2024-05-31, 03:14
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad rättegången handlar om är inte brott och straff utan en kamp mellan konservatism och nymarxism.
Dvs att bevara det traditionella USA (Trump) eller globalism (Biden).

Om det kan man tycka vad man vill.

Trump är konservativ. Biden är nymarxist.

Nymarxism handlar om anti-nationalism, invandring, LBTQ osv osv

Dessa ideologier står nu mot varandra i det mest konservativa landet i världen.
Det är omöjligt att förena dessa idelogier.

Globalister gläds åt Trumps fällande dom. Konservativa ser det som ett stort hot.

Det här kommer inte att sluta väl.

Både Biden och Trump är väl lika mycket globalister båda två, amerikanska banker, Apple, Google etc.. ska styra hela världen… Kina är ett hot, TikTok ska ryckas ur deras nävar och amerikaniseras etc etc

Sen gömmer de sig bakom respektive partis gamla traditioner, Trump låtsas vara religös och Biden låtsas bry sig om minoritets grupper….

Samma smörja och korruption om du frågar mig
Citera
2024-05-31, 03:20
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Både Biden och Trump är väl lika mycket globalister båda två, amerikanska banker, Apple, Google etc.. ska styra hela världen… Kina är ett hot, TikTok ska ryckas ur deras nävar och amerikaniseras etc etc

Sen gömmer de sig bakom respektive partis gamla traditioner, Trump låtsas vara religös och Biden låtsas bry sig om minoritets grupper….

Samma smörja och korruption om du frågar mig
Man kan önska mellen USA som dominerade stormakt eller Kina och Ryssland i en annan framtid.

Föredrar man Kina och deras allierade så förklara varför hur det gynnar oss svenskar som jag inte förstår som något bättre.
Citera
2024-05-31, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
This

Alla ska tjafsa så hårt för att de är på antingen Bidens eller Trumps sida och det är massvis med pajkastning fram och tillbaks.
Faktum är dock att båda 2 är totalt inkompetenta för rollen som president.

Ena är dement och den andre en tokig kriminell typ..
Håller med. Obegripligt och förstår inte. Båda är skrupliga och färdiga för långvården.
Citera
2024-05-31, 03:26
Avslutad
Lär aldrig bli fängelse. NW ger aldrig fängelse för brotten han är åtalad för. Högst böter, säkert 5-10k dollar per åtalspunkt
Citera
2024-05-31, 03:28
Medlem
zergrushs avatar
Larry Hogan (R-Md) har nog skjutit sin valkampanj i sank eftersom han för inte så länge sedan sade att man måste respektera rättsväsendet och domstolsutfallet: Resten av den personkult som utgör det republiQanska partiet försöker göra någon slags Shawshank Redemption-flyktplan, lol.
Citera
2024-05-31, 03:39
Medlem
Och där förlorade USA precis den lilla respekt de hade kvar ute i världen. USA en bekräftad bananrepublik där man fängslar sina meningsmotståndare. Demokratin i västvärlden är döende och det lär bli svårt att återhämta sig från det här.
Citera
2024-05-31, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Och där förlorade USA precis den lilla respekt de hade kvar ute i världen. USA en bekräftad bananrepublik där man fängslar sina meningsmotståndare. Demokratin i västvärlden är döende och det lär bli svårt att återhämta sig från det här.
Det finns dock en hyfsad chans att detta i slutändan hjälper Trump. Vinner Trump 2024 med ett starkt mandat så har jag ett visst hopp om att globalisterna kan neutraliseras och de värsta rötäggen, t ex Obama och Pelosi, förpassas från den yttersta maktens korridorer. För en del individer kan det här vara droppen som till slut redpillade dem. Någon gång måste ju vara den första gången som man genomskådar globalisternas och demokraternas gestapometoder. Man kan t o m hoppas att en del vita dumdemokrater får nog p g a det här. De svarta männen och alla latinos har redan börjat vakna.
Citera
2024-05-31, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det finns dock en hyfsad chans att detta i slutändan hjälper Trump. Vinner Trump 2024 med ett starkt mandat så har jag ett visst hopp om att globalisterna kan neutraliseras och de värsta rötäggen, t ex Obama och Pelosi, förpassas från den yttersta maktens korridorer. För en del individer kan det här vara droppen som till slut redpillade dem. Någon gång måste ju vara den första gången som man genomskådar globalisternas och demokraternas gestapometoder. Man kan t o m hoppas att en del vita dumdemokrater får nog p g a det här. De svarta männen och alla latinos har redan börjat vakna.

Trump vinner säkert sympatier på det här men även om han skulle vinna så kommer inte han förändra något. Han är lika lojal mot sina mästare som Biden är. AIPAC säger hoppa och Biden och Trump frågar hur högt. Det är två värdelösa val i ett land som bör betraktas som en fullständig bananrepublik numera efter demokraternas fars med att försöka fängsla sina meningsmotståndare.

