• 1
  • 2
2023-04-01, 18:15
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Det är ju gott med pannkakor nån gång, men kanske inte den nyttigaste middagsmaten för oss vuxna... Så vilket är det minst ohälsosamma sättet att servera/äta pannkakor på.. det är väl möjligtvis klokast att skippa sirap, vispgrädde, glass och sånt...

Nämn fan INTE ärtsoppa då det är en helt fantasilös och uttjatad kombination tillsammans med pannkakor.

Ordet är fritt, pannkaksätare...
Citera
2023-04-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Det är ju gott med pannkakor nån gång, men kanske inte den nyttigaste middagsmaten för oss vuxna... Så vilket är det minst ohälsosamma sättet att servera/äta pannkakor på.. det är väl möjligtvis klokast att skippa sirap, vispgrädde, glass och sånt...

Nämn fan INTE ärtsoppa då det är en helt fantasilös och uttjatad kombination tillsammans med pannkakor.

Det är väl att äta dom utan allt gott du nyss rabblade upp. Och då kan man lika gärna slicka på tapeter istället.
Citera
2023-04-01, 18:20
Medlem
Äter aldrig pannkakor till middag. Om du nu måste göra det så kör på bananpannkakor med lönnsirap.
Citera
2023-04-01, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert

Ju mindre du har på pannkakan, desto mindre energirik blir den. Vet inte om du hade behövt starta en tråd för det.

Gör dem på fullkornsmjöl för att få mer fibrer. Gör vårrullar eller creps, och fyll med olika köttröror, ost och skinka.
Citera
2023-04-01, 18:22
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Äter aldrig pannkakor till middag. Om du nu måste göra det så kör på bananpannkakor med lönnsirap.
Låter som extremt mycket kolhydrater?
Citera
2023-04-01, 18:24
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Ju mindre du har på pannkakan, desto mindre energirik blir den. Vet inte om du hade behövt starta en tråd för det.

Gör dem på fullkornsmjöl för att få mer fibrer. Gör vårrullar eller creps, och fyll med olika köttröror, ost och skinka.
Vårrullar eller creps kan ju funka.
Citera
2023-04-01, 18:27
Medlem
Sommarvikingens avatar
Ha så lite mjöl i som möjligt och så mycket ägg och mjölk som möjligt. Stek dom i smör inte i oljor.

Du kan också göra pannkakor på blod från djur. Det är väl det nyttigaste, sen om det klassas som pannkakor fortfarande är en annan femma.

Och ha inget socker eller sylt uppepå.
Citera
2023-04-01, 18:27
Medlem
Livssynslurks avatar
Pannkakor är hur du än ser det inte inte en middag.
Det kan vara en frukost, efterrätt eller serveras som kvällsmat. Men det passar inte som en självständig middag! Tänk om!
Du kan göra crepes med fyllning, dessa blir helt klart godkända som måltid och ger då stor variation beroende på fyllning.
Citera
2023-04-01, 18:28
Medlem
nittinies avatar
Tycker att det passar fint med hjortron och mögelost.
Självklart är det även gott med sirap, grädde,smör, farinsocker, Baileys, och kanel/ ingefärspulver.

Hur gott som helst även till våfflor!
Citera
2023-04-01, 18:31
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Tycker att det passar fint med hjortron och mögelost.
Låter intressant faktiskt.
Citera
2023-04-01, 18:31
Medlem
zombie-nations avatar
Pannkakor är gott och enkelt. Ägg är nyttigt. Mjöl är väl rätt neutralt men mättande. Ibland blir jag bjuden på pannkakor med sylt, men jag äter inte sockrad sylt. Då brukar de ha ett äpple som de river och har på mina pannkakor. Väldigt gott.

Gör du ugnspannkaka så ha bitar av äpple i och kanel. Supergott.
Citera
2023-04-01, 18:34
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Pannkakor är hur du än ser det inte inte en middag.
Det kan vara en frukost, efterrätt eller serveras som kvällsmat. Men det passar inte som en självständig middag! Tänk om!
Jo, jag menade alltså inte att jag vill vräka i mig en massa pannkakor som middag, utan blanda med andra lite nyttigare grejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in