2023-03-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Tack för svaret...skall ha det till rengöring bara....kollat i butiken här men nada...undra om ättikan för växtbekämpning är samma tro ??? det finns hos trädgårdsmästarn här i 5 L dunk..
Det borde vara samma men jämför innehållsdeklaration innan du slår till.
Citera
2023-03-22, 14:21
Medlem
jtds avatar
jag spolar efter varje utfört behov, vet inte om det är vad du menar? då blir det ju rent. efter några månader blir det lite damm och så runt omkring. jag tar toaletten när jag städar övriga hemmet. vår och höststädning. då dammsuger ja, byter lakan å handduk. så en gång i maj. nästa gång i november.
Citera
2023-03-22, 14:28
Medlem
Soperents avatar
En gång i veckan förutom att jag kör toaborsten och rengöringsmedel emellanåt. Mina toaletter luktar hallon och skog.
Senast redigerad av Soperent 2023-03-22 kl. 14:32.
Citera
2023-03-22, 14:57
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Hur ofta byter du toaborsten? Jag tänker det mest äckliga i ett badrum inte är toan men toaborsten.

Själv brukar jag städa varje helg.

Två gånger om året kanske.
Citera
2023-03-22, 15:00
Tycker personligen man borde göra det iaf 2x per år.
Annars blir det liksom lite brunt i skålen. Och det är svårt att få bort. Tomteskur funkar
Citera
2023-03-22, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
En gång i veckan förutom att jag kör toaborsten och rengöringsmedel emellanåt. Mina toaletter luktar hallon och skog.

Det tro fan det om du är där och gnuggar en gång i veckan.
E fan imponerad
Citera
2023-03-22, 15:45
Tar bort minsta lilla bajsrest med toaborsten, rengör med medel var 14:e dag.
Citera
2023-03-22, 15:51
Medlem
Var 3:e dag rengör jag "normalt" en gång i månaden får det tyvärr bli sanering då jag bor i en studentlägenhet även om jag i praktiken bara övernattar och duschar i lägenheten stinker det avlopp om jag inte gör det. Misstänker fuskbygge vid installationen av toaletten eller något liknande. Även märkt att det droppar bakom ibland trots att en ny toalett installerades 2019 enligt notiserna online.
Citera
2023-03-22, 15:55
Medlem
Ilimitados avatar
Toaletten städar ju sig själv då man spolar.🙈
Citera
2023-03-22, 16:15
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Hur gör ni och hur ofta gör ni det?

Känns spontant som att kvinnor är bättre än män på detta och samtidigt lär ju män göra så att toaletten luktar värre än kvinnorna iom att de står upp när de pissar tex.

Gör ni även rent golvet runt om toaletten?

Hur luktar eran toalett egentligen?

När gjorde ni rent den senast i ätlighetens namn och hur gjorde ni?

Beskrivning, tack.

Upplever inte det behövs mer än högst en gång i månaden. Blir det inget spill så finns det ju liksom inget att städa. Det är väl i så fall en snabb WC anka runt kanten och lite ättika + vatten runt och på kranen för att bekämpa kalkuppbyggnaden från torkat vatten.
Citera
2023-03-22, 17:41
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Det är bara kvinnor som sitter ner och kissar, men dina åsikter är lite vänster extrema, så det var väntat.

till tråden: en gång i veckan.

Skitsnack, stå och pissa stänker ner, helt jävla onödigt. Händer att man upptäcker att man behöver skita samtidigt. Att sitta och skita är en rättighet för alla, har inget med politik att göra.... IDIOT.

En gång per vecka ordentligt, hela stolen och golvet m.m. Extra om det behövs för att inte behöva se skitfläckar på porslinet. Klorin är medlet mot missfärgat porslin.
Citera
2023-03-22, 18:26
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Känns spontant som att kvinnor är bättre än män på detta och samtidigt lär ju män göra så att toaletten luktar värre än kvinnorna iom att de står upp när de pissar tex.
Finns det dom som står upp hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in