Citat:
Ursprungligen postat av
ldvitportion
Jag vet inte varför men har blivit väldigt involverad i ex-paret Doktorows uppbrott. Så pass att jag skriver här på fb vilket jag typ aldrig gör. Nåväl.
Såg ni att barnen var hos Kjell nyligen? Och för typ fem dagar sen så la han upp en gammal bild på Klara och deras yngsta barn, från sommaren 2023, men texten ”Fokus”. På stories alltså. Kjell lägger upp riktigt oklara grejer på stories..
Men, han la ut för någon dag sedan bara att han var på restaurang med barnen och sen en bild från när de badade badkar. Då har ju inte Klara dem på heltid? Eller var det gamla bilder?
Ja då stämmer ju inte hennes utsago ”det är bara jag med barnen nu”. Men gissar att det, om det inte finns någon absolut kontraindikation som typ att vårdnadshavaren varit våldsam mot barnen, är en längre process med en ordentlig utredning innan det fattas beslut om enskild vårdnad/begränsat umgänge mm. Skulle ju vara rättsosäkert annars! Och jag gissar att det ska mycket till för att det ska bli så. Om det nu inte är så att han ifrån sagt sig rätt till umgänge?
Jag har inte fått någon uppfattning av att han försökt hindra byte av skola eller sånt, hon är ju frikostig med att dela med sig av info även om hon säger att hon inte är det och tror att det hade framkommit mellan raderna i så fall. Så det är något annat. Men tydligt att hon mår jättedåligt över att hon inte satt en gräns tidigare och att det har gått ut över barnen…