2025-03-17, 16:06
Medlem
Varit på kursgård en helg och skrivit en ”rättighetslista”….

40-årskris!
Citera
2025-03-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Varit på kursgård en helg och skrivit en ”rättighetslista”….

40-årskris!

Vad är en rättighetslista? Tyckte ngn nämnde ADHD tidigare - jag har inte det själv och ingen i min omgivning men kan det vara förklaringen till vad som händer? Hela beteendet könns så oerhört impulsivt och på ett sätt oigenomtänkt.
Citera
2025-03-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Vad är en rättighetslista? Tyckte ngn nämnde ADHD tidigare - jag har inte det själv och ingen i min omgivning men kan det vara förklaringen till vad som händer? Hela beteendet könns så oerhört impulsivt och på ett sätt oigenomtänkt.

Hon har varit på en medberoende-kurs i Norrköping i helgen. Så som jag uppfattade det hela fick dom i uppgift att skriva en lista vad dom själva tycker dom är värda? Hon skrev bland annat att hon har ”rätten” att inte stanna kvar i ett förhållande som är dåligt för henne…. Det var en massa dravel , lyssnade inte helhjärtat om jag ska vara ärlig. Sen var det meditation/yoga som tydligen var förlösande för henne också.
Citera
2025-03-17, 19:48
Medlem
Citat:
Hon har varit på en medberoende-kurs i Norrköping i helgen. Så som jag uppfattade det hela fick dom i uppgift att skriva en lista vad dom själva tycker dom är värda? Hon skrev bland annat att hon har ”rätten” att inte stanna kvar i ett förhållande som är dåligt för henne…. Det var en massa dravel , lyssnade inte helhjärtat om jag ska vara ärlig. Sen var det meditation/yoga som tydligen var förlösande för henne också.

Var tvungen att lyssna och om hon har en anhörig som är alkoholist (som hon sade) så jättebra att hon letar behandling…men ändå så kommer det att handla om hennes relationer och hintas om exet. Har lyssnat några gånger på 30+ men tyckte att Klara pratade för mycket eller snarare så blev det otroligt långrandigt när hon skulle berätta något. Tyckte att hon tog väldigt mkt plats vilket inte verkar vara hennes självbild.
Citera
2025-03-17, 20:32
Medlem
Citat:
Var tvungen att lyssna och om hon har en anhörig som är alkoholist (som hon sade) så jättebra att hon letar behandling…men ändå så kommer det att handla om hennes relationer och hintas om exet. Har lyssnat några gånger på 30+ men tyckte att Klara pratade för mycket eller snarare så blev det otroligt långrandigt när hon skulle berätta något. Tyckte att hon tog väldigt mkt plats vilket inte verkar vara hennes självbild.

Förlåt om jag stal 34 min från ditt liv nu som du inte kommer få tillbaka. Haha. Jag tyckte mest hon drog paralleller till sin ex man. Men det är ju klart hon vill kanske inte outa den andra anhöriga personen. Hon har ju dock sagt i tabberaset att hennes mamma har alkoholproblem.

Nu har jag inte lyssnat på hennes andra poddar men håller med dig. Hon tar väldigt mycket plats, ja.

Undra hur länge dom kommer spinna vidare på tabberaset? Frida vill jag gärna lyssna på men känns lite som om hon har zoomat ut
Citera
2025-03-17, 20:51
Medlem
Vårdnadstvist inledd.
Citera
2025-03-17, 21:41
Medlem
Citat:
Förlåt om jag stal 34 min från ditt liv nu som du inte kommer få tillbaka. Haha. Jag tyckte mest hon drog paralleller till sin ex man. Men det är ju klart hon vill kanske inte outa den andra anhöriga personen. Hon har ju dock sagt i tabberaset att hennes mamma har alkoholproblem.

Nu har jag inte lyssnat på hennes andra poddar men håller med dig. Hon tar väldigt mycket plats, ja.

Undra hur länge dom kommer spinna vidare på tabberaset? Frida vill jag gärna lyssna på men känns lite som om hon har zoomat ut

Bara typ 20 min, hoppade av efter yogan för jag har ju viktigare saker att fokusera på… eller kanske inte😂 Tror fortsatt att hennes ”hinthistorier” varken drar lyssnare eller reklamintäkter, hon skulle lagt locket på och snackat med sina vänner om det här. Full förståelse för att hon har det jättejobbigt, oavsett vem av dem som är mest orsaken, men ingenting blir bättre av hintandet. Känns såklart bättre just i stunden men det är typ som en puff lustgas - sen är det tillbaka i träsket.

Tycker Frida verkar rolig, ingen aning om vem det är. Jag har nog inte hört henne nämna ett ord om sig själv heller… faktiskt bara Klara som pratar och Frida ställer fråga om något.
Citera
2025-03-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vårdnadstvist inledd.

Sorgligt för barnens skull, får verkligen hoppas att orsaken har med deras välmående att göra d v s inte alls för att deras föräldrar inte kommer överens.
Citera
2025-03-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vårdnadstvist inledd.

Hur vet du det? Har hon sagt något om det ?
Citera
2025-03-17, 22:38
Medlem
Citat:
Sorgligt för barnens skull, får verkligen hoppas att orsaken har med deras välmående att göra d v s inte alls för att deras föräldrar inte kommer överens.

Tror dock på det sistnämnda
Citera
2025-03-18, 20:31
Medlem
Undrar hur länge problemet i förhållande har pågått? Alltså om det knakade redan innan deras gemensamma dotter föddes.
Citera
2025-03-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Undrar hur länge problemet i förhållande har pågått? Alltså om det knakade redan innan deras gemensamma dotter föddes.

Lustigt att du nämner det. Ägnade hela förmiddagen i sängen (sjuk) och sträckläste hennes gamla blogg… min teori är ja. Kjell verkar inte vara den roligaste gubben men Klara är inte så värst sympatisk hon heller. Mycket klagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in