Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-06, 23:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Lite udda "komedifilmsfilmat" av produktionen under padelmatchen, slowmotion och "humoristiska" closeups. Jimmy kom fram mer i detta avsnittet helt klart.
Men var det verkligen så positivt det han visade upp?
Tycker fortfarande att han känns rejält utanför sin comfort zone och närmast desperat försöker klänga fast för att passa in. Precis som att han vill övertala sig själv att han kan fungera där.

Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Mimmi:
Jimmy är en riktigt rolig kille visade det sig i dagens avsnitt. Han är väl den karaktären som växt mest av alla. Han vågar visa vem han är och man gillar det man ser. Han står för den han är och behöver inte spela rollen som matchomen.
Fast det här med padeln blev ju lite fjantigt också, att han direkt skulle hävda sig efter dejten och "trycka till" Erik. Det väger ju betydligt tyngre att vara händig och kunna simma än att vara bra på padel om man säger så...
Sen verkar det som att han försöker överkompensera sin osäkerhet också när han säger att det inte spelar någon roll att de är på dejt, att han nästan är säker på att bli vald osv. Eller så är han bara dryg men särskilt charmigt eller roligt är det inte.
2023-12-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Han verkar mycket roligare än E .
Men verkar som han får åka hem nästa vända , eller varför skulle han annars gråta i trailern .
Jag "håller" på Jimmy. Men oroas över att han tar ut segern i förväg. Kan hon ha sagt något till honom , något form av "löfte"? Hon verkar lite avvaktande mot Erik på daten, hummar och håller med honom men utan övertygelse.
2023-12-06, 23:49
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan

Kärlek åt alla - Kul när Tom säger till tjejen att det är "hon som försatt sig i en här situationen, du kan inte lägga något på mig" och "det störta felet ligger hos henne" för att hon avslöjat att de sågs innan programmet. Sen svamlar han om att han är färdig med situationen så fort det blir obekvämt Ofta gör man ju båda fel i en relation, men en viss typ av människa vill lägga all skuld på den ena parten och flyr så fort något blir jobbigt.

Tänk på att använda spoiler, de som ej har TV4+ har inte sett detta än och klagar t o m på mig fast jag använder spoiler för Kärlek åt alla

Men gällande Tom
2023-12-06, 23:53
Medlem
Nej ingen rubrik

Mina tankar efter kvällens avsnitt. Trodde i stort sett Jenny var klar, men efter kvällens avsnitt känns det 50/50. Om jag får gissa på nån så blir det Jenny ändå. Erik tycker jag fått oförtjänt mycket skit, bara för att han är lite på. Ingen favorit för min del förvisso, men kan inte påstå jag fått så dåliga vibbar som många vill klistra på honom. Jimmy är ju helt oduglig på en gård, men hon söker ju kärleken och inte en dräng. Jättesvårt även här. Har ingen klar känsla av vem hon väljer. Jens tyckte jag faktiskt synd om efter kvällens avsnitt. Det är klart att man inte får se allt som händer bakom kulisserna, utan bara en liten del, men det jag sett av honom så är det en schyst typ. Ida verkade riktigt ilsk vid valet. Lämnade hon pga olika politiska åsikter var det ingen större förlust för Jens. Kanske fick hon även reda på Alexandra och Jens smsande. Sabina är självklart den rätta för Jens. Dock känns hon mer som en kompis för honom. Han är tyvärr för egen del för insnöad på Alexandra.
Senast redigerad av Slangen80 2023-12-06 kl. 23:55. Anledning: Stavfel
2023-12-06, 23:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag "håller" på Jimmy. Men oroas över att han tar ut segern i förväg. Kan hon ha sagt något till honom , något form av "löfte"? Hon verkar lite avvaktande mot Erik på daten, hummar och håller med honom men utan övertygelse.
Jimmy verkar inte intresserad.
2023-12-07, 02:24
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
"Det känns ju hämskt att hon inte vill sova hemma inatt" Det är idealiskt att leva i en framtidsvision sådär

Jag kommer inte sova på gården, utan jag kommer att gå ut i skogen därbotta (pekar) och bygga mig en pinnhydda som Ior (Sova på hotell haha)

Där borde väl Jens ändå förstå signalen att Alex ber om extra uppvaktning, så nu är det bara följa efter & klä ut dig till portie och bjud på sydfransk brakfrukost igen, och när hon lyfter på closhen så ligger Jens huvud där och bara skrattar åt ingenting

Alex är svag i anden! bara för att en tjej tvekar hon så börjar hon ifrågasätta sig själv & vissla
på "It takes a fool to remain saint"

(edit)
HAHA! "Jag ska dra iväg med bilen", det är ju det jag säger, se till så att bilen dras ungefär lika långt som fram till Alex ungkarlshotell också glöm inte kikaren! låt oss nu gemensamt sjunga Martin Stenmarks: Jag kommer inte hem ikväll https://www.youtube.com/watch?v=b64sjtHF5Gw
Han sänder en tydlig signal om att Sabina betyder inte ett jota för mig, då borde väl hon rationellt svarat att hon också minsann! ska dra iväg! fast på ryggen på en av Jens tjurar, så att ingen sover hemma inatt, alternativt att Sabina råkar auktionera ut Jens bondgård via en mäklare under denna förvirrade kväll där hon fick ansvaret för huvudnyckeln.
Men Sabina saknar ju värdighet som alla tjockisar med dålig självkänsla, så hon stannar! & vaktar

Helvete vad jag läst ditt inlägg om och om och om igen och skrattat mig harmynt!
Sluta aldrig!!! 😂
2023-12-07, 02:39
Medlem
baron-brazils avatar
Jens blir givetvis utan fru på gården.
Men det går nog ingen nöd på honom.
Han är nog i full gång med att betäcka diverse by-horor i stallet redan.
Vissa åker nog både från Flen, Gagnef och Kårböle för att få sig lite påpassad kotlett av Jensa.

Fågel-Mike blir nog med Mariette, detta för att hon förmodligen tänder något sexuellt hos den ännu inte "utkomne" transan.

Tönt-Mimmi väljer nog med all säkerhet Jimmy, hon behöver knulla ett par veckor i sträck nu, förmodligen helt omättlig vad beträffar sex.
Och då tror jag att Jimmy faller hennes bäst i smaken.

Jimmy blir väl kvar en sväng, säger att han sökt lite jobb i Kalmar men ännu inte fått svar.
När det inte är så roligt längre så drar han givetvis vidare, nu har han ju satt sitt ansikte på print hos kvinnor i hela Sverige.

Mimmi är förmodligen också mätt för tillfället vid det laget och har säkert inte bråttom med något.
Hon plockar in lite lösnummer när hon har tid och lust bara.
2023-12-07, 05:26
Medlem
Kanastras avatar
Det finns en kulturell förklaring till att Erik vobblar med huvudet - karln är indier. Det borde ni se att han är!
https://youtu.be/Uj56IPJOqWE?t=39

Intressantast gård just nu - Jens! Påminner lite om på 90-talet när folk kunde vinna ett pris: att få rusa in i en affär och plocka på sig så mycket dom kunde på 60 sekunder. Dom fyllde famnen och på vägen ut så såg dom nån liten chokladkaka vid kassan och ville bara ha liiiite till och sträckte sig efter den, tappade allt ur famnen och DÄR var tiden ute. Trots fint upplägg gick dom tomhänta ut
2023-12-07, 06:30
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Från artikeln:
– Grejen är att efter Sundbyholms slott så hade vi kontakt med varandra, vilket man inte får ha. Vi pratade mycket i telefon och skrev med varandra hela tiden. Han sa redan då att ”det är du som ska vara kvar i slutet, nu får vi bara leka med”, säger Alexandra.

Väldigt oschysst beteende mot de andra tjejerna, totalt slöseri med deras tid.

TV4 verkar för övrigt inte ha någon koll alls längre gällande regelbrotten eller alls bry sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Jens kommer nog inte ha någon på gården på slutet!

Hoppas alla drar och den slemmiga karln blir ensam......igen !
2023-12-07, 06:42
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men var det verkligen så positivt det han visade upp?
Tycker fortfarande att han känns rejält utanför sin comfort zone och närmast desperat försöker klänga fast för att passa in. Precis som att han vill övertala sig själv att han kan fungera där.

Fast det här med padeln blev ju lite fjantigt också, att han direkt skulle hävda sig efter dejten och "trycka till" Erik. Det väger ju betydligt tyngre att vara händig och kunna simma än att vara bra på padel om man säger så...
Sen verkar det som att han försöker överkompensera sin osäkerhet också när han säger att det inte spelar någon roll att de är på dejt, att han nästan är säker på att bli vald osv. Eller så är han bara dryg men särskilt charmigt eller roligt är det inte.
Ja jag håller med dig om att det väger tyngre att vara händig och kunna simma än att spela paddel. Spela paddel tycker jag är fruktansvärt överskattat. Men Jimmy har social kompetens och en stor dos humor vilket jag anser är ovärderligt. Det toppar både att vara händig och kunna simma. Dessutom står han för att han inte är en fena i vattnet och att han har tummen mitt i näven, många andra kan bli lite aggressiva nästan och skämmas men inte Jimmy, han är den han är och står för det. Jag tycker det är otroligt positivt att ge sig ut och hitta på något istället för att sitta och gräma sig när de andra var på dejt. Sedan fattar man ju att tv4 har kryddat på det. Dom spelar upp exakt samma sekvens 4 ggr när han säger att han inte är svartsjuk plus att ”hon kommer välja mig”och självklart var det riggat när han åkte i den blå bilen och träffade mimmis kusin på Ica. Det är tv.
Senast redigerad av Tervull 2023-12-07 kl. 06:47.
2023-12-07, 07:11
Medlem
Alexandra och Jens spelar inte i samma division.

Hon leker med honom för att vinna spelet. Bli känd i tv osv.

Hon kommer inte att stanna hos honom.

Narciccistiskt att dra på hotell så fort hon inte är nöjd. Får mkt obehagliga vibbar av det.

Likaså tidigare när hon hotade med att åka hem. Narcissistiskt.

Om de nu smsar osv bakom de andras ryggar så borde hon ju veta vad han vill.

Men då ska hon lämna/åka på hotell för att ”straffa/testa” honom. Obehagligt!
2023-12-07, 08:48
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Alexandra och Jens spelar inte i samma division.

Hon leker med honom för att vinna spelet. Bli känd i tv osv.

Hon kommer inte att stanna hos honom.

Narciccistiskt att dra på hotell så fort hon inte är nöjd. Får mkt obehagliga vibbar av det.

Likaså tidigare när hon hotade med att åka hem. Narcissistiskt.

Om de nu smsar osv bakom de andras ryggar så borde hon ju veta vad han vill.

Men då ska hon lämna/åka på hotell för att ”straffa/testa” honom. Obehagligt!

Nej, om du läser artikeln ovan från Tv4 så ser du att Alexandra ville åka hem tidigare. Det var Tv4 som fick henne att dra ut på eländet lite till genom att ge henne en natt på hotellrum.

Om det stämmer att han haft en massa kontakt med henne och i princip lovat henne att hon ska få vara kvar till slutet, då fattar man ju att hon vill dra direkt när hon hör att han hånglat upp de andra tjejerna också. Sen är nog Alexandra en ärlig tjej och jag är rätt säker på att hon inte vill vara med en snubbe som sitter och skickar sms till henne under tiden han har dejt med någon annan. Vem fan gör något sånt?

En sak förvånar mig alla år det här programmet sänds- hur kommer det sig att ALLA bönder tror att de bara kan VÄLJA någon brevskrivare? "-Det är så svårt för MIG att VÄLJA vem som ska få vara kvar här på gården med mig!" De förutsätter att alla som kommer hem till dem är jätteimpade av ensamhet, ful-furu och trasmattor. Varenda gång någon brevskrivare säger att de vill åka hem så ser man samma förvåning i fejset på bonden.
Senast redigerad av tittsmcgee 2023-12-07 kl. 08:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in