2023-05-25, 15:27
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Vilka leverantörer skulle vara drabbade av tillslaget hos Globe Datacenter menar du?

Jag vet inte. Jag är inte så insatt i IPTV men har läst och sett mycket online om att många drabbats. Men det har varit på engelska så de svenska kanske har klarat sig då?
Citera
2023-05-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag vet inte. Jag är inte så insatt i IPTV men har läst och sett mycket online om att många drabbats. Men det har varit på engelska så de svenska kanske har klarat sig då?

De stora svenska IPTV levernatörena har klarat sig väldigt bra.
Kan vara dött på ett fåtal länder som gått via kanalleverantörer som haft ett gäng servrar hos Globe, de flesta har dock redan hunnit få upp nya server för kanalerna hos andra datacenters.
Citera
2023-05-25, 17:04
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag kör med en billig lev. som jag hittade i en tråd på något shady steroid-forum. Kostar typ 4-500 kr/år och har funkat utmärkt i åtminstone lite mer än ett år. Den lev. är uppe och snurrar och var så även i går så när det gäller tillslaget igår spelar det uppenbarligen ingen roll om man har billig eller dyr tjänst.

/#LOUDmouth#
Citera
2023-05-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jag kör med en billig lev. som jag hittade i en tråd på något shady steroid-forum. Kostar typ 4-500 kr/år och har funkat utmärkt i åtminstone lite mer än ett år. Den lev. är uppe och snurrar och var så även i går så när det gäller tillslaget igår spelar det uppenbarligen ingen roll om man har billig eller dyr tjänst.

/#LOUDmouth#
Nä priset spelar ju som du säger absolut ingen roll, det är ju om man har otururen som IPTV leverantör att ha någon server eller kanal/Vod-leverantörer som kört genom Globe DC.
Citera
2023-05-26, 17:19
Medlem
Har problem med GSE Smart IPTV. Kör via Apple-tvn men varenda morgon när man ska slå på så har spellistan försvunnit. Har kört M3U och testat både remote och lokal lista med samma fel.

Är det pga att jag kör M3U det försvinner och kan man lösa det på något sätt?

Har nu lagt in via Xtream API istället, ska det fungera bättre? Nån som har några idéer?
Citera
2023-05-26, 17:57
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Det är ju något din säljare får ta med deras support om han inte klarar av att lösa det själv.

Finns ju andra leverantörer som har supportkanaler både på TG & DC.

Han verkar obrydd, legat nere 1v uran respons.
Citera
2023-05-26, 18:00
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkvkif
Har problem med GSE Smart IPTV. Kör via Apple-tvn men varenda morgon när man ska slå på så har spellistan försvunnit. Har kört M3U och testat både remote och lokal lista med samma fel.

Är det pga att jag kör M3U det försvinner och kan man lösa det på något sätt?

Har nu lagt in via Xtream API istället, ska det fungera bättre? Nån som har några idéer?

iPlayTV är väldigt mycket bättre än GSE på Apple TV. Visserligen kostar den 79kr, men det är den väl värd imo. Skulle rekommendera dig att använda den istället.

https://apps.apple.com/se/app/iplayt...r/id1072226801
Citera
2023-05-27, 16:03
Medlem
Jag ville egentligen bara posta att det verkligen finns mycket seriösa operatörer. Jag fick ett tips för tre år sedan, beställde via deras hemsida till ett mycket rimligt pris. Fick hem box (TVIP 605 4K eller vad den heter) och det har funkat klockrent hela tiden förutom ett lite längre avbrott som varade något dygn.

Utbudet är helt galet enormt, och har växt hela tiden. Det är uppstruktuerat fantastiskt smidigt i väldigt överskådliga kategorier med självklar möjlighet att skapa favoritlistor, snabb support och grym kvalitet. J.W 4 sågs igår i 4K HDR där både textning och bild/ljudkvalitet var väldigt bra.

Support via mail och telefon besvaras snabbt och professionellt. Får även sms och mail i god tid innan det är dags att förlänga. Att spela upp via appar med m3u-länk funkar också felfritt här i Sverige och utomlands.
Citera
2023-05-27, 17:14
Citat:
Ursprungligen postat av Stafforden
Support via mail och telefon besvaras snabbt och professionellt. Får även sms och mail i god tid innan det är dags att förlänga.

Låter faktiskt rätt galet med support via telefon för något illegalt, bara en tidsfråga innan en sådan tjänst åker dit. Skulle aldrig vilja uppge mitt telefonnummer till en IPTV-tjänst. Tänk på säkerheten.
Citera
2023-05-29, 00:53
Medlem
LazerXs avatar
Man blir ju lite nyfiken på tekniken bakom Iptv-streaming. Alltså hur de "stjäl" sändningar och tv-program och distribuerar vidare till en billig peng. Någon som är insatt i detta?
Citera
2023-05-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Man blir ju lite nyfiken på tekniken bakom Iptv-streaming. Alltså hur de "stjäl" sändningar och tv-program och distribuerar vidare till en billig peng. Någon som är insatt i detta?

De har personer som har riktiga abonnemang på allt. Sen körs det via servar och duplicerar ut till allt och alla.
Citera
2023-05-29, 17:17
Medlem
Hejsan!

Har stött på problem med att min ISP blockerar access till min IPTVleverantör, använder mej av en tvip 605 box. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på?

Har VPN men det funkar ju bara när man kollar via datorn eller telefonen, och jag kollar i 99% av fallen via tvn så det sket sej lite.

Har provat resetta router oså för att se om det funkar men verkar ha statisk ipadress och får upp samma. Vill inte heller spendera pengar på en vpn router om det inte behövs.

Tack och bock

Edit: Har även provat 2 st iptv leverantörer men ingen går att ladda kanallista på när jag är ansluten via fast bredband, så det verkar som om de spärrat ett flertal leverantörer av iptv
Senast redigerad av iNoob 2023-05-29 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in