2023-05-29, 18:09
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hejsan!

Har stött på problem med att min ISP blockerar access till min IPTVleverantör, använder mej av en tvip 605 box. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på?

Har VPN men det funkar ju bara när man kollar via datorn eller telefonen, och jag kollar i 99% av fallen via tvn så det sket sej lite.

Har provat resetta router oså för att se om det funkar men verkar ha statisk ipadress och får upp samma. Vill inte heller spendera pengar på en vpn router om det inte behövs.

Tack och bock

Edit: Har även provat 2 st iptv leverantörer men ingen går att ladda kanallista på när jag är ansluten via fast bredband, så det verkar som om de spärrat ett flertal leverantörer av iptv

Tror problemet är att du har statisk ip. Verkar inte lira så bra med iptv när man läser på nätet. Men prova kontakta din säljare och säg att du har statisk ip adress, om dom kan lösa det på något sätt.
Citera
2023-05-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tror problemet är att du har statisk ip. Verkar inte lira så bra med iptv när man läser på nätet. Men prova kontakta din säljare och säg att du har statisk ip adress, om dom kan lösa det på något sätt.

Säljaren av IPTV eller Isp?
Har kontaktat säljaren av IPTV och han säger typ "tough luck, det finns routrar med VPN tjänst". Har inte kontaktat min Isp, tror du dom kan ändra så man får dynamisk IP?
Senast redigerad av iNoob 2023-05-29 kl. 18:23.
Citera
2023-05-29, 18:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Säljaren av IPTV eller Isp?
Har kontaktat säljaren av IPTV och han säger typ "tough luck, det finns routrar med VPN tjänst". Har inte kontaktat min Isp, tror du dom kan ändra så man får dynamisk IP?

Tänkte främst på din säljare av iptv. Men kanske bra att fråga din isp också.

Om du delar internet från mobiltelefonen (4g) till boxen, funkar det då bra?
Citera
2023-05-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tänkte främst på din säljare av iptv. Men kanske bra att fråga din isp också.

Om du delar internet från mobiltelefonen (4g) till boxen, funkar det då bra?

Kan hen som levererar IPTV ändra ip så att det funkar att ladda in kanalerna eller vadå?

Ja då funkar det klockrent!
Citera
2023-05-30, 10:52
Medlem
NisseNyfikens avatar
Hur gör man för att att betala med bitcoin går väl inte att köpa bitcoin med banken i dag eller finns det iptv som går att betala med typ visa kort som är pålitliga och stabila.
Citera
2023-05-31, 22:04
Medlem
Finns de ingen leverantör som bara har dom vanligaste, typ 10-15 svenska kanalerna? Inte 2000 kanaler som man inte kollar på.
Citera
2023-06-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-koppom
Finns de ingen leverantör som bara har dom vanligaste, typ 10-15 svenska kanalerna? Inte 2000 kanaler som man inte kollar på.

Du är inte alls intresserad av filmer och serier?
Om du tycker det är för stort utbud av tv-kanaler så är det ju enkelt att göra en favoritlista med de 15 kanaler du använder mest.
Du kan även få de kategorier bortplockade som du inte vill ha kvar.
Senast redigerad av instagam 2023-06-01 kl. 07:32.
Citera
2023-06-01, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Hur gör man för att att betala med bitcoin går väl inte att köpa bitcoin med banken i dag eller finns det iptv som går att betala med typ visa kort som är pålitliga och stabila.

Hänger på vilken bank du använder.
Safello tar Direktbetalning eller Klarna
Bt.cx tar kort.

Finns vissa säljare som tar betalning via VISA eller Mastercard.
Men då gäller det att ha ett kort från en bank som tillåter köp av BTC.
Citera
2023-06-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratleffe
Hur riskfyllt är detta? Typ om man kör via N1 eller liknande... lagligt sett alltså.
För din egen del är det ingen risk.
Finns inga slutkunder som blivit gripna eller åtalade.
Citera
2023-06-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Lyfter min fråga igen då ett inköp är runt hörnet.
Z8 Pro som alla höjde till skyarna verkar fasas ut också och vill man hålla kvar vid MTOL2 så är det Z10/Z10 Pro som är melodin.
Dock så blir jag lite avskräckt då Z10-modellen verkade dras med en hel del barnsjukdomar vid lanseringen.
Är dessa kurerade nu och är Z10-boxen driftsäker?
Vad ska annars väljas?

Tacksam för all input jag kan få!

Formuler GTV är bäst om du måste ha Mytvonline2.
Senast redigerad av instagam 2023-06-01 kl. 08:05.
Citera
2023-06-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Formuler GTV är bäst om du måste ha Mytvonline2.

Tack - det blev dock en Z10 Pro som är på väg hem.
Hoppas jag ska bli nöjd...
Citera
2023-06-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-koppom
Telia, Comhem, Boxer ja och ganska många fler. Typ 199kr/mån . Vad är din fråga egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in