2024-05-31, 22:22
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det jag menar är inte nödvändigtvis att det är fel att han blir dömd (jag kan för lite om fallet), men jag tycker det är anmärkningsvärt att man inte tog upp det någonstans mellan 2006 och 2023, eller om man nu inte kunde det, vänta till 2025. Klumpigt och konstigt.
Jag håller med. Absolut ska man ju hålla folk till svars om de begår brott. Men som du säger, den rättegången kunde man ju ha hållit tidigare. Eller efter valet då.

Återigen är jag inte för Trump som president (visserligen inte Biden heller). Och den åsikten har jag rätt till. Exakt lika mycket som de som är för Trump som president har rätt till en åsikt. Självklart får man rätta in sig i demokratin om det nu visar sig att en majoritet hade velat ha Trump som president. Jag tycker det är skamligt och ovärdigt att hindra den demokratiska gången på det här viset. I synnerhet av en nation som har gått i bräschen för just demokratins fana.

Jag gillar inte SD som parti heller. Men nu är de ju demokratiskt invalda i riksdagen. Jag tycker det är lika skamligt och ovärdigt av sjuklövern att hålla på och fula sig med allianser och strategier helt öppet för att försöka utesluta SD från den politik som väljarna röstat fram själva. Liksom, det är väl helt irrelevant vad jag och andra tomtar anser om SD. Nu är de invalda precis som alla andra partier. Det är på något sätt som att sjuklövern anser att det på något mystiskt självklart vis är rätt och riktigt att försöka manövrera runt SD eftersom, tja, de är ju SD. Det mest skrämmande är ju att majoriteten verkar tycka att det är rätt okej av folkvalda politiker att bete sig så mot ett annat parti. Jag må ogilla SD men det är inte värdigt en demokrati att behandla folkvalda partier på det sättet.

Liknande tendenser syns alltså redan i Sverige. Tyvärr tror jag ju att den här skiten med Trump nu får svallvågor över hela världen. Att det är mer okej än någonsin att syssla med rena fascistfasoner mot partier eller folkvalda ledare som man anser inte borde få vara med.

Precis som dig ska jag inte uttala mig om åtalet i sig är relevant, det kanske det är. Men något säger mig att ingen hade brytt sig om att väcka åtal om Trump offentligt hade pensionerat sig och deklarerat att han aldrig mer skulle kandidera som president. Och den tanken är rätt skrämmande.

Med det sagt hoppas jag att Trump inte vinner valet. Men då alltså pga demokratiska meriter och inte pga rena fascistfasoner. Vafan.
Citera
2024-05-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
MAGA drar för stora växlar på sådana här opinionsmätningar, det är lång tid till valet och de flesta undersökningar är inom felmarginalen. Om Trump är så populär som han säger borde han leda med mycket mer. Verkar som om MAGAs strategi är att gödsla med med opinionsmätningar för att skapa en falsk bild av att stödet för Trump är större än vad det faktiskt är. För ett tränat öga och för den som kan sätta dessa mätningar i sitt rätta sammanhang är detta inte speciellt dramatiskt för demokraterna.

I och med att Trump numera är en dömd brottsling är han en mer kontroversiell kandidat än vad han var igår. Han fälldes på samtliga åtalspunkter av en enig jury, som efter vad jag förstår, kunde samla sig och ganska snabbt komma fram till ett beslut. Circus Trump kommer nog tyvärr fortsätta ett tag till men för det amerikanska folkets skull hoppas jag att de snart, senast 5 november, befrias definitivt från den.

Det har visat sig att blåsa upp sina opinionssiffror är kontraproduktivt då det får väljare att stanna hemma på soffan för de tror att "det är ändå klart". Misstänker att Trump behöver det mer för sitt ego.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Naturligtvis inte. Jag vänder mig inte emot att Donald Trump ställs inför rätta om han begått brott. Jag vänder mig emot den farsartade rättegången som sådan, samt den för demokraterna oerhört gynnsamma, men naturligtvis fullständigt slumpmässiga tidpunkt den äger rum.

Alla vet ju att det bara är en slump att Donald Trump ska försöka dömas och fängslas innan det presidentval där han kandiderar och projiceras ha god chans att vinna, äger rum.

Trump fanns skyldig av en enig jury av 12 personer. En jury vars deltagare, för övrigt, passerat en rigorös process av utfrågning och möjlighet till uteslutning av båda parter i målet. Det enda farsartade är den trötta upprepningen att detta måste vara riggat av åklagare, domare, nuvarande presidenten och gud vet alla andra som uppenbarligen varit inblandade. Rättegången hade för övrigt skett för länge sen om inte domstolen, på Trumps egen begäran, beviljat att skjuta upp den ett flertal gånger.

