Citat:
Ursprungligen postat av
skruvmejsel6
Får säga upp skiten då. Vet du om dom delar ut information och loggar till myndigheter?
Har läst på deras facebook och sida men jag fattade inte så mycket mer än att man måste kontakta vissa myndigheter för att se om ens IP finns med?
Jag har ingen aning om de loggar eller vad de gör. Men jag tycker det är shady som fan att man kan se lösenorden osv om man loggar in på sitt konto. Och som sagt, kolla deras forum så ser du att det är helt dött. Bahnhof bryr sig inte.
Citat:
Vad betalar du för privateVPN? Finns det några bevis för att dom inte loggar?
Jag köpte 3 år på en gång, så jag betalar 20 kr i månaden om jag minns rätt
Det finns inga "egentliga" bevis för att PrivateVPN inte loggar. I slutändan handlar det om vilket företag du litar på.
Juridiskt är Schweiz bästa landet för en VPN att vara i. Så om du vill bli garanterad att staten inte lyssnar av dig, ja då bör du köra Proton VPN. Jag tycker dock det är överflödigt. Jag har kontaktat PrivateVPNs kundtjänst flera gånger med diverse frågor och jag har alltid fått svar omedelbart. Fått ett oerhört seriöst intryck av dem.
Citat:
Mullvad kostar ungefär 50kr/månad.
https://techlore.tech/vpn.html
Kollar man här så är det värt.
Mullvad är säkert också riktigt bra. Men jag vill inte betala 50 kr i månaden när jag kan komma undan med 20 kr.
Citat:
Jag tror banhof blev tvungna att logga i 1½ år nu. Vet inte hur det är med VPN, den känns inte säker.
Står något om att man får fråga myndigheter om ens IP har hamnat på deras shitlist då man delar sin IP med många andra.
Länka gärna var det står detta. Bahnhof VPN är säkert jättebra på de sätt som spelar roll. Men nummer 1 red flag för mig med den tjänsten är att man måste fylla i var man bor och skit. Och sen målar de upp det som något positivt på deras sida.