2023-04-01, 18:36
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jo, jag menade alltså inte att jag vill vräka i mig en massa pannkakor som middag, utan blanda med andra lite nyttigare grejer.

Precis, därav förslaget crepes. Du kan göra med skaldjur, skinka, grönsaker eller i kombination.
Citera
2023-04-01, 18:49
Medlem
Jag åt mängder av pannkakor som student. Därefter betydligt mer sällan (kanske just därför). Oftast med hallonsylt för jag gillar det. Men också med lagrad grynpipig ost av skilda slag. Till nöds strösocker. Jag skulle göra samma igen. Fast kanske använda rårörd svartvinbärssylt i stället för hallonsylt, emedan den har hög halt av C-vitamin, antioxidanter och andra nyttigheter. Plus jag gillar den. En klick vispgrädde på det är inte fel heller.
Citera
2023-04-01, 18:51
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Jag ska testa att kombinera det med bacon, asiatisk wok och lågkalori lingongsylt.
Citera
2023-04-01, 18:53
Medlem
Banan, blåbär och hallon istället för sylt.
Citera
2023-04-01, 18:57
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Jag ska testa att kombinera det med bacon, asiatisk wok och lågkalori lingongsylt.

Låter helt ok... men varför kör du till den kombinationen inte det mer beprövade raggmunk med fläsk?
Citera
2023-04-01, 19:01
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Låter helt ok... men varför kör du till den kombinationen inte det mer beprövade raggmunk med fläsk?
Jag råkar vara sugen på just pannkakor, och föredrar bacon framför fläsk.
Citera
2023-04-01, 19:04
Medlem
Livssynslurks avatar
Såklart kan det vara så, om vi ska titta på nästa tänkbarhet där du kör pannkaka fläsk och lingon, har du tänkt på fläskpannkaka? (går utmärkt att köra tärnat bacon)
Citera
2023-04-01, 19:11
Medlem
MyJustices avatar
Vispat grädde 40%
ta fram blåbär ur frusen
värm upp dem
Nu har du riktig mat med näring i
Citera
2023-04-01, 19:21
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Stek korv och rulla in i pannkakan. Ev. ihop med senap/ketchup. Lite hemmagjort mos till gör gött. Klassikern är våffla, men pannkaka fungerar med.
Citera
2023-04-01, 19:22
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Såklart kan det vara så, om vi ska titta på nästa tänkbarhet där du kör pannkaka fläsk och lingon, har du tänkt på fläskpannkaka? (går utmärkt att köra tärnat bacon)
Testade det för några år sen, men tärningarna och smeten ville inte riktigt binda sig, så kakorna föll liksom i bitar.
Citera
2023-04-01, 19:26
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Stek korv och rulla in i pannkakan. Ev. ihop med senap/ketchup. Lite hemmagjort mos till gör gött. Klassikern är våffla, men pannkaka fungerar med.
Att rulla in hemmagjort mos låter fint, men kanske med bacon eller renskav istället för korv.
Citera
2023-04-01, 19:27
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Testade det för några år sen, men tärningarna och smeten ville inte riktigt binda sig, så kakorna föll liksom i bitar.

Då har du helt enkelt gjort den fel vid det tillfälle du testade då den ska vara fast, det är helt klart värt att testa igen! Kör det ofta och brukar alltid bli bra och ger även ett par bra bitar att ha till matlåda att ha med sig till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in