Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-30, 20:15
  #1
Medlem
Vad hände med Tidöavtalet egentligen?

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...ndringspolitik


"De länder som inte tar emot de ”frivilliga” återvandrarna ska pressas att tänka om, via såväl svenska som internationella sanktioner. Biståndspolitiken ska hädanefter ”agera för att EU ska frysa bistånd, och även begränsa möjligheterna till viseringsfrihet, eller visering i allmänhet, för tredjeländer som inte samarbetar i frågor om återvändande och återtagande av egna medborgare”.

Minns ni alla ovanstående artiklar? Snyftartiklar även kallade? Där vänsternissarna var bedrövade över att nu ska minsann invandrarna åka hem!

Men nej, ingenting har hänt. Jag är chockad över den usla, tafatta politik som just nu förs. Ingenting har hänt. Samma snyltare (ja du vet de parasiter som driver omkring på gatorna medans du hankar dig fram genom ditt 9-5 jobb om dagarna) kör omkring med sprillans nya BMW och Mercedes runt om i våra segregerade områden och drogförsäljarna lever gott på alla snabba pengar de gör. Vad gör polisen? Syns och hörs mest, men gör de något överhuvudtaget åt de kriminella? De skulle ju plötsligt få rättigheter och plocka av de kriminella alla lyxbilar och lyxklockor de dagligen bär (kolla alla deras rapvideos så ser ni ett prov på vad jag syftar på).


Sammantaget undras därför; Vad hände egentligen med Tidöavtalet? Är inte ni besvikna över att ingenting faktiskt händer?
__________________
Senast redigerad av Ralphsson 2023-03-30 kl. 20:32.
Citera
2023-03-30, 20:23
  #2
Medlem
Jag tror absolut att det händer saker. Men det tar tid och är svårt att ändra på ett etablerat system. Den borgliga regeringen är inte alls så synliga medialt som dom rödare partierna var när dom regerade.

Min upplevelse och mitt antagande har varit om dom inte lägger lika mycket tid på media eftersom dom faktiskt jobbar med många av dessa frågor. Ha lite tålamod.
Citera
2023-03-30, 20:23
  #3
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson

Sammantaget undras därför; Vad hände egentligen med Tidöavtalet? Är inte ni besvikna över att ingenting faktiskt händer?


Sverige har blivit en högborg för politisk populism och en alltmer korkad väljarkår som tror att ett "avtal" automatiskt betyder en försäkran att den nya regeringen minsann kommer att ta itu med det hela på stubben.
Fårskocken som tror att en innevarande regering kan göra precis som de vill brukar alltid räkna bort oppositionen. Dom borde därför inte få röstkort innan de gått igenom ett test som prövar väljarens kunskaper i grundläggande parlamentarisk demokrati för att kunna avlägga sin röst sedan på bästa möjliga sätt med hjälp av de nya kunskaperna. Jag är allvarlig.
Att det inte skulle hända något var ju självskriven. Det var bara till för att locka väljare. Det var det enda rimliga i det hela
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2023-03-30 kl. 20:26.
Citera
2023-03-30, 20:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangout91
Jag tror absolut att det händer saker. Men det tar tid och är svårt att ändra på ett etablerat system. Den borgliga regeringen är inte alls så synliga medialt som dom rödare partierna var när dom regerade.

Min upplevelse och mitt antagande har varit om dom inte lägger lika mycket tid på media eftersom dom faktiskt jobbar med många av dessa frågor. Ha lite tålamod.