Sanningen är att Trump dömts av en jury av 12, inte av en domare eller en president eller någon svagt definierad grupp av "demokrater". Bevisen är presenterade och den åtalade har funnits bortom rimligt tvivel skyldig. Case closed, good bye och alla argument som kan göras till motsatsen är säkerligen absurda.
Citera
2024-05-31, 22:50
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Glöm inte:
I am a VERY innocent man!
https://news.sky.com/video/im-a-very-innocent-man-donald-trump-says-after-being-found-guilty-in-hush-money-case-13145815
+"very stable genius"
'Person, woman, man, camera, TV': Trump insists cognitive test was difficult
Trump’s pride in his own mental agility on display during interview in which he lists five things repeatedly
Citera
2024-05-31, 22:54
Medlem
GudarnasFisks avatar
Nu ska du inte sätta ord i munnen på mig. Tror inte att Hillary är ren som en visselpipa, men hon är smart nog att hålla sin korruption inom lagens råmärken. Smarta människor kan komma undan med mycket med Amerikas regelsystem som det är. Däremot en smågangster som Trump är inte smart nog att hålla sig på banan.

Plus att brottet han alltså dömts för av en domstol är så fantastiskt jävla korkat.

Men du har antagligen rätt att han kunnat hålla på med sina gangsterfasoner hela livet om han inte gått upp i högsta divisionen där kollen är mycket hårdare. En division där alltså Biden och Hillary lyckats hålla sig onside hela sina liv trots att de levt under lupp.

Spelar ingen roll om jag tycker Trump är skurk och skyldig. En domstol har funnit att han är det.

Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Du resonerar som du gör för att du inte är insatt i saken. Du tror att Clinton är ren som en visselpipa och att Trump är en skurk och skyldig.

De som har följt detta och har lite koll vet annorlunda. Hade den åtalade inte hetat Trump och kandiderat för presidentposten, hade det här fallet ogillats och inte sett en dag i domstol.

Det har absolut noll och ingenting att göra med rättvisa. Republiken är sönder.
Citera
2024-05-31, 22:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag håller med. Absolut ska man ju hålla folk till svars om de begår brott. Men som du säger, den rättegången kunde man ju ha hållit tidigare. Eller efter valet då.
Man borde hållit rättegången tidigare, absolut. Direkt när Trump förlorade valet borde han åtalats. Men det har varit ett politiskt spel på åklagarsidan i NY, där tidigare D.A. ansågs feg och nya D.A. greppade sista chansen att åtala. Jag tror däremot inte man hade kunnat vänta till efter valet med åtalet (pga preskription). Och även om så vore fallet fanns det rena egoistiska (politiska) skäl för nya D.A. att inte vänta med åtal. Inte snyggt, men sånt är livet.
Citera
2024-05-31, 23:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Glöm inte:
I am a VERY innocent man!
https://news.sky.com/video/im-a-very-innocent-man-donald-trump-says-after-being-found-guilty-in-hush-money-case-13145815

LOL. Jag såg den. Jättekul.
Citera
2024-05-31, 23:14
Medlem
X3treams avatar
Blackstone frontfigur går in med pengar till Trump. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/wgezyG/milliardaerer-poeser-inn-penger-til-trumps-valgkamp

Tydligt vilka som styr Trump, Blackstone, vanguard och Sorro är i bakgrunden och styr Trump. Globalisterna är klipska och skoningslösa!!
Citera
2024-05-31, 23:26
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudarnasFisk
Prejudikatet du tycker satts är alltså att människor som begår brott kan ställas inför rätta? Det har alltid varit så. Och Republikanerna har redan tillbringat år och miljoner dollar av skattepengar för att försöka hitta något vad som helst, precis vad som helst, att ställa Biden inför riksrätt för men fullständigt misslyckats eftersom de inte hittat några brott att åtala honom för. Trots alla dessa år.

Trump själv skickade justitiedepartementet efter Hillary men de lyckades inte heller hitta någonting.

Så dina krokodiltårar om prejudikat kan du hålla för dig själv.

Vi får se dina tårar i November när Trump slår sönder allt motstånd och reser sig upp som en president igen. Inget som ni vänstertokar gör biter på honom. Den här rättegången var en masterclass i clownerier av negrer som inkvoterats som åklagare osv.

Vänstern är tamejfan helt jävla efterbliven. https://www.youtube.com/shorts/tp5V9KHQTZw
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-05-31 kl. 23:32.
Citera
2024-05-31, 23:29
Medlem
Undrar om inte detta var sista spiken i kistan för demokraterna.
Nu är en Trumpseger mer eller mindre redan klar.

Bättre reklam kunde han inte få.
Citera
2024-05-31, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Undrar om inte detta var sista spiken i kistan för demokraterna.
Nu är en Trumpseger mer eller mindre redan klar.

Bättre reklam kunde han inte få.

Amen, amen. Självutplåning ligger dessa vänsterblivna varmt om hjärtat vad det verkar.
Citera
2024-05-31, 23:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det här kommer bara öka stödet för Trump.
Nästa steg för demokraterna blir väl att ta ut Biden o sätta in en relativt ung svart/latino bisexuell kvinna.
Citera
2024-05-31, 23:55
Medlem
Muslimfittas avatar
Donationsrekord slås just nu för att donationer bara strömmar in till Trump i stora mängder. $35 miljoner på mindre än en dag.

https://www.politico.com/newsletters/playbook-pm/2024/05/31/donations-pour-in-as-trump-seethes-00132333

Stödet för Trump har aldrig varit så här stort. Även demokrater tvärvänder i mängder och blir republikaner och stöttar Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=wo7_Nei87xE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in