Citat:
Ursprungligen postat av
Nora2002
Jag tror också D regelbundet våldtog Z och att båda föräldrarna deltog, av FUP att döma. Även om det ”enda” Z berättar är om när mamman stoppar in sina fingrar trots Z säger stopp min kropp. Skadorna inuti berättar mycket mer än så.
Det är klart Z har väldigt svårt att berätta detta, det är inte bara att berätta när det kommer till sådant här som vissa tror (menar inte dig jag svarar nu). Men det är svåra trauman, särskilt för ett barn i Z’s ålder. Det är en process. Sannolikt att hon inte ens minns exakt vad som hänt då hjärnan gärna förtränger vilket ofta innebär minnesbilder istället för ett klart händelseförlopp, men våldtäkter har ju hänt. Garanterat
Håller med.
Som jag skrivit tidigare så påminner allt mest om en BDSM-lek som totalt spårat ur.
Fängslandet.
Tortyren. (Kyla, benbrott, blod på väggarna från Z, blöja, fick inte gå på toalett, etc, etc.)
Mobbningen (exkludering ur familjen, fick inte äta mer än rester från de andra, etc, etc).
Våldtäkterna (de förmodade).
Förminskningen (Klippningen av håret, kallades förståndshandikappad, möget, IQ som guldfisk, etc, etc).
Det blir naturligtvis oerhörda trauman av detta hos Z, och Z kan därför inte redogöra för vad som hänt, kommer säkert inte ihåg en hel del heller eftersom hon undermedvetet förträngt det för att kunna överleva mentalt.
Stackars, stackars Z. Hoppas allt går väl för dig framöver! Vi är många som tänker på dig och hoppas på det bästa!