permanent.
Tvrtom NOT

Slng trden i papperskorgen nu
Citera
2023-04-13, 21:46
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik ndrad.

Citat:
En rubrik ska vara saklig och neutral samt ge en rttvis och beskrivande bild av vad trden handlar om

//Moderator
Citera
2023-04-14, 07:32
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Var i landet hller du till? Extremadura?
Jag bor i Alicanteregionen och det r fan dyrt med mat och brnsle med tanke p hur usla lnerna r i landet. Jag r frvnad ver att spanjorer inte demonstrerar fr hgre lner alternativt lgre priser p mat och brnsle, men det r vl fr lata fr snt, jvla siestafolk.

Du ska nog se att Franco fortfarande har en pverkan i landet. Drav ger man sig inte ut och demonstrerar hur som helst. Om 15-20 r nr de sista som upplevt diktatur r borta s r det troligt att mycket frndras.

Spnnande att du definierar folket i landet du bor i som vrdelsa. Har du mycket utbyte med spanjorer eller hnger du enbart med landsmn och andra frn norra Europa?
Citera
2023-04-14, 11:19
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Spnnande att du definierar folket i landet du bor i som vrdelsa. Har du mycket utbyte med spanjorer eller hnger du enbart med landsmn och andra frn norra Europa?
Det fanns en tid runt r 2000 nr jag vistades i Murcia och La manga del mar menor, d umgicks jag endast med spanjorer. Det senaste ret i Torrevieja r det dessvrre mest skandinaviska och engelska expats i umgngeskretsen, vilket jag inte gillar rligt talat. Jag trivs med de lata spanjorerna men i inlandet har jag det svrare att f jobb.
Citera
2023-06-12, 16:57
Bannlyst
Jag hller fullstndigt med TS i att Spanien och Italien verkligen r tv mjkiga skitnationer fulla med feminina mn som jag inte tror mnga kvinnor ens velat ta i med tng. Deras framtid ser nog inte srskilt ljus ut nu nr Italien sjunker under havsytan och Spanien torkar bort men desto ljusare fr vrlden och det vore vl fint att minnas dom s, att de alltid ville stlla upp fr andra och rdda vrlden, och det r vad de kommer gra sen ocks nr de vl dr ut.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in