2025-03-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Tyckte inte alls det verkade så här illa när de gick ut med att sälja huset och de skulle skiljas - men skulle han varit otrogen eller om de nu bråkar om pengar så kan hon ju vara aslack men man kan ju inte hävda det som skäl i en vårdnadstvist.

Detta har jag också reagerat på! För ganska precis tre månader annonserade hon om ett kreativt samarbete de hade med den där postern. Två veckor senare meddelade hon lugnt och stilla att de tagit beslutet att skilja sig. Tills nu då han utmålas nästan som ett monster och hon krasst meddelar att hon inte har någon relation till honom öht längre. Vad har hänt på dessa 3-2,5 månaderna?
Citera
2025-03-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Detta har jag också reagerat på! För ganska precis tre månader annonserade hon om ett kreativt samarbete de hade med den där postern. Två veckor senare meddelade hon lugnt och stilla att de tagit beslutet att skilja sig. Tills nu då han utmålas nästan som ett monster och hon krasst meddelar att hon inte har någon relation till honom öht längre. Vad har hänt på dessa 3-2,5 månaderna?

Ett alternativ är att han ”satt käppar i hjulet” t ex vad gäller förskola och skola t ex tycker att barnen ska gå kvar Huddinge och Klara tycker att de ska börja där hon bor, ingen aning om var exet bor/ska bo. Om de inte kan komma överens genom samtalen man har innan det blir vårdnadstvist så kan det vara en anledning. Hon kan hävda att han inte vill samarbeta/att det inte går att samarbeta och då kan samtalsförsöken läggas ned ganska snabbt. Samtalsmodellen/lagen bygger väl på idén att föräldrarna sätter barnen främst samt att den skulle skydda kanske framförallt mammor i en utsatt situation d v s att man inte ska tvingas till samtalen. Det kan förklara hennes offentliga anti-kampanj d v s att ge bilden av att han är helt omöjlig att ha göra med…som det kanske inte verkade vid jul och då hade de ju skrivit skilsmässopapper förra sommaren.
Citera
2025-03-13, 08:04
Medlem
Jag vet inte varför men har blivit väldigt involverad i ex-paret Doktorows uppbrott. Så pass att jag skriver här på fb vilket jag typ aldrig gör. Nåväl.
Såg ni att barnen var hos Kjell nyligen? Och för typ fem dagar sen så la han upp en gammal bild på Klara och deras yngsta barn, från sommaren 2023, men texten ”Fokus”. På stories alltså. Kjell lägger upp riktigt oklara grejer på stories..

Men, han la ut för någon dag sedan bara att han var på restaurang med barnen och sen en bild från när de badade badkar. Då har ju inte Klara dem på heltid? Eller var det gamla bilder?
Citera
2025-03-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ldvitportion
Jag vet inte varför men har blivit väldigt involverad i ex-paret Doktorows uppbrott. Så pass att jag skriver här på fb vilket jag typ aldrig gör. Nåväl.
Såg ni att barnen var hos Kjell nyligen? Och för typ fem dagar sen så la han upp en gammal bild på Klara och deras yngsta barn, från sommaren 2023, men texten ”Fokus”. På stories alltså. Kjell lägger upp riktigt oklara grejer på stories..

Men, han la ut för någon dag sedan bara att han var på restaurang med barnen och sen en bild från när de badade badkar. Då har ju inte Klara dem på heltid? Eller var det gamla bilder?

Klara var väl på någon ”event?” Haha.
Vet inte vad hon försöker insinuera emellanåt på IG/podd men tror faktiskt att Kjell är en bra snubbe.
Citera
2025-03-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ldvitportion

Ja då stämmer ju inte hennes utsago ”det är bara jag med barnen nu”. Men gissar att det, om det inte finns någon absolut kontraindikation som typ att vårdnadshavaren varit våldsam mot barnen, är en längre process med en ordentlig utredning innan det fattas beslut om enskild vårdnad/begränsat umgänge mm. Skulle ju vara rättsosäkert annars! Och jag gissar att det ska mycket till för att det ska bli så. Om det nu inte är så att han ifrån sagt sig rätt till umgänge?

Jag har inte fått någon uppfattning av att han försökt hindra byte av skola eller sånt, hon är ju frikostig med att dela med sig av info även om hon säger att hon inte är det och tror att det hade framkommit mellan raderna i så fall. Så det är något annat. Men tydligt att hon mår jättedåligt över att hon inte satt en gräns tidigare och att det har gått ut över barnen…
Citera
2025-03-13, 12:35
Medlem
Tveksam till att hon kommer begära ensamvårdnad. Hon kommer få göra avkall på väldigt mycket isf. Så som alla glada events. Iofs så säger hon att hon är noll procent sugen på detta. Men ge det fram till maj. Då kommer nog ”party-klara” fram igen.

