2023-11-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hur skulle hon kunna nå glaset på maskinen eftersom.hon satt fastbunden i bilstolen?

Jag tror inte att hon har varit fastbunden hela tiden och hon har fått mat och vatten ibland. Som jag skrev tidigare så tror jag att hon säkert hade ett glas hos sig som hon drack ur ibland och att mamman har planterat idén att det fanns ättika i just det glaset. Det är därför Z håller fast vid att hon har druckit ättikan själv. Iom att polisen inte har fått ställa ledande frågor till henne eller fått berätta för henne vad föräldrarna är anklagade för så begriper hon säkert inte ens att det skulle vara en viktig detalj.
Citera
2023-11-25, 18:29
Medlem
Mjukislabans avatar
Jag har läst nästan hela FUP men undrar om någon vet mer om Daniel (pappan) är han från Landskrona ursprungligen? hittar inget förhör med hans familj och vad vet man om honom sen tidigare?! Den Anders Zoeys bonus morfar är det bekräftat att han brände ner huset? Hursomhelst oavsett om han har alkoholproblem så verkar han den ende som värnade om Zoey och gav henne kärlek och bekräftelse. Detta fall är så oerhört grymt och det kommer etsa dig fast för evigt precis som Luna fallet!! 😔
Citera
2023-11-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeinMaster
Hoppas denna teorin kommer upp från åklagaren under rättegången så de inte låser fast sig vid att hon druckit ättikan själv, och därför inte kan straffa föräldrarna för just det.
Tyvärr nog svårt att bevisa.

Det hoppas jag med. Och jag hoppas att rätten lyssnar på den medicinska kompetensen som säger att det i princip är omjöligt att dricka så stora mängder ättika. Däremot är det inte alls omöjligt att vilseleda ett barn på detta viset, hur lätt som helst för föräldrarna att göra.
Citera
2023-11-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Jag har läst nästan hela FUP men undrar om någon vet mer om Daniel (pappan) är han från Landskrona ursprungligen? hittar inget förhör med hans familj och vad vet man om honom sen tidigare?! Den Anders Zoeys bonus morfar är det bekräftat att han brände ner huset? Hursomhelst oavsett om han har alkoholproblem så verkar han den ende som värnade om Zoey och gav henne kärlek och bekräftelse. Detta fall är så oerhört grymt och det kommer etsa dig fast för evigt precis som Luna fallet!! 😔
Väldigt lite om Ds familj , pratas om Andersson - klanen som han är arg för att de kontaktar familjen
Citera
2023-11-25, 18:43
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Väldigt lite om Ds familj , pratas om Andersson - klanen som han är arg för att de kontaktar familjen

Tack! Jag såg att han hette Andersson och kom från Landskrona och det där med klanen läste jag också..!
Citera
2023-11-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Tack! Jag såg att han hette Andersson och kom från Landskrona och det där med klanen läste jag också..!
Verkar som det varit noll kontakt mellan pappan och hans familj , nämns aldrig i något förhör med barnen någon kontakt med hans eventuella syskon eller några farföräldrar
Citera
2023-11-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag tror inte att hon har varit fastbunden hela tiden och hon har fått mat och vatten ibland. Som jag skrev tidigare så tror jag att hon säkert hade ett glas hos sig som hon drack ur ibland och att mamman har planterat idén att det fanns ättika i just det glaset. Det är därför Z håller fast vid att hon har druckit ättikan själv. Iom att polisen inte har fått ställa ledande frågor till henne eller fått berätta för henne vad föräldrarna är anklagade för så begriper hon säkert inte ens att det skulle vara en viktig detalj.

Från en låst artikel.

Citat
En spekulation som förekommer i förundersökningen är att flickan fått i sig vätskan med tratt och slang. Flickan ska ha fått panik på sjukhuset*...

Förgiftade flickan: ”Mamma och pappa kan ni ta, men inte mina syskon”

https://www.skd.se/2023-11-16/forgiftade-flickan-mamma-och-pappa-kan-ni-ta-men-inte-mina-syskon

Citat
Åklagaren är öppen med att polis och åklagare inte vet exakt hur flickan fick i sig ättikan, men hon har en hypotes:

– Hon kan ha fått något föremål nerstoppat i halsen, till exempel en slang, för att få ner ättika.

