• 1
  • 2
2023-03-25, 13:32
Medlem
svengörans avatar
Ganska intressant intervju, jag tycker Lidingös Moderater är inne på helt rätt väg att inte
tillåta att bygga en massa trånga och tråkiga ghetton.

Synd att inte fler kommuner i Stockholm tänker på samma sätt

https://youtu.be/kmv6Ef68lE8
Citera
2023-03-25, 13:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Det betyder att priserna stiger på Lidingö.
Grattis till de som äger sitt hem på Lidingö!

Nu vet jag inte hur det ser ut på Lidingö. Men det behöver inte vara fel väg att gå.
Citera
2023-03-25, 13:53
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Ganska intressant intervju, jag tycker Lidingös Moderater är inne på helt rätt väg att inte
tillåta att bygga en massa trånga och tråkiga ghetton.

Synd att inte fler kommuner i Stockholm tänker på samma sätt

https://youtu.be/kmv6Ef68lE8

Trevlig och vettig politiker. Sätter kommunens invånare och kommande generationer i fokus. Låter sig inte pressas till att bygga billiga klotsar för socialbidragstagare.
Citera
2023-03-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Trevlig och vettig politiker. Sätter kommunens invånare och kommande generationer i fokus. Låter sig inte pressas till att bygga billiga klotsar för socialbidragstagare.
Nä, det problemet ska andra kommuner ta hand om. De vill gärna ha in dem men att leva med dem då blir det NIMBY!!!
Citera
2023-03-25, 14:21
Medlem
Cindells avatar
Låter bra. Jag är trött på att alla kommuner prompt ska bygga och skaffa fler invånare hela tiden.

"Kommun X siktar på att ha +X antal invånare år 2025 och +X antal invånare 2030"

Jag förstår att det handlar om att hela tiden öka ekonomin och intäkterna, men jag hade hellre sett att de (kommunen) hade fokuserat på att göra det mer gemytligt för de invånare som redan bor där.

Jag bor själv i en liten stad, 25-30 k invånare. Men så ska det tydligen inte vara utan det ska byggas, gärna höghus i vår lilla mysiga stad. Mer folk, mer intäkter = mindre hemtrevligt.

(Och då ligger vår kommun ändå på ett löjligt stort plus i kassan som det är redan nu)
Senast redigerad av Cindell 2023-03-25 kl. 14:57.
Citera
2023-03-25, 15:00
Medlem
Lidingöborna gillar olika, men vill absolut inte ha betongghetton och en anströmning av babbeluringar till kommunen. Tröttsamt med nimbyister, men inte överraskande på något sätt.
Citera
2023-03-25, 15:27
Medlem
Bara att kapa bron till Lidingö så kan de ju leva själva där sedan
Citera
2023-03-25, 15:43
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Bara att kapa bron till Lidingö så kan de ju leva själva där sedan

Tror du det är nog? Vad med en bilfärja?
Lidingö gör helt rätt. Hoppas fler tar efter.
Citera
2023-03-25, 15:53
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
jag tycker Lidingös Moderater är inne på helt rätt väg att inte tillåta att bygga en massa trånga och tråkiga ghetton.
Då borde det väl snart vara "case closed" på den ön.

Sedan tidigare finns Lidingöpartiet, som startades -- bland annat -- av den här anledningen:
https://www.lidingopartiet.se/
Lidingöpartiet är ett grundmurat borgerligt parti som grundades 1973 av främst utbrytare från Moderata Samlingspartiet som var missnöjda med den expansiva byggpolitik som flera borgerliga partier då drev.
Och de tycker fortfarande såhär:
https://www.mitti.se/nyheter/stor-fr...876.863447cd3c
Men det viktigaste vi inom Lidingöpartiet drivit är att behålla Lidingö grönt och skönt. Med några undantag så anser vi att Lidingö är färdigbyggt
I valet 2022 slutade M på 27.9% och Lidingöpartiet på 17.2%
Om de får med sig minst en av SD eller KD i detta så är frågan om nybyggen färdigdiskuterad för gott.

Egentligen borde väl även MP ställa sig bakom detta, men tröskeln att ansluta sig till en åsikt som de borgerliga redan har kan bli oövervinnerlig.
Senast redigerad av stamfader 2023-03-25 kl. 16:01.
Citera
2023-03-25, 15:54
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx

Jag blev själv lite förvånad över att det faktiskt finns en kommun som tänker på sina invånare och skapar en plats där invånarna kan bo och trivas.
Framförallt är det bra att dom även planerar att behålla det långsiktigt.

I en socialdemokratisk kommun hade detta egentänkande som politikerna i Lidingö har varit totalförbjudet, följer man inte partilinjen åker man ut med huvudet före.
Citera
2023-03-25, 16:29
Medlem
Mycket vettigt, jag hade röstat på det parti som drev den linjen där jag bor, oavsett vilken färg det är i övrigt.
Citera
2023-03-25, 16:30
Medlem
Stockholm behöver växa, så Lidingö behöver bli större.

Finns massor av plats för lägenhets hus.
Men dom korrupta politikerna vill öka värder pä sina hus, men platsen behövs för alla nyanlända moderaterna tagit hit.

Och vi alla behöver hjälpas åt när det gäller flykting krisen även Lidingö.

Resten av Sverige har dragit sitt lass, nu är det dags för dom rika i Stockholm att anpassa sig efter det nya Sverige dom har varit med och att skapa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in