Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad tycker du om att programmet sänds på SVT?
Dekadent bögpropaganda - stäng ner public service för i hel***e!
50,10%
239 röster
Kör på! Bra för samhällsutvecklingen. Ta alla mina skattepengar!
31,45%
150 röster
Varken bu eller bä, likgiltig inför programmet.
18,45%
88 röster
2023-03-04, 23:24
  #25
Medlem
Har precis sett första avsnittet, och tyckte det var intressant, om än rätt cringe på vissa ställen. T.ex. den första att åka ut (har redan glömt namnen, haha) kändes det som att de bara tog in för att de skulle ha nån att rösta ut på en gång. Varför tar man annars in nån som bara sysslat med drag i ett år?

Känns även som att han som bor i Japan är mera av en cosplayare än en drag artist, outfiten han bar i sista tävlingen såg som hämtad ut från vilket animekonvent som helst.

Tycker dock det ska bli roltigt att följa
Citera
2023-03-04, 23:33
  #26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BunnyDragon
Har precis sett första avsnittet, och tyckte det var intressant

Tyckte faktiskt att själva drag-walken var helt ok. Hade dock väldigt svårt för juryns uppenbart förberedda oneliners som klipptes in under tiden som qvinnorna gick på catwalken.
Citera
2023-03-05, 00:22
  #27
Medlem
Kunde de inte ha döpt programmet till något annat ändå?!
När jag och många andra läser programtiteln så tänker vi på motorsporten dragracing:
https://www.sbf.se/sportgrenar/dragracing/om-dragracing
https://upload.wikimedia.org/wikiped..._T_altered.JPG
Citera
2023-03-05, 01:01
  #28
Medlem
Slints avatar
SVT kör detta på bästa sändningstid? Först bögmello, där man har transor som sjunger för en sönderopererad Lindarw, sen kommer ytterligare ett skattefinansierat HBTQZAQ program igen för alla som inte fått nog av psykiskt sjuka bögar som klär sig som demoner.

Fyfan för detta sjuka dekadenta spektakel.
Tänk på barnen säger jag. Jävla bögtranslobby som infiltrerat hela jävla västvärlden.
Narcissistiska sjuka äckliga jävla transor, stick och brinn i helvetet.
Citera
2023-03-05, 02:12
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Kunde de inte ha döpt programmet till något annat ändå?!
När jag och många andra läser programtiteln så tänker vi på motorsporten dragracing:

Ja det första jag tänkte var: vad i helvete har SvT tagit fram ett program som helt och hållet utgår i från ett intresse som två miljoner knegare med familj kan relatera till. Det var först när jag läste mer jag såg att utgångspunkten som vanligt var ett särintresse för något 1000-tal jag förstod att det inte var den typen av dragracing.

Men det borde man ju förstått direkt. Det är så klart otänkbart att svt ska visa ett program där huvudmålgruppen inte är akademiker och eller folk med avikande sexuella preferenser.
Citera
2023-03-05, 05:20
  #30
Medlem
BombaySaphires avatar
Det här med drag är ju helt otidsenligt 2023. Att objektifiera kvinnokroppen på det sättet som dessa snubbar gör… Hur kan det få passera obemärkt bland feministrörelsen och alla moderna kvinnor?

Tänk om det skulle anordnas tävlingar där kvinnor klär ut sig till män, eller där folk klär ut sig till indianer, kineser eller liknande. Det skulle ALDRIG accepteras!
Citera
2023-03-05, 07:48
  #31
Medlem
Orkade se en halvtimme. Kan förstå att SVT valt att lägga det på en icke barnvänlig tid, sagostundsallternativen var inte riktigt rumsrena i sina repliker.
Citera
2023-03-05, 11:31
  #32
Medlem
AdamSmiths avatar
RuPaul's dragrace var underhållande i några säsonger. Det här ser mest cringe ut i jämförelse.

Att SVT gör det här ser jag främst som en direkt markering mot regeringen och SD.
Citera
2023-03-05, 11:33
  #33
Medlem
JonnyPneumonics avatar
Man får ändå ge SVT att dom iallafall är trogna sina uppdragsgivare..

Lydiga.
Citera
2023-03-05, 11:49
  #34
Medlem
Tycka vad man vill om könsbytespandemin, men det här med att haka upp sig på drag queens är linje politikbotarna kör hårt med just nu, blint påbackade av Jehovas mf.l. Hela grejen är en stor gäspning.
Citera
2023-03-05, 12:41
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Helt SJUKT att man tvingas betala för sånt här dekadent SKIT!
Jag vill å andra sidan inte betala för din helgmålsringning och diverse andra religiösa program heller. Det är nog bara att acceptera att SVT försöker göra lite av varje, för att alla ska hitta något eller några program som passar dem i smaken.
Citera
2023-03-05, 12:42
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Detta var uselt. Men lika säkert som det var uselt kommer recensionerna imorgon vara lysande.
Håller med. Fullständigt uselt. Men ändå mindre uselt än melodifestivalen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback