Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-07, 19:13
  #1
Medlem
seranoskinkans avatar
Säkert 100 personen som frågar denna fråga.
Funderar på att köpa en ny laptop. Kollar på en Macbook air eller En Pro och då m1 chippet ej är tillgängligt någonstans på Prons sida så blire priskskillnaden kring 8lax.
Dock använder jag inte laptopar så mycket då jag studerar främst på ipaden och stationära då jag är hemma. Så jag undrar, klarar man sig med en helt simpel Air med 8gb ram? den på 16gb blir redan såpas dyr att basversionen på Pron är mera värd.
Någon som har erfarenhet av en air m2 chip 8gb och några concerns eller gillar ni den jätte mycket, och hur mycket lagring är lämpligt i en laptop?
Citera
2023-04-07, 19:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Säkert 100 personen som frågar denna fråga.

Funderar på att köpa en ny laptop. Kollar på en Macbook air eller En Pro och då m1 chippet ej är tillgängligt någonstans på Prons sida så blire priskskillnaden kring 8lax.

Dock använder jag inte laptopar så mycket då jag studerar främst på ipaden och stationära då jag är hemma. Så jag undrar, klarar man sig med en helt simpel Air med 8gb ram? den på 16gb blir redan såpas dyr att basversionen på Pron är mera värd.

Någon som har erfarenhet av en air m2 chip 8gb och några concerns eller gillar ni den jätte mycket, och hur mycket lagring är lämpligt i en laptop?


M1 eller M2 chippet absolut, samt även 16gb är minimum.

Beror helt på budget, ska du bara ha den till att plugga, surfa, greja med lättare uppgifter i skit programmen adobe osv så kör en air, funkar fint.

Om jag inte minns helt galet är ju air passivkyld och såleds tyst jämfört med pro, så det är ju en fördel (och en nackdel om man ska greja mycket med den och den blir för varm)
Citera
2023-04-07, 19:27
  #3
Medlem
XO44s avatar