Kan absolut ligga något i det du säger. De pratar nu om att folkräkning väntar, att de äntligen ska börja ta reda på vilka som faktiskt bor i landet och vilka som bara är skrivna här.
Citera
2023-03-30, 21:36
  #5
Medlem
Det har tillkommit beslut om nya utredningar och det imponerar inte.
Det som imponerar är hur smärtfritt Moderater och Sverigedemokrater framåt böjda sålt
Sverige. Att moderaterna på nolltid lyckas med självmål av den magnituden som vi ser nu är imponerande-helt utan insikt om effekterna.
Tidöavtalet är inget annat än ett fonetiskt ljud presenterat och paketerat för att passa till idioter i landet utan vett att själv förstå vad som är bra för dom själva-igen.
Sossar kan sitta lugnt i båten , nyckeln till skattkistan kommer Kristersson att ge ifrån sej utan kamp.
Citera
2023-03-30, 21:45
  #6
Medlem
Benyameans avatar
Tidöavtalet är väl ändå ett av de roligare politiska skämten de senare åren?
Kul att se alla fascister få ståkuk och börja fantisera om Fjärde Riket innan verkligheten slår ned som en asteroid i deras lågpannor.
Citera
2023-03-30, 23:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Vad hände med Tidöavtalet egentligen?

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...ndringspolitik


"De länder som inte tar emot de ”frivilliga” återvandrarna ska pressas att tänka om, via såväl svenska som internationella sanktioner. Biståndspolitiken ska hädanefter ”agera för att EU ska frysa bistånd, och även begränsa möjligheterna till viseringsfrihet, eller visering i allmänhet, för tredjeländer som inte samarbetar i frågor om återvändande och återtagande av egna medborgare”.

Minns ni alla ovanstående artiklar? Snyftartiklar även kallade? Där vänsternissarna var bedrövade över att nu ska minsann invandrarna åka hem!

Men nej, ingenting har hänt. Jag är chockad över den usla, tafatta politik som just nu förs. Ingenting har hänt. Samma snyltare (ja du vet de parasiter som driver omkring på gatorna medans du hankar dig fram genom ditt 9-5 jobb om dagarna) kör omkring med sprillans nya BMW och Mercedes runt om i våra segregerade områden och drogförsäljarna lever gott på alla snabba pengar de gör. Vad gör polisen? Syns och hörs mest, men gör de något överhuvudtaget åt de kriminella? De skulle ju plötsligt få rättigheter och plocka av de kriminella alla lyxbilar och lyxklockor de dagligen bär (kolla alla deras rapvideos så ser ni ett prov på vad jag syftar på).


Sammantaget undras därför; Vad hände egentligen med Tidöavtalet? Är inte ni besvikna över att ingenting faktiskt händer?

Ja, tänka sig att det inte bara tar ett par månader för en ny regering att hinna göra radikala förändringar. Bästa vore väl att utvärdera varje regering lagom till valet?
Citera
2023-03-31, 02:05
  #8
Medlem
Men herre gud, vem trodde på allvar att kontrollerad opposition någonsin skulle utgöra verklig opposition?
Citera
2023-03-31, 04:40
  #9
Medlem
Det är ju inte korrekt att påstå att inget har hänt, det dödliga våldet på gatorna har ju ökat kraftigt sedan Tidöavtalet
Citera
2023-03-31, 04:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Vad hände med Tidöavtalet egentligen?

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...ndringspolitik


"De länder som inte tar emot de ”frivilliga” återvandrarna ska pressas att tänka om, via såväl svenska som internationella sanktioner. Biståndspolitiken ska hädanefter ”agera för att EU ska frysa bistånd, och även begränsa möjligheterna till viseringsfrihet, eller visering i allmänhet, för tredjeländer som inte samarbetar i frågor om återvändande och återtagande av egna medborgare”.

Minns ni alla ovanstående artiklar? Snyftartiklar även kallade? Där vänsternissarna var bedrövade över att nu ska minsann invandrarna åka hem!

Men nej, ingenting har hänt. Jag är chockad över den usla, tafatta politik som just nu förs. Ingenting har hänt. Samma snyltare (ja du vet de parasiter som driver omkring på gatorna medans du hankar dig fram genom ditt 9-5 jobb om dagarna) kör omkring med sprillans nya BMW och Mercedes runt om i våra segregerade områden och drogförsäljarna lever gott på alla snabba pengar de gör. Vad gör polisen? Syns och hörs mest, men gör de något överhuvudtaget åt de kriminella? De skulle ju plötsligt få rättigheter och plocka av de kriminella alla lyxbilar och lyxklockor de dagligen bär (kolla alla deras rapvideos så ser ni ett prov på vad jag syftar på).


