Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Hyresgästföreningen kan inte förelägga om vite.
En vräkning går inte på några dagar.
Det var drygt femton år sedan och jag kollade på dokumenten nu och du har rätt ang vite. Jag hade fel där.
Min hyresvärd besökte däremot lägenheten som störde (och mig) dagen efter dom fått brevet från hyresgästföreningen, knackade på aktuell lgh, såg att det låg madrasser på golven i alla rum.
Exakt när/var/hur dom blev vräkta vet jag inte, men lägenheten var tömd en knapp vecka senare. Lägenheten i detta fall var en arbetslokal där ingen fick bo, men som nu användes som bostad. Det spelade nog också in när det gick fort.
Hyresvärden sa att dom skulle bli vräkta med tanke på alla omständigheter, men grannen kan ju ha fått kalla fötter och drog så fort som möjligt så att det enligt analparagrafen aldrig hann bli en "äkta" vräkning. Hyreskontrakten blev iaf uppsagt och jag har inte sett dom sedan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Hyresgästföreningen är väl dessutom ett av de sista ställena man skall kontakta om man vill bli av med en granne. De står snarare på den besvärlige hyresgästens sida för att hjälpa denne att inte bli vräkt, om det är det som hyresvärden försöker att göra.
I det här fallet gjorde dom
inte det, dvs dom stod
inte på den besvärlige grannens sida inkl alla hans inneboende.
Jag hade foton, videoupptagningar och ljudinspelningar som underlag, så det fanns inte så mycket att orda om tyckte hyresgästföreningen och uppenbarligen inte hyresvärden heller.