I värsta fall blir kanske Kjell en ”varannan helg-farsa” .
Citera
2025-03-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Ja då stämmer ju inte hennes utsago ”det är bara jag med barnen nu”. Men gissar att det, om det inte finns någon absolut kontraindikation som typ att vårdnadshavaren varit våldsam mot barnen, är en längre process med en ordentlig utredning innan det fattas beslut om enskild vårdnad/begränsat umgänge mm. Skulle ju vara rättsosäkert annars! Och jag gissar att det ska mycket till för att det ska bli så. Om det nu inte är så att han ifrån sagt sig rätt till umgänge?

Jag har inte fått någon uppfattning av att han försökt hindra byte av skola eller sånt, hon är ju frikostig med att dela med sig av info även om hon säger att hon inte är det och tror att det hade framkommit mellan raderna i så fall. Så det är något annat. Men tydligt att hon mår jättedåligt över att hon inte satt en gräns tidigare och att det har gått ut över barnen…

Men delar hon med sig egentligen? Tycker bara att hon upprepat hintar om att han gjort något eller typ betett sig vidrigt på ngt sätt. Såg att hon svarar på ”frågor” på stories och då var en om hon skulle berätta anledningen till skilsmässan och det ”berodde på vad som händer framåt”. Hennes ”frågor” känns nästan som hon skriver själv för att hitta på ett sätt att kunna återkomma till vad nu exet gjort. Frågorna är löjliga men så skriver hon väldigt långa och seriösa svar.
Citera
2025-03-13, 21:28
Medlem
Jag tolkar det som att hon tycker sig ha fått ett hårt uppvaknande ur någon form av low-key psykisk misshandel som hon nu insett har brutit ner henne (och till viss mån barnen) som person, och att hon just nu ser världen på ett helt annat sätt än under de senaste åren. Det blir mer och mer terapeutiskt flum på Instagram.

Kanske inget ovanligt när man skilt sig, men tydligt att hon är rent ut sagt förbannad på honom. Men vad som är den objektiva sanningen och vad som är hennes version får vi aldrig veta. Hon har ju upprepat som ett mantra att hon bara vill ha lugn och ro, så det har säkert funnits ett stort mått av aggressioner som också påverkat barnen utan att de för den delen ska ha fått smäll.
Citera
2025-03-15, 04:51
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Helt otroligt att det inte finns en trad om denna underbara tjej. Sa mata pa med skvaller nu, hon verkar helt underbar, dessutom valdigt valtalig, liberal och sexig. Har inga problem med att prata sex, verkar ocksa testat det mesta.

Jobbat pa NRJ, SVT och SR plus massa annat inklusive poddar, ocksa aktuell i programmet 'Underdogs' pa SVT och givetvis i podden 'The Daily Messiah'.

Hade ett forhallande med David Sundin (bast i test), de har barn ihop.

Men idag boendes i villa stenkast ifran Huddingevagen ihop med Kjell och barn.

Haha kul av dig Klara att lägga upp en tråd där du försöker framhäva dig positivt precis som i övriga delar av livet. Klart det är du. Men efter läst tråden och utan att känna dig upplever jag ett mönster och ser en ganska skev och vidrig människa. Lustigt man kan få den bilden av en människa utan träffa den, men genom så många som tycker likadant och anspelar på olika problematik. Det blev tvärtom iaf för mig.
Citera
2025-03-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Haha kul av dig Klara att lägga upp en tråd där du försöker framhäva dig positivt precis som i övriga delar av livet. Klart det är du. Men efter läst tråden och utan att känna dig upplever jag ett mönster och ser en ganska skev och vidrig människa. Lustigt man kan få den bilden av en människa utan träffa den, men genom så många som tycker likadant och anspelar på olika problematik. Det blev tvärtom iaf för mig.

Haha, bra analys. Hatten av till dig.
Citera
2025-03-17, 15:40
Medlem
Klara var inte med i avsnittet i sin podd med Sofie och den andra tjejen. Eller var det enbart jag som missade hennes närvaro? Hörde inte heller någon förklaring om varför hon var utebliven. Trassel på hemmafronten kanske?
Citera
2025-03-17, 15:57
Medlem
Senaste tabberaset? Klara ballar ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här