Resultat: Kommer Stegra gå i konkurs innan 2027?
Ja
89,70%
479 röster
Nej
10,30%
55 röster
2026-01-08, 16:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Nej, men jag reagerar när du avvisade mitt "12 januari" men att du har läst en artikel den 22 december och räknat att fyra veckors stopp innebär en start den 19 januari.

Hade du hållit dig uppdaterad och läst vad som sas innan så hade du också kommit fram till 12 januari.

12 januari säger: https://www.realtid.se/bors-finans/affarer/stegras-kris-fordjupas-det-ar-nu-det-avgors/

12 januari säger: https://riks.se/nyheter/stegras-miljardplan-sprack-pengarna-kan-vara-slut

12 januari säger Norrbottens Kuriren: https://www.kuriren.nu/ledare/artikel/ar-det-har-sista-veckan-med-stegra/rk39xgxl

Jag avvisade inte det. Jag skrev att i det du då länkade var det inte Stegra som sade det. Det var en artikeltext precis som den jag länkade.
Citera
2026-01-08, 17:01
Medlem
Citat:
Nej, men jag reagerar när du avvisade mitt "12 januari" men att du har läst en artikel den 22 december och räknat att fyra veckors stopp innebär en start den 19 januari.

Hade du hållit dig uppdaterad och läst vad som sas innan så hade du också kommit fram till 12 januari.

12 januari säger: https://www.realtid.se/bors-finans/affarer/stegras-kris-fordjupas-det-ar-nu-det-avgors/

12 januari säger: https://riks.se/nyheter/stegras-miljardplan-sprack-pengarna-kan-vara-slut

12 januari säger Norrbottens Kuriren: https://www.kuriren.nu/ledare/artikel/ar-det-har-sista-veckan-med-stegra/rk39xgxl

Jag vill bara tillägga, 12e januari säger en högt uppsatt chef på en av entreprenadfirmorna som är där och jobbar, som i sin tur kommer från GRK.

(Grk=huvudentreprenören)
Citera
2026-01-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag vill bara tillägga, 12e januari säger en högt uppsatt chef på en av entreprenadfirmorna som är där och jobbar, som i sin tur kommer från GRK.

(Grk=huvudentreprenören)

Tack, jag sa ju att du får vara ögon vi som befinner oss långt borta från Boden, ja t.o.m. i ett annat land.
Citera
2026-01-08, 17:08
Medlem
Citat:
Tack, jag sa ju att du får vara ögon vi som befinner oss långt borta från Boden, ja t.o.m. i ett annat land.

Jag är nog inte ensam, det är nog fler här inne som är säkra källor

Men om du missade det, så ställdes maskinerna redan den 13e december mitt på dagen ungefär. Så att det skrevs något "officiellt" den 22a är egentligen ointressant och vilseledande. Och den uppgiften kom också för att pengarna inte fanns. Grk hade inte fått betalt, vilket då ledde till att deras underentreprenörer ställde sig.
Citera
2026-01-08, 17:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

(Grk=huvudentreprenören)

Hur ska du ha det? I ett tidigare inlägg skriver du att det inte ska starta 12 januari och att du inte trodde att det kom arbetare med bussar dit. Är din uppfattning att det ska starta den 12 januari eller inte?
Citera
2026-01-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur ska du ha det? I ett tidigare inlägg skriver du att det inte ska starta 12 januari och att du inte trodde att det kom arbetare med bussar dit. Är din uppfattning att det ska starta den 12 januari eller inte?

Behöver du läshjälp? Du frågade uttryckligen "vem har påstått 12 januari?" Och jag svarade vem som har påstått det.
Citera
2026-01-08, 17:16
Medlem
Citat:

Men om du missade det, så ställdes maskinerna redan den 13e december mitt på dagen ungefär. Så att det skrevs något "officiellt" den 22a är egentligen ointressant och vilseledande. Och den uppgiften kom också för att pengarna inte fanns. Grk hade inte fått betalt, vilket då ledde till att deras underentreprenörer ställde sig.

Ja men jag tror att att du är den bästa av alla som är närmast av oss alla och vet vad som är rätt.

Jag gjorde lumpen vid I19/P5 men tillhörde F21 och har inte besökt Boden sedan två travomgångar för 30 år sedan och en hundutställning för fem år sedan. Är född i Norrbotten och vurmar för det men jag tänkte skriva ett inlägg att någon skrev ett inlägg närmare än mig och det var DU! Nu slipper jag söka.

Min chef bodde i Svartbjörnsbyn för 40 år sedan, men det räknas väl inte?
Citera
2026-01-08, 17:20
Medlem
Citat:

Jag tror dig! För hur kunde NSD skriva den 14 december att det blir fyra veckors paus!
Citera
2026-01-08, 17:44
Medlem
Citat:
Jag tror dig! För hur kunde NSD skriva den 14 december att det blir fyra veckors paus!

Det skulle oavsett aldrig bli 4 veckor. Blir svårt att göra något markarbete alls när man har skickat hem krossmaskinisterma.
Citera
2026-01-08, 18:18
Medlem
Citat:
Det skulle oavsett aldrig bli 4 veckor. Blir svårt att göra något markarbete alls när man har skickat hem krossmaskinisterma.

Har dom fått betalt nu ?
Citera
2026-01-08, 18:20
Medlem
Citat:

Det är banne i mig tur att vi har en sådan som du som har koll på det hela på nära håll.
Citera
2026-01-08, 19:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Behöver du läshjälp? Du frågade uttryckligen "vem har påstått 12 januari?" Och jag svarade vem som har påstått det.

Behöver inget lässtöd, men det gör du uppenbarligen. Jag tar frågan igen:
Är din uppfattning att det ska starta den 12 januari eller inte?
Kan du svara eller ska du trilskas som en naiv tonåring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in