• 1
  • 2
2023-03-05, 15:19
Medlem
Har själv afantasi och har aldrig formulerat bilder i mina tankar bortsett från korta stunder när jag varit själv eller läst som yngre. Hur kan ni fokusera både på bilderna ni skapar och världen ni ser framför er?
Men ni kanske alltid kontrollerar när ni tänker i bilder?
Senast redigerad av godschild 2023-03-05 kl. 15:21.
Citera
2023-03-05, 15:24
Medlem
SnutteFia03s avatar
Har kontroll över det jag ser för mitt inre när jag väljer det, annars flyter det på automatiskt. Om jag t,ex läser eller lyssnar på en berättelse så sker det mer eller mindre per automatik.

Om jag tänker på något medans jag är ute och promenerar så överlappar de varandra, eller hur jag ska uttrycka det. Ibland kan det ena upplevas mer intensivt än det andra, men aldrig så att de stör varandra.
Citera
2023-03-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Har kontroll över det jag ser för mitt inre när jag väljer det, annars flyter det på automatiskt. Om jag t,ex läser eller lyssnar på en berättelse så sker det mer eller mindre per automatik.

Om jag tänker på något medans jag är ute och promenerar så överlappar de varandra, eller hur jag ska uttrycka det. Ibland kan det ena upplevas mer intensivt än det andra, men aldrig så att de stör varandra.
Okej. Nice.
Citera
2023-03-05, 15:29
Medlem
f30malmos avatar
Av ren nyfikenhet, hur ser dina drömmar ut? Mina uttrycker sig i ljud och bild, som i verkligheten, fast är ofta mer bisarra.

Jag skulle säga att mina tankebilder är klarare än mina drömmar, men ändå lite åt det hållet. Det är inte alltid jag kan hålla fast vid tankebilder heller, men jag kan ju styra dem på ett annat sätt.

Hur väl jag kan hålla fast vid dem beror på omgivningen, händer det mycket omkring mig så åker jag ju tillbaka till verkligheten. Det är inte så att jag kan prata aktivt med någon och samtidigt hålla fast vid ett inre skeende så att säga.
Citera
2023-03-05, 15:29
Medlem
psykoshippiens avatar
En jävla mardröm.
Citera
2023-03-05, 15:30
Medlem
f30malmos avatar
Minnen för mig är bilder och delvis ljud av det som hänt, ser det inte ut så för dig?
Citera
2023-03-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Har själv afantasi och har aldrig formulerat bilder i mina tankar bortsett från korta stunder när jag varit själv eller läst som yngre. Hur kan ni fokusera både på bilderna ni skapar och världen ni ser framför er?
Men ni kanske alltid kontrollerar när ni tänker i bilder?
Det är rätt smidigt när man själv kan justera bröstsorleken på kvinnor man ser eller som finns i ens närhet. Där missar du allt något.
Citera
2023-03-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Av ren nyfikenhet, hur ser dina drömmar ut? Mina uttrycker sig i ljud och bild, som i verkligheten, fast är ofta mer bisarra.

Drömmarna är i bilder. Inte särskilt klara bilder i drömmarna men varierar lite med det. Ljuden är inte så framträdande.
Citat:
Minnen för mig är bilder och delvis ljud av det som hänt, ser det inte ut så för dig?

Mina minnen försvinner och ligger i det undermedvetna. Vet vad som har hänt men kan inte se det. Gör en till ganska jag-svag person att inte kunna bygga en identitet på vad man varit med om medvetet. Har sett minnen i bilder några gånger.
Citera
2023-03-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Det är rätt smidigt när man själv kan justera bröstsorleken på kvinnor man ser eller som finns i ens närhet. Där missar du allt något.
Förstod aldrig vad folk menade med att de klädde av folk med tanken. Men nu gör jag det.
Citera
2023-03-05, 15:47
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Drömmarna är i bilder. Inte särskilt klara bilder i drömmarna men varierar lite med det. Ljuden är inte så framträdande.

Mina minnen försvinner och ligger i det undermedvetna. Vet vad som har hänt men kan inte se det. Gör en till ganska jag-svag person att inte kunna bygga en identitet på vad man varit med om medvetet. Har sett minnen i bilder några gånger.

Tror du det hade hjälpt att skriva ner dagens händelser, som en dagbok eller liknande? Eller är det lika otydligt direkt efter det att det hänt?
Citera
2023-03-05, 15:50
Medlem
Citat:
Tror du det hade hjälpt att skriva ner dagens händelser, som en dagbok eller liknande? Eller är det lika otydligt direkt efter det att det hänt?
Alltså jag kan veta det viktiga som har hänt. Ungefär vad som sagt och min upplevelse på ett ungefär. Oftast om det är något speciellt jag reagerat på. Men har märkt när jag har tagit del av minnen i bild att det påverkar ens identitet och man får ett större grepp om vem man upplever sig som.

Det blir som en blixt med kunskap över vad som har hänt där jag tar del av allt men kan inte känna efter exakt hur det var och hur det såg ut, förstår att man kan återuppleva saker nästan som det var med bilder vilket jag tycker är coolt.
Senast redigerad av godschild 2023-03-05 kl. 15:56.
Citera
2023-03-05, 15:52
Medlem
Citat:
Förstod aldrig vad folk menade med att de klädde av folk med tanken. Men nu gör jag det.
Du har missat något!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in