Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-12, 19:11
Medlem
U22s avatar
Senaste veckorna har varit de värsta på länge.
Vi hade en väldigt regnig och grå mars, bara det sänkte mitt humör. Jag umgicks inte heller med någon, för jag har insett att jag egentligen inte har några vänner i mitt liv. Nu när aprilsolen kommit fram så har man börjat notera lite kompisgäng ute som hittar på saker. De lever det liv jag önskar att jag levde. Jag är 26 år och att träffa nya vänner i min ålder är inte så lätt. Jag har bokstavligen inte haft lust att göra NÅNTING senaste veckorna. Jag spenderar drygt 20 timmar i sängen och kollar på youtube eller läser på Flashback. Jag pluggar och har även kommit efter med mycket skolarbete för jag orkar bara inte. Samtidigt ser jag från fönstret killar i min ålder gå hand i hand med en vacker tjej ute i det fina vädret. Så fort jag ser det blir jag riktigt jävla ledsen inombords. Hade jag haft en pistol hade jag utan tvekan skjutit mig själv. Jag har Asperger, dock lindrig sådan, jag kan sociala koder iaf. Jag är även känslomässigt instabil - jag skulle kunna skjuta mig i huvudet för något som andra tycker är en struntsak. Jag är tvungen att leva såhär. Jag är en fånge i min egen kropp. Jag kanske borde dö. Kan man köpa antidepp receptfritt? Jag orkar inte vänta flera månader på att få en tid hos läkare som ger remisser hit och dit.
Citera
2023-04-12, 19:19
Medlem
Peqqors avatar
Köra höga doser D-vitamin och B-vitamin har hjälpt mig oerhört mycket.

10k IU d-vitamin, 200ug k2, 3g omega 3, 400mg magnesium, höga doser b-komplex (helst de som innehåller en månads RDI av främst B1 dagligen).

Omega 3 och D-vitaminen tar lite tid innan du märker större effekt av, men de andra, ganska omgående.

Testa ovan i en månad, kan garantera att du kommer att känna dig mycket bättre.
Citera
2023-04-12, 19:22
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peqqor
Köra höga doser D-vitamin och B-vitamin har hjälpt mig oerhört mycket.

10k IU d-vitamin, 200ug k2, 3g omega 3, 400mg magnesium, höga doser b-komplex (helst de som innehåller en månads RDI av främst B1 dagligen).

Omega 3 och D-vitaminen tar lite tid innan du märker större effekt av, men de andra, ganska omgående.

Testa ovan i en månad, kan garantera att du kommer att känna dig mycket bättre.

Att du ens ger sådana råd till en människa du inte ens har en aning om hur hans värden ser ut ?

För mycket b vitamin kan ge tvärtom effekt i hans fall.
Citera
2023-04-12, 19:24
Medlem
Peqqors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Att du ens ger sådana råd till en människa du inte ens har en aning om hur hans värden ser ut ?

För mycket b vitamin kan ge tvärtom effekt i hans fall.

Du har rätt, lite höga värden b-vitamin är livsfarligt. Bättre att TS gör slag i saken och tar livet av sig som han planerar.

My bad.

Du kan ju för fan inte vara på riktigt. Det jag gav råd om är omöjligen skadligt, verkligen. Men dina imbecilla tips är det.
Citera
2023-04-12, 19:26
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Senaste veckorna har varit de värsta på länge.
Vi hade en väldigt regnig och grå mars, bara det sänkte mitt humör. Jag umgicks inte heller med någon, för jag har insett att jag egentligen inte har några vänner i mitt liv. Nu när aprilsolen kommit fram så har man börjat notera lite kompisgäng ute som hittar på saker. De lever det liv jag önskar att jag levde. Jag är 26 år och att träffa nya vänner i min ålder är inte så lätt. Jag har bokstavligen inte haft lust att göra NÅNTING senaste veckorna. Jag spenderar drygt 20 timmar i sängen och kollar på youtube eller läser på Flashback. Jag pluggar och har även kommit efter med mycket skolarbete för jag orkar bara inte. Samtidigt ser jag från fönstret killar i min ålder gå hand i hand med en vacker tjej ute i det fina vädret. Så fort jag ser det blir jag riktigt jävla ledsen inombords. Hade jag haft en pistol hade jag utan tvekan skjutit mig själv. Jag har Asperger, dock lindrig sådan, jag kan sociala koder iaf. Jag är även känslomässigt instabil - jag skulle kunna skjuta mig i huvudet för något som andra tycker är en struntsak. Jag är tvungen att leva såhär. Jag är en fånge i min egen kropp. Jag kanske borde dö. Kan man köpa antidepp receptfritt? Jag orkar inte vänta flera månader på att få en tid hos läkare som ger remisser hit och dit.
Någon bortförklaring måste du kunna inbilla dig själv för att slippa avundsjuka. Killen utanför är säkert bög och tjejen en transa. Kompisgängen hatar egentligen varandra, men går ut tillsammans för att verka normala. Vi är alla fångar i våra kroppar. Du kan ju gå ut i solen, det kräver ingen lång chatt om när folk har tid eller vad man gillar för musik och filmer.
Citera
2023-04-12, 19:29
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peqqor
Du har rätt, lite höga värden b-vitamin är livsfarligt. Bättre att TS gör slag i saken och tar livet av sig som han planerar.

My bad.

Du kan ju för fan inte vara på riktigt. Det jag gav råd om är omöjligen skadligt, verkligen. Men dina imbecilla tips är det.

Skadligt blir det om det get han mer ångest.
Citera
2023-04-12, 19:45
Medlem
Nästan alla måste jobba hårt för att få ett liv som de trivs med. Du får försöka att komma i kontakt med dina gamla kontakter, försök att planera in något, kom ut lite.
Pluggar eller jobbar du ? Det är bra om du kan ordna någon sorts sysselsättning i livet. Kollegor är ju också ett sällskap.
Citera
2023-04-12, 19:47
Medlem
SnutteFia03s avatar
Du måste tvinga dig att göra något aktivt under dagarna och börja ta tag i saker. Klart man mår dåligt av att spendera dagarna i sängen framför datorn?

Ta tag i pluggandet och ställ siktet på framtiden istället för att älta vad andra gör utanför ditt fönster. Kanske behöver du hjälp, och om det är så tycker jag inte du ska tveka att kontakta vården.
Citera
2023-04-12, 19:56
Medlem
hockexs avatar
Läs lite böcker och ta dagliga promenader. Självömkan kommer du inte långt med.

Försök lära dig något oxh testa nya saker istället för samma gamla rutin.
Citera
2023-04-12, 20:10
Medlem
YP4XQs avatar
Acceptera att du har en låg period men se till att hålla dig flytande i plugget, vardagen, hemma, kläder, träning eller hobby.

Skaffa dig något som du själv tycker är roligt, försök bortse från det där med vad andra gör och jämför dig inte med dem. Du är du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in