Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
200 spänn/dag? Äter du alltid entrecote? Är ju snudd på omöjligt att ens vara nära den summan.
Nej, men jag äter inte falukorv, makaroner, pasta, nudlar, ris, blodpudding osv. Mina barn ska ha kött eller fisk till varje mål, och inga skräpprodukter. De är människor och inte djur. Jag har vissa krav på livet och det är att alltid äta vettig mat på dukat bord över vit duk under civiliserade former. Det handlar om renhet på insidan och utsidan. Jag partar inte om att frossa i delikatesser, men jag vill inte att mina barn skall missa fin matkultur och sitta och hiva i sig fiskpinnar med makaroner och remouladsås. Det går jag ej med på. Jag är uppfostrad att alltid bära kavaj till middagen när jag växte upp. Så långt går inte jag men inre och yttre hygien är en klassfråga oavsett vilken inkomst man har.
Men som du ser är jag osäker på vad det egentligen kostar. Har aldrig gjort ett överslag, men jag skall försöka göra det. Kolla på kontokorten tex. Jag sköter alla inköp så det borde vara enkelt tycker man.