2023-03-19, 12:06
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jonna lekte med Kalvå på slutet. Man kan ju dock fråga sig varför inte Norge matchade Flugan på sista sträckan i förstalaget.
Tror knappast Flugan haft en bättre chans att matcha Sundling i sprintbackarna?
Citera
2023-03-19, 12:06
  #746
Medlem
MosesMetares avatar
Om den här tävlingsformen ska ha en framtid måste de utöka längden på sträckorna och ha lite mer utmanande banor. 5 km för herrarna på den här typen av bana är för enkelt.
Citera
2023-03-19, 12:07
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast Norge gick ut 15 sek före på sista sträckan i VM.

Samt att detta stråk med fast och snabbt före gör det i princip omöjligt att gå ifrån om det inte skiljer ansenligt i kapacitet.
Citera
2023-03-19, 12:07
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
Löjligt kort sträcka

Vi är i Sverige, kom igen! Kompis...
Citera
2023-03-19, 12:07
  #749
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
I VM hadde de jo ikke gått ut samtidig. I tillegg var dette en lettere løype med lettere forhold enn det var i VM. Ikke helt sammenlignbart.

Och 10 km. Jonna hade inte gjort det mycket bättre än Maja i VM.
Citera
2023-03-19, 12:07
  #750
Medlem
Så Byström trodde i detta scenario i VM?..Byström lotsar inte någon svenska till VC-seger..utan låter den mediokra Tiril Udnes Weng vinna..inte ens sprintcupen lotsar kanske Byström en svenska till vinst..Byström låter Norge vinna damstafetten i VM genom att peta den bästa åkaren på 5 km..påsen slutsträcka.

Alla såg att Skistad, Weng hade inte en chans i VM-sprinten..Udnes-Weng hade inte en chans i teamsprinten..

Alla såg att Jonna hade samma spurt som i teamsprinten i VM..Kalvå hade inte en chans.

Sverige har en ledning som inte ens åkarna kan lita på. Åkarna har inte bara sina konkurrenter att kämpa emot..utan också deras ledare.
Citera
2023-03-19, 12:08
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Tror knappast Flugan haft en bättre chans att matcha Sundling i sprintbackarna?

Man måste vara gräshoppa och vinteridrottare för att matcha.
Citera
2023-03-19, 12:08
  #752
Medlem
Neofytens avatar
Varför åkte inte Skistad? Var ju en lätt bana.
Citera
2023-03-19, 12:08
  #753
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Tror knappast Flugan haft en bättre chans att matcha Sundling i sprintbackarna?

Men Skistad hade väl kunnat det? Uppenbarligen orkar hon bara en tävling per helg fortfarande.
Citera
2023-03-19, 12:08
  #754
Medlem
Haha. Norge är slut 😁 när det är mixed stafett bevisar vi att Svenska genpoolen äro överlägsna den norske 💪💪
Citera
2023-03-19, 12:08
  #755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Så Byström trodde i detta scenario i VM?..Byström lotsar inte någon svenska till VC-seger..utan låter den mediokra Tiril Udnes Weng vinna..inte ens sprintcupen lotsar kanske Byström en svenska till vinst..Byström låter Norge vinna damstafetten i VM genom att peta den bästa åkaren på 5 km..påsen slutsträcka.

Alla såg att Skistad, Weng hade inte en chans i VM-sprinten..Udnes-Weng hade inte en chans i teamsprinten..

Alla såg att Jonna hade samma spurt som i teamsprinten i VM..Kalvå hade inte en chans.

Sverige har en ledning som inte ens åkarna kan lita på. Åkarna har inte bara sina konkurrenter att kämpa emot..utan också deras ledare.

Vi vann. Vakna.
Citera
2023-03-19, 12:09
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Haha. Norge är slut 😁 när det är mixed stafett bevisar vi att Svenska genpoolen äro överlägsna den norske 💪💪

Genpoolen visar sig tydligast i rockmusiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in