2023-03-18, 21:41
  #613
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Notera även att JOnna var tre sekunder snabbare i finalen än i semi och fyra snabbare än i kvarten.
Maja hade motsatt utveckling. Jonna kroknade inte. JOnna gjorde en makalös final men räckte inte i spurten ändå.
Tyvärr hade Skistad bättre glid. Tråkigt att det avgör igen.

Hade inte Jonna åkt igår så hade hon slaktat alla de andra.
Citera
2023-03-18, 21:57
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Med Karlsson eller Andersson hade vi varit oslagbara imorgon. Eller Svahn för all del. Lätt bana så god chans med Ilar också
Har du redan glömt VM-stafetterna? Norge ser ut att ha två väldigt starka lag, men Sverige har också bra lag och jag hoppas att de presterar på topp och vinner.
Citera
2023-03-18, 22:15
  #615
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Hade inte Jonna åkt igår så hade hon slaktat alla de andra.

Nåja, Skistad med funnen uthållighet slaktar man inte hursomhelst. Men nog hade det viss inverkan att Jonna åkte igår. Kanske skillnaden mellan +0,3 och -0,3 mot Skistad i mål...
Citera
2023-03-18, 22:16
  #616
Medlem
Krüger kör förmodligen ifrån Anger i Lilla Mördarbacken imorgon.
Citera
2023-03-18, 22:28
  #617
Medlem
Först dominerade Linn Svahn, sen kom Sundling och var än bättre, och nu Skistad.

Kul sporten går frammåt iaf
Citera
2023-03-18, 22:48
  #618
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Nåja, Skistad med funnen uthållighet slaktar man inte hursomhelst. Men nog hade det viss inverkan att Jonna åkte igår. Kanske skillnaden mellan +0,3 och -0,3 mot Skistad i mål...
Vi får aldri vite faciten på det, men helt usannsynlig er det ikke.
Balansert og velfundert kommentar uten overdrifter som vanlig, liker det.
Citera
2023-03-18, 23:05
  #619
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Först dominerade Linn Svahn, sen kom Sundling och var än bättre, och nu Skistad.

Kul sporten går frammåt iaf

In the beginning there was Stina Nilsson…men hur ska Sverige svara på den norska sprint-amasonens övertag på sistone med nyfunnen uthållighet? I call Linn Svahn to the stand!
Citera
2023-03-18, 23:20
  #620
Medlem
trist att inte Maja åker stafetten Fähndrich ska ju ut och åka också så hade blivit lika vila mellan dom
Citera
2023-03-18, 23:22
  #621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Först dominerade Linn Svahn, sen kom Sundling och var än bättre, och nu Skistad.

Kul sporten går frammåt iaf
.
Haha, men Linn är fortfarande yngst av dessa
Citera
2023-03-18, 23:23
  #622
Medlem
Tror nog Linn svahn kommer träna mycke distans nu, så kommer nog inte va så stort hot mot skistad. Hon kommer nog dominera 3-4 år nu.
Citera
2023-03-18, 23:26
  #623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
trist att inte Maja åker stafetten Fähndrich ska ju ut och åka också så hade blivit lika vila mellan dom

Självklart, när man vill se Maja åka stafett för en gångs skull, då blir hon inte uttagen

Hoppas Fähndrich tar sprintcupen, unnar henne det och hade varit bra för sporten också..
Citera
2023-03-18, 23:29
  #624
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Tror nog Linn svahn kommer träna mycke distans nu, så kommer nog inte va så stort hot mot skistad. Hon kommer nog dominera 3-4 år nu.

Hoppsan Kerstin nu tar vi ordentligt.
Jag tror man ska komma ihåg att Jonna haft en strulig försäsong med sjukdom som lett till att hon inte kommit upp till samma nivå som förra säsongen.

En Jonna som vi såg på OS och VM 2021 är svårslagen på dom flesta banor.
Dock har Skistad fördel på lättare banor.

Linn Svahn kommer nog inte prioritera distans mer än Sprint. Hon vill nog komma tillbaka där hon va innan fallet i sprint först och främst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in