• 1
  • 2
2023-03-12, 13:31
Medlem
Det finns inte en chans i helvete att transan får 5 poäng av svenska folket och att Paul Rey, som gjorde riktigt bra ifrån sig i deltävlingen, får 1 poäng!

Dessutom får norrmännen Marcus och Martinus, som inte ens hör hemma i tävlingen, en andra plats... och Loreen givetvis etta!! Det var ju jävligt märkligt att bandet som armbågats in i tävlingen får en andra plats!! Planer inför nästa gång??

Jag är övertygad om att röstningen är illegitim. Melodifestivalen är ett LBGTQ-paradis. En transa får inte 5 poäng (upprepar mig nu) och Paul Rey får inte 1 poäng med alla fjollor i riket.

Jag vet inte vilka makter det rör sig om, men detta är lika osannolikt som att skåda ett ufo.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2023-03-12 kl. 13:36.
Citera
2023-03-12, 13:59
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Det finns inte en chans i helvete att transan får 5 poäng av svenska folket och att Paul Rey, som gjorde riktigt bra ifrån sig i deltävlingen, får 1 poäng!

Dessutom får norrmännen Marcus och Martinus, som inte ens hör hemma i tävlingen, en andra plats... och Loreen givetvis etta!! Det var ju jävligt märkligt att bandet som armbågats in i tävlingen får en andra plats!! Planer inför nästa gång??

Jag är övertygad om att röstningen är illegitim. Melodifestivalen är ett LBGTQ-paradis. En transa får inte 5 poäng (upprepar mig nu) och Paul Rey får inte 1 poäng med alla fjollor i riket.

Jag vet inte vilka makter det rör sig om, men detta är lika osannolikt som att skåda ett ufo.
Måste medge att jag också blev lite överraskad av att Tone bara fick en poäng från telefonrösterna. Likaså att den söta unga ukrainskan fick så låg poäng med sin text om att aldrig ge upp, som ju minst sagt ligger bra i tiden.

Men att det skulle handla om någon konspiration känns ändå rätt långsökt. Varför liksom? Kanske ryzzarna? Gillar ju varken LGBTQ eller ukrainsk frihetskamp.
Citera
2023-03-12, 14:00
Medlem
NyaHenriksss avatar
Transans låt var dålig och transans röst var dålig.
Det stämmer nog bra att flator och bögare har röstat på den. Ca 1% sådana i samhället.
Citera
2023-03-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Måste medge att jag också blev lite överraskad av att Tone bara fick en poäng från telefonrösterna. Likaså att den söta unga ukrainskan fick så låg poäng med sin text om att aldrig ge upp, som ju minst sagt ligger bra i tiden.

Men att det skulle handla om någon konspiration känns ändå rätt långsökt. Varför liksom? Kanske ryzzarna? Gillar ju varken LGBT eller ukrainsk frihetskamp.

Varför redogör de inte vad poängen motsvarar i antal? De har inga problem att sammanställa åldersgrupper, men antal röster per bidrag går inte?
Citera
2023-03-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Transans låt var dålig och transans röst var dålig..

Det är inte Tones röst. På tal om riggat. Och ja, detta vet jag via andra källor.
Citera
2023-03-12, 14:14
Medlem
Sekelius competed in Melodifestivalen 2022 with the song ”My Way”.[3] She was the first openly transgender performer in the contest.[4][5] She placed 5th in the final with 84 points.

84 poäng förra året, typ som Loreen.......

That's more like it.
Citera
2023-03-12, 14:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Det är inte Tones röst. På tal om riggat. Och ja, detta vet jag via andra källor.

Sjöng transan med någon annans röst?
Citera
2023-03-12, 14:19
Medlem
Vem som helst fattar ju att det är riggat. Tröttsamt att det är den internationella juryn som avgör vinnaren varje år. All spänning försvinner.
Citera
2023-03-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Sjöng transan med någon annans röst?

Ja. Det är en annan person som sitter i en låda nånstans och sjunger.
Citera
2023-03-12, 14:26
Medlem
Ingen artist går från 84 poäng till 5 utifrån låtval.

Kan det vara så att bögsverige sympatiröstade förra året och nu kom deras sanna känslor fram?

Det är ju ganska cyniskt i så fall..
Citera
2023-03-12, 14:33
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ja. Det är en annan person som sitter i en låda nånstans och sjunger.

Det är emot reglerna, trodde alla visste det.
Varsågod.
Citera
2023-03-12, 14:47
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Varken Tone elle Pauls skräp förtjänade mer än vad de fick. Dåliga låtar och tråkiga framföranden.

Rätt låt vann.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in