Sammantaget undras därför; Vad hände egentligen med Tidöavtalet? Är inte ni besvikna över att ingenting faktiskt händer?
Tidöavtalet är främst signalpolitik, en massa ord nedskrivna på papper.

MEN!

Det behöver inte betyda att det är helt värdelöst. För det är med ord man sakta kan börja förändra debattklimatet och det kollektiva medvetandet. Och till slut handlingarna. Retoriken är ingen garanti men en förutsättning för att kunna förändra något i praktiken.

Jag har mer respekt för Tidöavtalet än Maggans & Morgans tjat om att de skulle vända på varje sten och jaga brottslingarna till världens ände.

TS, samhällsförändringar tar tid. Det kan mycket väl vara så att folkräkning och språkkrav i äldreomsorgen är det enda som sker denna mandatperiod. Men det är ändå ett steg framåt. Det som var förbjudet att ens diskutera igår är möjligt idag. I morgon är positionerna möjliga att flytta fram ytterligare.
__________________
Senast redigerad av SirDuke 2023-03-31 kl. 04:58.
Citera
2023-03-31, 15:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Vad hände med Tidöavtalet egentligen?

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...ndringspolitik


"De länder som inte tar emot de ”frivilliga” återvandrarna ska pressas att tänka om, via såväl svenska som internationella sanktioner. Biståndspolitiken ska hädanefter ”agera för att EU ska frysa bistånd, och även begränsa möjligheterna till viseringsfrihet, eller visering i allmänhet, för tredjeländer som inte samarbetar i frågor om återvändande och återtagande av egna medborgare”.

Minns ni alla ovanstående artiklar? Snyftartiklar även kallade? Där vänsternissarna var bedrövade över att nu ska minsann invandrarna åka hem!

Men nej, ingenting har hänt. Jag är chockad över den usla, tafatta politik som just nu förs. Ingenting har hänt. Samma snyltare (ja du vet de parasiter som driver omkring på gatorna medans du hankar dig fram genom ditt 9-5 jobb om dagarna) kör omkring med sprillans nya BMW och Mercedes runt om i våra segregerade områden och drogförsäljarna lever gott på alla snabba pengar de gör. Vad gör polisen? Syns och hörs mest, men gör de något överhuvudtaget åt de kriminella? De skulle ju plötsligt få rättigheter och plocka av de kriminella alla lyxbilar och lyxklockor de dagligen bär (kolla alla deras rapvideos så ser ni ett prov på vad jag syftar på).


Sammantaget undras därför; Vad hände egentligen med Tidöavtalet? Är inte ni besvikna över att ingenting faktiskt händer?

Du vet att det visst händer saker på regeringsnivå, clickbait fall. Det är vi folket som måste genomföra den riktiga förändringen genom att börja behandla individen med respekt och dumpa den gammla trötta identitetspolitiken. Har du invandrat och jobbar hederligt så är du välkommen, med fel och brister. Lever du på bidrag och är otrevlig så måste vi släppa rasiststämpeln en gång för alla och säga ifrån, även om vi är vita
Citera
2023-03-31, 21:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jielm
Du vet att det visst händer saker på regeringsnivå, clickbait fall. Det är vi folket som måste genomföra den riktiga förändringen genom att börja behandla individen med respekt och dumpa den gammla trötta identitetspolitiken. Har du invandrat och jobbar hederligt så är du välkommen, med fel och brister. Lever du på bidrag och är otrevlig så måste vi släppa rasiststämpeln en gång för alla och säga ifrån, även om vi är vita


Tiden får utvisa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback