2022-10-28, 10:46
Medlem
thebandit777s avatar
Jag har N1 - ingen EPG på över en vecka.

Dottern har N1 - EPG fungerar felfritt sedan lång tid tillbaka.

Hur?
Citera
2022-10-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har N1 - ingen EPG på över en vecka.

Dottern har N1 - EPG fungerar felfritt sedan lång tid tillbaka.

Hur?

Samma för mig
Ingen EPG och kör via TiViMate på en Android TV

Farsan kör samma leverantör och återförsäljare men har en box,
TVIP BOX 605 4K och fullt fungerande EPG.
Citera
2022-10-28, 12:46
Medlem
N1 med Tivimate ingen epg på en vecka nu, men på mobilen med iptv pro så funkar epg på samma nätverk
Citera
2022-10-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northenlights
N1 med Tivimate ingen epg på en vecka nu, men på mobilen med iptv pro så funkar epg på samma nätverk

På mobilen har jag appen
IPTV Smarters Pro och även där lyser EPG med sin frånvaro

Och fortfarande noll respons från min återförsäljare
Citera
2022-10-28, 18:43
Medlem
För referens så funkar EPG utan problem för mig med N1 och TiviMate
Citera
2022-10-28, 19:01
Medlem
Har provat faan i mig allt nu. Ominstallerat...ändrat dns..provat m3u eller xtream codes ingen epg..
Citera
2022-10-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevenca
För referens så funkar EPG utan problem för mig med N1 och TiviMate

Mitt gjorde med det. Men gick precis ner..
Citera
2022-10-28, 20:53
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northenlights
Har provat faan i mig allt nu. Ominstallerat...ändrat dns..provat m3u eller xtream codes ingen epg..

Det är inget fel hos dig. Problemen med epg på N1 har kommit och gått i flera månader nu. Men dom höjde ju priset nu så då kan dom satsa mycket på epg, som tur är.
Citera
2022-10-28, 23:26
Medlem
Har för mig att jag alltid betalat mellan 800-900kr för ett år av N1 då jag hade det. Fick alltid rabatt av min säljare just då.

Men kör dyrare lagliga alternativ nu,orkade inte med strulet då man verkligen ville se något stort evenemang också började det flippa ur.
Citera
2022-10-29, 01:56
Medlem
Angående EPG så var det visst såhär enligt det jag fick förklarat. EPG är igång hela eller mesta tiden. Det är inte att det går på och av. Däremot så verkar det vara något som gör att det funkar på vissa typer av boxar och i vissa fall inte ens alla av dessa medan det inte vill funka på andra. Vad det är sades det inget om.

Vad beträffar Instagams påstående om att säljarna informerat om prishöjningen kan jag bara säga att jag inte fick den informationen från min säljare. Inte för att jag bryr mig så värst om den hundringen, men kvaliteten på N1:s säljare är ganska svajig. Vissa är kanske bra medan andra inte är det.
Citera
2022-10-29, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av music4keep
Angående EPG så var det visst såhär enligt det jag fick förklarat. EPG är igång hela eller mesta tiden. Det är inte att det går på och av. Däremot så verkar det vara något som gör att det funkar på vissa typer av boxar och i vissa fall inte ens alla av dessa medan det inte vill funka på andra. Vad det är sades det inget om.

Vad beträffar Instagams påstående om att säljarna informerat om prishöjningen kan jag bara säga att jag inte fick den informationen från min säljare. Inte för att jag bryr mig så värst om den hundringen, men kvaliteten på N1:s säljare är ganska svajig. Vissa är kanske bra medan andra inte är det.

Att tex din säljare inte fört vidare infon om prishöjningen till dig får du ta upp med han.
Alla säljare har fått infon.
Om sen han inte orkar vidarebefordra det till sina kunder, så kan jag hålla med om att det är slött av han.
Citera
2022-10-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Att tex din säljare inte fört vidare infon om prishöjningen till dig får du ta upp med han.
Alla säljare har fått infon.
Om sen han inte orkar vidarebefordra det till sina kunder, så kan jag hålla med om att det är slött av han.

För min del har det inte någon betydelse att just den här informationen inte nådde fram, men det är inte första gången som jag ser att folk inte fått information de uppenbarligen sett som väldigt relevant just för att det är så stora kvalitetsskillnader i säljarnas support. Samtidigt har det framhållits ett flertal gånger att just supporten, att man får hjälp av säljarna är ett av försäljningsargumenten med N1. I så fall får man ju också kanske börja kvalitetssäkra sina säljare. För det brukar ju vara så att ju mer deg man vill ha desto mer krav ställer kunderna, detta oavsett om det är en legitim tjänst eller en pirattjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in