Det hade dock varit stor humor om Trump vann valet från sin fängelsecell och blir utsläppt genom att han benådar sig själv.
Citera
2024-05-31, 04:00
Moderator
Nospheratus avatar
Nu tillhör jag skaran som tycker Trump är en ganska obehaglig pajas. Jag vill verkligen inte se honom vid makten igen. Med det sagt får det väl ändå finnas någon måtta med att försöka hindra honom att ställa upp i valet. Om det är demokrati så är det, och då får man helt enkelt leva med att Trump kan komma att vinna.

Vafan, det är inte värdigt att försöka sätta någon på kåken för att förhindra att han blir president. Även om det i praktiken bara är symboliskt.

Donald Trump kommer självklart aldrig se insidan av en fängelsecell. Det är bara våta önskedrömmar. Han är en ex-president som kommer ha livvakter från Secret Service livet ut. Det säger sig självt att Trump inte kommer stå i orange overall i matkön på San Quentin. Inte heller kommer han riskera få gängstryk i duschen. Det är sannerligen otänkbart att placera Trump på kåken.

Eventuellt fängelsestraff kommer han i värsta fall avtjäna med en fotboja i hemmet. Med Trumps tillgångar skulle det näppeligen göra någon skillnad för honom i praktiken. Förutom att han antagligen inte kan spela golf som annars.

Men det är klart, det innebär ju en plump i brottsregistret. Och det var väl det man ville se till känns det som. Eftersom det är synnerligen ovanligt att någon som på pappret suttit på kåken skulle vara aktuell som president.
Citera
2024-05-31, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Trump vinner säkert sympatier på det här men även om han skulle vinna så kommer inte han förändra något. Han är lika lojal mot sina mästare som Biden är. AIPAC säger hoppa och Biden och Trump frågar hur högt. Det är två värdelösa val i ett land som bör betraktas som en fullständig bananrepublik numera efter demokraternas fars med att försöka fängsla sina meningsmotståndare.

Det hade dock varit stor humor om Trump vann valet från sin fängelsecell och blir utsläppt genom att han benådar sig själv.
Det som får mig att hoppas att Trump är genuin och inte ännu en globalisternas sprattelgubbe är frenesin dmed vilken de angriper honom. Jag tänker mig att antingen är elitens hat mot Trump genuint (vilket a priori nästan skulle garantera att Trump "är det goda alternativet" med tanke på hur onda dessa är) eller så är alltsammans ett skådespel där Trump och hans främsta belackare alla är införstådda. Men jag tänker mig att idioterna som gråter i TV och bloggar över Trumps hemska ondska är alltför korkade för att kunna spela ett sådant skådespel.
Citera
2024-05-31, 04:08
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nu tillhör jag skaran som tycker Trump är en ganska obehaglig pajas. Jag vill verkligen inte se honom vid makten igen. Med det sagt får det väl ändå finnas någon måtta med att försöka hindra honom att ställa upp i valet. Om det är demokrati så är det, och då får man helt enkelt leva med att Trump kan komma att vinna.

Vafan, det är inte värdigt att försöka sätta någon på kåken för att förhindra att han blir president. Även om det i praktiken bara är symboliskt.

Donald Trump kommer självklart aldrig se insidan av en fängelsecell. Det är bara våta önskedrömmar. Han är en ex-president som kommer ha livvakter från Secret Service livet ut. Det säger sig självt att Trump inte kommer stå i orange overall i matkön på San Quentin. Inte heller kommer han riskera få gängstryk i duschen. Det är sannerligen otänkbart att placera Trump på kåken.

Eventuellt fängelsestraff kommer han i värsta fall avtjäna med en fotboja i hemmet. Med Trumps tillgångar skulle det näppeligen göra någon skillnad för honom i praktiken. Förutom att han antagligen inte kan spela golf som annars.

Men det är klart, det innebär ju en plump i brottsregistret. Och det var väl det man ville se till känns det som. Eftersom det är synnerligen ovanligt att någon som på pappret suttit på kåken skulle vara aktuell som president.

Jag tänker i liknande banor. Jag tycker förvisso Biden är helt fel också, men vi behöver inte ens relativisera här, utan det räcker som du gör prata om det utifrån ett demokrati-perspektiv. Detta är inte ett ok sätt att bedriva en demokrati och det kommer straffa båda sidor framgent - dvs alla amerikaner förlorar på att man flyttar landet i den här riktningen.

EDIT:

Det jag menar är inte nödvändigtvis att det är fel att han blir dömd (jag kan för lite om fallet), men jag tycker det är anmärkningsvärt att man inte tog upp det någonstans mellan 2006 och 2023, eller om man nu inte kunde det, vänta till 2025. Klumpigt och konstigt.
Citera
2024-05-31, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu

Spekuleras ju om att denna politiska dom var till för att få Trump i husarrest dvs att han inte kan kampanja vilket verkligen är odemokratiskt och vidrigt av Demokraterna. Alla vet att denna politiska förföljelse startade när Trump kandiderade för president igen!

Men detta legitimerar ju att Trump och andra presidenter i så fall gör likadant nästa val? Det är ju helt fel men pandoras ask är öppen och nu är allting tillåtet. Detta kommer ju att överklagas direkt och då kommer han att frias.

Trump går ju mot segern och detta är ett sista desperat försök från Demokraterna, kan dom komma att döda honom är frågan? Då kommer det ju att smälla i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in