2023-11-25, 15:57
Medlem
Hur fungerar det när en person muckat från fängelset och eventuellt har BYTT NAMN? Går det att få tag i sån info då? Eller hålls det nya namnet hemligt?
Citera
2023-11-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag tror också att det är så det gick till. Behöver inte vara en plan de tänkte ut i förväg. De kan ha haft ett vattenglas till henne i tvättstugan som hon brukade dricka ur. Sedan på sjukhuset övertygar mamman henne om att det fanns ättika i just det glaset hon drack ur och att hon inte borde ha gjort det. Z som är så van vid att hon (enligt föräldrarna) gör fel hela tiden köper det. Personalen på sjukhuset reagerade ju över första samtalet mamman hade med Z efter att hon hade kommit dit, att det lät som att mamman försökte plantera en berättelse.

Hoppas denna teorin kommer upp från åklagaren under rättegången så de inte låser fast sig vid att hon druckit ättikan själv, och därför inte kan straffa föräldrarna för just det.
Tyvärr nog svårt att bevisa.
Citera
2023-11-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Det tror jag inte på förrän jag sett källa. Allting jag googlat säger att hon ALDRIG kan äta fast föda igen.

Citat
Hon berättar att flickan i dag kan äta mat i små portioner, men att hon fortfarande får sondmatning som komplement.

Misstanken: Flickan tvingades i ättika via slang

I fallet med den ättiksskadade flickan i Eslöv måste man se till helheten, anser åklagaren:

– Det här barnet har väldigt, väldigt omfattande skador, säger Ingegerd Jigin när rättegången mot föräldrarna inleds.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gE2p25/synnerligt-lidande-for-attiksskadad-flicka

Citat
Efter 118 dagar på sjukhus – med två olika operationer – kan flickan äta små portioner vanlig mat. Magsäcken var så förstörd att den fick tas bort, men vid ett andra ingrepp bands matstrupe och tarmar samman.

Bråket i rätten kring flickans egna ord – om ättikan

Flickan i Eslöv kom till akuten för att hon fått i sig en stor mängd ättika.

Hon drack det själv, av misstag, enligt föräldrarna.

Mamman och pappan tvingade i henne det, enligt åklagaren.

Nu är flickans egen reaktion i ett lukttest bevisning i rätten.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/braket-i-ratten-kring-flickans-egna-ord-om-attikan/
Senast redigerad av Braskamin58 2023-11-25 kl. 16:22.
Citera
2023-11-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweet69
Jag funderar på om det är så att dom har tvingat i Z ättika med en tratt i halsen, och sen ställt ett glas med vatten på maskinen så att Z kunde nå det 🤔 Därav, så säger Z att hon själv drack ur glaset, och föräldrarna sen tutade i henne att det va ättika i det glaset.

Hur skulle hon kunna nå glaset på maskinen eftersom.hon satt fastbunden i bilstolen?
Citera
2023-11-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det kan nog vara mer ondska och hans sätt att hantera vanmakt eller ångest på än ren personlighetsstörning.

Det finns en ”syrakultur” från pappans hemland Syrien, precis som i Iran mfl. Vissa män styr och kontrollerar ”sina” kvinnor med att tex kasta frätande syra i ansiktet/kroppen, tvingar dricka så de förlorar talförmåga etc. om de tex vill skiljas, är otrogna eller annat. Varmt vax och kokande vatten eller matolja är andra redskap.

Ser mycket av detta i hur Z varit utsatt med ättika, flytande stearin, kokande vatten..

Systern vittnar om det.

Sjuka personer det finns som kan bete sig på detta sätt.
Citera
2023-11-25, 16:42
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Det tror jag inte på förrän jag sett källa. Allting jag googlat säger att hon ALDRIG kan äta fast föda igen.

Bra källa är FUP.

Screenshot från FUP

FUP Aktbilaga 198 - Socialen - Sida 106 och framåt visar att hon kan äta lite fast föda åt gången.
Citera
2023-11-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hur skulle hon kunna nå glaset på maskinen eftersom.hon satt fastbunden i bilstolen?

Är det fastställt att hon var fastbunden i bilstolen det dygnet innan de åkte in till sjukhuset?
Men visst, å andra sidan så var hon så nedkyld att hon knappast hade kunnat dricka från något glas där på slutet. Så undrar vid vilket tillfälle hon druckit något ur glaset och tror att det är anledningen.
Citera
2023-11-25, 17:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Beror på om de placeras bland sexualförbrytare, då kommer de nog relativt lindrigt undan (tyvärr).

Vad tror ni som är kapabla till en kvalificerad bedömning av ev. påföljd? Finns livstid ens med som en tänkbar möjlighet?
Nja? Även hos sexualförbrytare lär nog dessa två anses som jordens värsta avskum.
Tveksam att någon vill våldta dessa äckel dock?
De får väl använda föremål?
Man kan alltid hoppas att de får lida dag ut och dag in
Kommer de ut, lär de önskat att de var inlåsta istället.
De lär bli oerhört hatade och igenkända överallt i Svertige.
Citera
2023-11-25, 17:24
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Någonstans i den omfattande fuppen berättar mamman att Z var helt oplanerad, att hon upptäckte graviditeten när det var försent att göra abort. Att Z förstörde mammans plan att göra uppväxten för det yngsta barnet (N?) ”perfekt”.

Alla barnen verkar ha varit oplanerade men Z blev uttalat oönskad. Detta tror jag är en stor anledning till att hon blev särbehandlad.

Har alltid tyckt att det är obegripligt att dessa dysfunktionella människor, som föräldrarna i det här fallet, avlar barn efter barn efter barn… Vad tror de ska bli bättre i deras fattiga liv med en mängd barn som de inte älskar och tar hand om!?

Ja den faktorn spelar också roll till att hon behandlades som hon gjorde.
Antar varför de försökte göra henne till pojke är ngt vi aldrig får svar på.
Citera
2023-11-25, 17:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Hoppas att Z på något sätt kan ta sig vidare och få leva ett lyckligt liv

Känns inte så hoppfullt att föräldrarna ska få så långt straff som man vill... Sen är det sjuka att dom kan komma ur fängelset och gå och knulla fram nya barn.. finns liksom inget som stoppar dom

Och syskonen som verkar blivit manipulerade och konverterade till små monster.. hur kommer dom bli när dom växer upp? Hur kommer dom sköta sina barn?

Mamman är steriliserad så det är omöjligt, som tur är. Hon kommer inte få fler barn och skulle hon inte varit det hade de blivit omhändertagna vid födsel.
Citera
2023-11-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Mamman är steriliserad så det är omöjligt, som tur är. Hon kommer inte få fler barn och skulle hon inte varit det hade de blivit omhändertagna vid födsel.

Vad skönt att jag hade helt fel!
Citera
2023-11-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4X8
Finns det någon fungerande länk till fup? Hade verkligen uppskattas!

https://gofile.io/d/Ua2BIa

https://easyupload.io/m/hb8oda

https://delafil.se/66ae6e9f5ed6f58a/B_6683-22.zip

.
Senast redigerad av .kungen77 2023-11-25 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in