Enligt åklagaren bekräftas hypotesen av att sjukvårdspersonalen hittade skavsår i halsen, som inte orsakats av sjukvårdsinstrument.

Misstanken: Flickan tvingades i ättika via slang

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gE2p25/synnerligt-lidande-for-attiksskadad-flicka

Jag tänker att flickan har blivit tvingad i sig ättika genom en tratt och slang med hjälp av en spruta. Sjukvårdspersonalen hittade skavsår i halsen, som inte orsakats av sjukvårdsinstrument och då är den enda tanken att flickan har blivit tvingad i sig ättika genom en tratt och slang med hjälp av en spruta.
Citera
2023-11-25, 19:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag tror också att det är så det gick till. Behöver inte vara en plan de tänkte ut i förväg. De kan ha haft ett vattenglas till henne i tvättstugan som hon brukade dricka ur. Sedan på sjukhuset övertygar mamman henne om att det fanns ättika i just det glaset hon drack ur och att hon inte borde ha gjort det. Z som är så van vid att hon (enligt föräldrarna) gör fel hela tiden köper det. Personalen på sjukhuset reagerade ju över första samtalet mamman hade med Z efter att hon hade kommit dit, att det lät som att mamman försökte plantera en berättelse.
Hon nådde ju inte ens glaset, vare sig det var ättika eller vatten i det.
Citera
2023-11-25, 19:18
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Apropå att föräldrarna försökt göra Z till en pojke så tror jag mer på att de försökt göra henne identitetslös. Hon får inte ens lov att vara flicka. De ville ta bort allt fint. De försökte göra henne till en sak. Ondskan är total.

Helt klart är det ondska. Ett beteende som antagligen gått i generationer. Misshandel och tystnadskultur. Sen narkotikamissbruk ovanpå det. Lilla Z blev slagpåsen i familjen.

Så jävla gräsligt!
Citera
2023-11-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hon nådde ju inte ens glaset, vare sig det var ättika eller vatten i det.

Jag menar att hon någon gång vid något tillfälle under dygnen innan hon åkte in på sjukhuset måste ha fått något att dricka av föräldrarna och att föräldrarna lyckades plantera idén att ättikan fanns i just det glaset som hon drack ifrån.
Citera
2023-11-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Från en låst artikel.

Citat
En spekulation som förekommer i förundersökningen är att flickan fått i sig vätskan med tratt och slang. Flickan ska ha fått panik på sjukhuset*...

Förgiftade flickan: ”Mamma och pappa kan ni ta, men inte mina syskon”

https://www.skd.se/2023-11-16/forgiftade-flickan-mamma-och-pappa-kan-ni-ta-men-inte-mina-syskon

Citat
Åklagaren är öppen med att polis och åklagare inte vet exakt hur flickan fick i sig ättikan, men hon har en hypotes:

– Hon kan ha fått något föremål nerstoppat i halsen, till exempel en slang, för att få ner ättika.

Enligt åklagaren bekräftas hypotesen av att sjukvårdspersonalen hittade skavsår i halsen, som inte orsakats av sjukvårdsinstrument.

Misstanken: Flickan tvingades i ättika via slang

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gE2p25/synnerligt-lidande-for-attiksskadad-flicka

Jag tänker att flickan har blivit tvingad i sig ättika genom en tratt och slang med hjälp av en spruta. Sjukvårdspersonalen hittade skavsår i halsen, som inte orsakats av sjukvårdsinstrument och då är den enda tanken att flickan har blivit tvingad i sig ättika genom en tratt och slang med hjälp av en spruta.

Det tror jag med. Men att föräldrarna lyckades övertyga henne om att hon drack ättikan själv genom att plantera idén om att den fanns i ett glas som hon faktiskt minns att hon drack ifrån. Och att det är därför hon håller fast vid den versionen.
Citera
2023-11-25, 19:46
Medlem
Citat:
Det tror jag med. Men att föräldrarna lyckades övertyga henne om att hon drack ättikan själv genom att plantera idén om att den fanns i ett glas som hon faktiskt minns att hon drack ifrån. Och att det är därför hon håller fast vid den versionen.

Tidigare kvällar har hon nog fått vatten i glas att dricka ur. Men just den kvällen innan julafton händer detta som jag skrev nyss om i mitt inlägg.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in