Citat:
Jag har aldrig fattat folk, främst män som lagar egen mat. Ni står en timme vid stekpannan och snor ihop en mediocre rätt för att få i er lite käk. Tiden som ni slösar på denna meningslösa aktivitet kan ju läggas på något mer produktivt. Det finns ju folk som jobbar med att laga mat så varför inte låta dem sköta matlagningen åt er?
Är det för att ni är kvinnor och har en mer feminin sida eller är ni bögar av något slag? Är det för att ni är fattiga? Jag har svårt att förstå detta men jag skulle tro att det är mer av en blandning av de två?
Är det för att ni är kvinnor och har en mer feminin sida eller är ni bögar av något slag? Är det för att ni är fattiga? Jag har svårt att förstå detta men jag skulle tro att det är mer av en blandning av de två?
Total idiottråd men,
- Hämtmat är onyttigt som fan, inklusive salad... Helt omöjligt att kontrollera vad man får i sig, ofta massa socker, olja etc.
- Lagar man själv vet man precis vad man får i sig.
- Är man någolunda bra så är det åtskildiga nivåer bättre än någonting man kan få levererat.
- Nästan helt omöjligt att få I sig tillräckligt med protein med hämtmat om man inte äter extremt enformigt och onyttigt samt dyrt.
- Om man lagar flera måltider på samma gång och sparar så har man nyttig mat utan att vänta i flera dagar frammåt utan att behöva vända 30 min på en leverans.
- Laga italiensk pasta med dejt är en go to för mig och jävligt effektivt.
- Dyrt som fan. Även om man har råd så vill kan kanske inte spendera 12 000+ på hämtmat per månad
- Barnsligt att inte ha diciplinen att laga sin egna mat, för i slutändan är det nästan alltid vad det handlar om, hela den här tråden är en stor "cope" (jag kan inte/är för slö för att laga mat, "men det är inte mig det är fel på, det är alla andra")