2024-06-01, 09:43
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Det är inte ett brott.

För att det ska vara ett brott så måste man ha lurat skatteverket på pengar. Det är inte fallet.

Trump är dömd för att ha vunnit presidentvalet 2016 och ställt upp igen 2024.

Rättsväsendet i NYC styrs av gangstrar från det demokratiska partiet.

Fast Trump dömdes av en jury som hans advokater sagt är lämpliga att avgöra om han är skyldig eller inte. Finns det någonsin ett skede för sektmedlemmarna att medge att Trump kanske inte är bäst på exakt allting? I detta fall att han kanske inte gjorde ett bra val när han valde advokater som ska försvara honom?
Citera
2024-06-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Men utan domen så skulle Trump förlora valet i år.
Måste säga att deras taktik är ett av århundradets mest listiga strategi.

Enligt vem?

Domen är en gäspning

Han kan vinna med den likväl som utan den.

Det mest allvarliga med domen är att den placerar NY i nivå med Ooga Booga i Afrika.
Citera
2024-06-01, 09:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jag har en egen konspirationsteori. Jag tror Trump KOMMER att bli mördad- men av sina egna.
Nu är han fälld och MAGA vet nånstans innerst inne att han kommer förlora valet plus att Trump är gammal, sjuk och senil. Således värdelös för MAGA och deras sjuka ideologi. Så därför kommer Trump bli mer värd för dom som en martyr än som en gaggig presidentkandidat. Dom har helt enkelt inte råd att låta Trump åka på förnedrande storpisk igen av en nästan lika gaggig Biden.

Så man låter helt enkelt mörda Trump och sen skylla på nån annan. Lite som Reichstagsbranden i Berlin 1933.

Det visar sig vad som händer framöver.

Men jag tror de planterar iden om mord som en säkerhetsåtgärd utifall att han skulle dö utan att någon annan har gjort något mot honom.

Precis som de skriker om valfusk även innan de vinner ett val
Citera
2024-06-01, 09:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Så att demokraterna missbrukar rättsväsendet för en häxjakt mot Trump är inte olämpligt?

Det är ett justitiemord som pågår i NY och du jublar för du hatar Trump och respekterar inte demokrati och yttrandefrihet.

Du är glad för att Trump har blivit dömd för att ha vunnit presidentvalet 2016 och ställt upp igen 2024z

Men du säger ju själv att domen gynnar Trump!

Hatar inte Trump.
Gillar Nikki eller Chris.
Ser hellre någon som inte är narcissistisk och greppar framstjärten på kvinnor i tid och otid.
Citera
2024-06-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du något som bevisar detta eller är det något du blir tillsagd att säga?

Om du hade varit läskunnig så hade du känt till att Trump dömdes för ”grovt bokföringsbrott” då det ska ha ”påverkat valet 2016 till Trumps fördel”.

Ergo; Trump är dömd för att ha vunnit valet.

Han är inte dömd för att ha lurat skatteverket på pengar.

Den enda som ska ha skadats är Hillary Clinton och blöjvänstern som grät över att Trump vann.
Citera
2024-06-01, 09:48
Medlem
Citat:
Men du säger ju själv att domen gynnar Trump!

Hatar inte Trump.
Gillar Nikki eller Chris.
Ser hellre någon som inte är narcissistisk och greppar framstjärten på kvinnor i tid och otid.

Det är ingen som sagt att maffian i demokraterna är smarta…

Du är en lögnare och en hatisk liten diktaturförespråkare.
Citera
2024-06-01, 09:49
Medlem
attogs avatar
Citat:
Enligt vem?

Domen är en gäspning

Han kan vinna med den likväl som utan den.

Det mest allvarliga med domen är att den placerar NY i nivå med Ooga Booga i Afrika.

😉🫵
Domen är en gäspning nu. Ok 👍

Du själv sa att att domen hjälper Trump. Ca 1 timme sedan. Nu har du glömt detta. Dessutom är det en….gäspning.

Stod det i åtalet att han var dömd för att ha vunnit valet 2016? 🤣🤣🤣🫵👍
Citera
2024-06-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Fast Trump dömdes av en jury som hans advokater sagt är lämpliga att avgöra om han är skyldig eller inte. Finns det någonsin ett skede för sektmedlemmarna att medge att Trump kanske inte är bäst på exakt allting? I detta fall att han kanske inte gjorde ett bra val när han valde advokater som ska försvara honom?

Vem bryr sig?

För mig är det intressanta, och oroväckande, att det är kriminella och korrupta gangstrar från det demokratiska partiet som styr rättsväsendet i NY i syfte att förfölja och förtrycka Republikaner.
Citera
2024-06-01, 09:51
Medlem
DroidBishops avatar
Även Elon Musk kommenterar:

"Indeed, great damage was done today to the public’s faith in the American legal system.

If a former President can be criminally convicted over such a trivial matter – motivated by politics, rather than justice – then anyone is at risk of a similar fate."

https://x.com/elonmusk/status/1796440638617244012
Citera
2024-06-01, 09:52
Medlem
attogs avatar
Citat:
Han vet väl bättre än jag att spelet är riggat.

Det är kul att du inte ens försöker förneka att det är demokraterna som styr rättsväsendet i NY.

Inte heller försöker du ens att förneka att skatteverket inte lidit någon förlust.

Han är inte heller skyldig till mordet på Mr Smit.
Något mera som jag ö h t inte berör, för det har inget syfte i frågan. Bara konspirationsteorier.
Citera
2024-06-01, 09:54
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det är ingen som sagt att maffian i demokraterna är smarta…

Du är en lögnare och en hatisk liten diktaturförespråkare.
Var fick du in detta med demokraterna?
Nikki och Chris är republikaner.

Apropå smarta. 🫵🤔
Citera
2024-06-01, 09:55
Medlem
Citat:
😉🫵
Domen är en gäspning nu. Ok 👍

Du själv sa att att domen hjälper Trump. Ca 1 timme sedan. Nu har du glömt detta. Dessutom är det en….gäspning.

Stod det i åtalet att han var dömd för att ha vunnit valet 2016? 🤣🤣🤣🫵👍

De rättsliga påföljderna av domen verkar bli en gäspning.

Att domen är ett resultat av korruption är en sak.

Att domen gynnar Trump är en annan sak.

Jag förstår att det är svårt för dig att tänka själv, för oss som kan tänka för oss själva så är det rätt så tydligt Demokraterna har sagt rätt ut att Trump åtalas för att ha vunnit valet 2016 och ställt upp igen i år 2024.

Jag ska inte var alltför taskig mot dig då jag uppenbarligen är betydligt smartare än vad du är. Att jag fick 1.9 på HP är ju inte en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in